בלעדי • איש העסקים עמיקם בן צבי רוכש את חנות תכל'ס בבני ברק

ישראל פריי 2 Comment on בלעדי • איש העסקים עמיקם בן צבי רוכש את חנות תכל'ס בבני ברק
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שנתיים אחרי שנפתחה רשת תכל'ס כניסיון של קבוצת "מגה" לחזור למגזר החרדי אחרי החרם שהוטל על חנויות הרשת בעקבות חילולי השבת של חנויות am:pm שבשליטתה, רוכש איש העסקים עמיקם בן צבי, את החנות ויהפוך אותה לסניף של הרשת "שוק העיר".

בתקופה האחרונה נקלעו ב"מגה" לקשיים כלכליים, והיא נלחמת בשארית יכולותיה על קיומה. כחלק מהליך הבראה הכרחי בוצעו מהלכים של סגירת סניפים, איחוד מותגים, והתפטרות מנכסים שלא חיוניים עבורה.

רשת תכל'ס שהוקמה בשיתוף איש העסקים החרדי אריה וולפסון התקשתה לתפוס אחיזה בקהל הצרכנים, והשקעת העתק בסניף הענק בפאתי בני ברק התבררה ככושלת וכבלתי כלכלית. ב"מגה" קנו את חלקו של השותף החרדי, והעמידו את הסניף למכירה.

רשת שיווק השיקמה של רמי לוי הייתה מועמדת כמעט וודאית לרכישת החנות, וניהלה מו"מ צפוף עם "מגה", עבור רמי לוי, הסניף בבני ברק היה מיועד להיות תקיעת יתד ראשונית ונחוצה בלבו של שוק המזון החרדי, נקודת תורפה של לוי, שמלבד הסניף בירושלים לא ממוקם במרכזי הערים החרדיות.

למרות הפרסומים על רכישתו של לוי, ל"קול חי" נודע כי באופן מפתיע, מי שרכש את הרשת הוא איש העסקים עמיקם בן צבי בעלי רשת "שוק העיר", ובמהלך שעתיד לעורר גלים בשוק רשתות המזון, מכניס בן צבי דריסת רגל משמעותית בשוק החרדי עם רכישת החנות והפיכתו לשחקן חזק ומשמעותי בקרב המגזר.

רשת "שוק העיר" מונה כיום כ-10 סניפים, ומתהדרת בקונספט פשטני המציע חנויות ענק ומוצרים במחירים זולים במיוחד. פתיחת הסניף צפויה להיות בתקופה הקרובה, כשבכוונת הרשת לפתוח חנויות נוספות במרכזי הערים החרדיות.

באחרונה השלימו ב"שוק העיר" רכישת שמונה סניפים מרשת "מגה", בערים מודיעין, ירושלים, חולון, אשדוד, אשקלון ורחובות, ולאחר התאמה ושינויים, הסבה אותן לסניפיה. בזירה החרדית פועלת הרשת עם סניף בן כ-3500 מ"ר הממוקם בקניון רמות בירושלים.

עמיקם בן צבי, איש עסקים דתי, הוא דמות מוכרת בעולם העסקי, אך לא פחות מכך בחצרות רבנים ואדמורי"ם, משרטטים ל'קול חי' פרופיל של איש עסקים צנוע ונחבא אל הכלים, שלמרות עושרו ועסקיו הרבים חי בפשטות רבה ונמנע מלהתבלט. "כשהוא מגיע לשמחות של המשפחה בבני ברק" – מספר קרוב משפחתו – "הוא משאיר את האאודי המפוארת שלו מחוץ לעיר, ונכנס אליה ברכב פשוט, כדי לא לעשות 'פוזה' ולא לנקר עיניים".

בן צבי נחשב לאחד מעמודי התווך של חצרו של האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירה זצ"ל בבאר שבע, ולבנו ממשיך דרכו, כמו"כ הוא מקורב לחסידות סערט ויז'ניץ, כשאחדים ממשפחתו אף נמנים עליה.

"אין ספק שהכניסה של איש עסקים שמגיע עמוק מתוך העולם הזה, וקרוב בהליכותיו וברגשותיו למשפחות חרדיות ולבני התורה, תשפיע על התנהלות הרשת, שתשאף למקסם את יכולותיה וניסיונה בכדי להביא סטנדרטים חדשים בשוק", כך אומר גורם המעורב בפתיחתה של החנות. בתוך שוק רשתות המזון הצפוף המתחרים על ליבו של הצרכן החרדי, נראה כי מדובר במשימה מאתגרת ובלתי פשוטה.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לידיעת הכותב: בביתר עילית יש סניף של רמי לוי כבר כמה שנים.