המבחן של הקואליציה • היום: מתווה הגז יבוא לאישור הכנסת

    דוד לזר 1 Comment on המבחן של הקואליציה • היום: מתווה הגז יבוא לאישור הכנסת
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר מאמצים רבים של הקואליציה. היום (שני) יגיע המבחן הגדול שלה בעת שיחלו הדיונים במליאת הכנסת סביב מתווה הגז והעברת סמכויותיו של שר הכלכלה אריה דרעי לידי הממשלה זאת בעקבות התנגדותו של דרעי לאשר את המתווה הנוכחי.

    כזכור, את ה'כאב ראש' המרכזי של נתניהו גרם לא אחר מאשר שר הכלכלה דרעי שהודיע שיעדיף להמתין לבחירת הממונה על ההגבלים שיטפל במתווה הגז

    עוד לפני הודעתו של דרעי, השרים, משה כחלון, יואב גלנט וחיים כץ הודיעו כי בכוונתם לא להצביע לאישור מתווה הגז הנוכחי, עובדה שהכריחה את נתניהו להסתכן ולהביא סוגיית העברת הסמכויות והמתווה למליאה.

    עיכוב נוסף שנגרם נוצר בשל התעקשותו של השר דרעי לאשר את המתווה במליאה לפני שיחתום על העברת סמכויות, ובנוסף רצונו להמתין למינוי של ממונה חדש על ההגבלים העסקיים.

    האם המתווה יקבל חיזוק מהאופוזיציה? ב'ישראל ביתנו' טוענים כי בעניין המתווה – יתאפשר חופש הצבעה בסיעה וככל הנראה ארבעה מתוך ששת הח"כים יתמכו במתווה ומי שתתנגד באופן וודאי היא ח"כ אורלי לוי. יו"ר הסיעה אביגדור ליברמן לא ישתתף כלל בהצבעה וזאת בשל נסיעה לחו"ל.

    למרות הקושי שהאופוזיציה צפויה להערים, צפויים היום בכנסת להתבצע שני, חיים ילין מ'יש עתיד' יתקזז עם בני בגין מ'הליכוד', ויאיר לפיד יו"ר 'יש עתיד' שנמצא בחו"ל – יתקזז עם השר בנט שיושב שבעה על אביו.



    1 תגובות

    מיין תגובות