הסכם הקצבאות עם החרדים: הסכום יוגדל, חלק יופקד בחיסכון • כל הפרטים

מני גירא שוורץ 2 Comment on הסכם הקצבאות עם החרדים: הסכום יוגדל, חלק יופקד בחיסכון • כל הפרטים
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר האוצר משה כחלון סיכם עם הנציגות החרדית על הגדלת קצבאות הילדים כמסוכם, תוך סיכום על הפקדת 50 שקלים בחודש לחיסכון, לכל ילד על גיל 18.

אמש נחשף לראשונה ב'קול חי' פרטי ההסכם אותו הציע האוצר לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן מ'יהדות התורה', על פי החשיפה, כבר אמש קיבל ליצמן את אישור חלק מאדמו"רי מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' – ועל פי המתווה שסוכם, מדובר בהפרשה של 50 שקלים מידי חודש לכל ילד, לטובת קופת חיסכון שתיפתח כשהילד יגיע אל שנתו ה-18, זאת בתנאי שהכסף יופנה בעתיד לאחד מהאפיקים שיוכרו בהגדרות, כמו: חתונה, קניית דירה, לימודים, הכשרה תורנית ועוד. במידה ולא, עם הגיעו לגיל 21 ישוחרר הסכום שהצטבר ללא תנאי.

מלבד זאת, אנשי ליצמן טוענים כי השיג התחייבות באוצר כבר בסוף השבוע שעבר, כי תקציב הישיבות בסך כולל של מיליארד שקלים לשנה לא יקוצץ והוא יישאר על כנו, ועם אישור התקציב  -ההפרשים יינתנו רטרואקטיבית מתחילת השנה. זאת בשונה מקצבאות הילדים, שבעקבות התעקשות ליצמן יינתנו רטרואקטיבית לאחר אישור התקציב, החל מחודש מאי של שנה זו, קרי שמונה חודשים מתוך 2015, כלומר סה"כ 400 שקלים לחסכון לכל ילד בישראל כבר בשנה זו (למניינם).

בכדי לעשות סדר בפרטים, נזכיר את סכום קצבאות הילדים עד הקיצוץ ב-2013: 175 שקלים לילד ראשון, ו263 שקלים לילד שני שלישי ורביעי, כשבילד החמישי הסכום חוזר ל 175 שקלים. לאחר הקיצוץ, שולם לכל ילד ללא הבדל במספר הילדים למשפחה סכום קבוע של 140 שקלים. וכעת, אם אכן ההצעה תאושר על ידי כלל חברי מועצת גדולי התורה של אגודת-ישראל, מה שאכן צפוי, החל ממאי 2015, כלומר שלושה חודשים לאחור, ישולם סכום של 190 שקלים לילד ראשון – עלייה של 15 שקלים ביחס למה ששולם ב 2012. ילד שני שלישי ורביעי, ישולם בסה"כ סכום של 248 לילד לחודש – 15 שקלים פחות ממה ששולם ב2012, כשבילד החמישי הסכום חוזר ל 190.

מתוך הסכומים הנ"ל, יש לחשב הורדת 50 שקלים בכל חודש לתוכנית החיסכון. כלומר, מסכומי ה-לילד ראשון ו-248 לילד שני שלישי ורביעי, יש להפחית 50 שקלים, וזה יהיה הסכום שיופקד בחשבון בנק ההורים.

חמישים השקלים לחיסכון יופקדו, או בחשבון האישי של כל אחד ואחד בביטוח-לאומי, או בחשבון בנק שייפתח אוטומטית על ידי המדינה עבור הילד. כאשר בכל רבעון המדינה תיידע רשמית כל אזרח מהו סכום הכסף שהצטבר עבורו באותה תוכנית, כך שלא ניתן יהיה לחמוק בעתיד ממילוי התחייבות הרשמית של המדינה.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    שיקחו חלק מהמשכורת של חברי כנסת ונשים אותו בתוכנית חיסכון ונראה איך הם משתוללים לכסף שלהם אבל על הכסף שלנו "מותר לעשות משא ומתן" גם ככה יש להם משכורת של 39אלף ואנחנו מרויחים בין 5 ל 10 אלף

  2. 1

    מכרו אותנו הנציגים שלנו במידה מסויימת הם יודעים שהם צריכים רק להסתדר עם החצרות הגדולות משהו כמו קבלני קולות