נדיר: שבעה בני משפחה העניקו שם זהה לילדיהם

ישראל פרייא | צילום: ויקיפדיה 1 Comment on נדיר: שבעה בני משפחה העניקו שם זהה לילדיהם
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תשע שנים חלפו מהיום בו טיל שירה חיזבאללה לעבר טנק צהל"י שעסק במשימת חילוץ בעומק לבנון, במהלך מלחמת לבנון השנייה, סיים בחטף את חייהם של כל הלוחמים ששהו בו, וביניהם רב סרן בניה ריין ז"ל.

ריין, יליד קרני שומרון, ובוגר ישיבות נתיב מאיר ותורת חיים שבגוש קטיף, היה השלישי מבין שמונת אחים ואחיות. מלחמת לבנון השניה תפסה אותו במעבר בין תפקידים בצבא, ולמרות שלא היה חייב, התנדב לפקד על כח הנדסה, שעסק באספקה וחילוץ, וזקף לזכותו כמה חילוצים הירואיים בעומק לבנון, תוך כדי סיכון רב.

פעולותיו של בניה, זכו לתהודה נרחבת, והוא הונצח ע"י חברים ומכרים, בין היתר בהכנסת שני ספרי תורה. משפחתו הגדולה שהותיר, סגרה השבוע מעגל, כשכל שבעת אחיו ואחיותיו, קראו לאחד מילדיהם על שמו של בניה. הראשון נולד בדיוק ביום נפילתו, והאחרון השבוע.

"זו החלטה שכל אחד מהאחים קיבל בעצמו", הדגישה אמו חגית. "אנחנו מעולם לא אמרנו להם כלום ולא לחצנו עליהם. יש לי 24 נכדים, וזה ממש לא ברור מאליו שכל אחד מהילדים בחר לקרוא לבנו בניה. אני יודעת שבעוד כמה שנים, כשישאלו את הנכדים למה קוראים להם בניה, הם יספרו על הדוד הגיבור שנהרג על הארץ הזו וחונך על תרומה לעם ולמולדת. זה סוג של הצלחה בחינוך שלנו, ואני בטוחה שבניה מסתכל מלמעלה ומחייך".

לאתר ילד בשמחה משפחתית אצל משפחת ריין, זו משימה לא קלה -צוחקים במשפחה- שבעה ילדים מסובבים ראש כשקוראים בניה. הם מוצאים בילדים נחמה וזיכרון לאח שנוכחותו בחייהם הסתכמה ב-27 שנים קצרות ומלאות.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מרגש! תודה על הסיפור הזה. יהיה זכרו ברוך, ושתהיה נחת מכל הצאצאים.