מקדשי שביעי • דן הפסיקה פעילות המוקד בשבת

    שלמה בן יוסף 1 Comment on מקדשי שביעי • דן הפסיקה פעילות המוקד בשבת
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברת "דן" הפסיקה בשבת האחרונה את הפעילות של מוקד המידע ושירות הלקוחות שלה, בעקבות פעילות משפטית שניהלה נגדה בנושא התנועה למדינה יהודית.

    לאחרונה פנה עו"ד אורי ישראל פז, מנהל פרויקטים בתנועה למדינה יהודית, אל מנכ"ל חברת דן שמואל רפאלי בדרישה להפסיק את הפעילות של מוקד מידע ושירות לקוחות בשבת – בניגוד לחוק.

    לחצו לקריאת מכתב תגובה מחברת דן על הפעלת מוקד טלפוני בשבת

    לחצו לקריאת התלונה לחברת דן על הפעלת מוקד מידע בשבת

    בפנייה למנכ"ל דן נטען כי הזכות למנוחה שבועית מעוגנת בשורה של חוקים ומקורות משפט, והיא באה לשרת תכלית סוציאלית ודתית.

    בתגובה לפנייה של התנועה למדינה יהודית, השיב עוזר מנכ"ל חברת דן, אלון אלמן, כי מוקד המידע האנושי של חברת האוטובוסים אכן פועל בשבת משום שהחברה חתומה על הסכם מול משרד התחבורה לפיו עליה להפעיל את המוקד בכל ימי מתן שירותי התחבורה הציבורית החל משעה לפני תחילת מתן השירותים. "הפנייה מעלה בעייתיות מסוימת בשעה שלפני צאת השבת שנוצרה כתוצאה מכניסת של שעון הקיץ בחודש שעבר", הודה אלמן.

    מנגד, טען עו"ד פז מהתנועה למדינה יהודית כי "אף אם משרד התחבורה אישר או הורה לחברת 'דן' להפעיל את מוקד המידע עוד לפני יציאת השבת, האישור של משרד התחבורה אינו אוטומטי, והחברות המפעילות תחבורה ציבורית כפופות לכל דין. אין באישור של משרד התחבורה כדי לאיין את הוראות חוק שעות עבודה ומנוחה שחלות על העובדים, אשר כוח המיקוח שלהם מול מפעילי התחבורה הציבורית או חברות התחבורה הציבורית הוא כידוע אינו שווה כלל ועיקר וערכאות השיפוט יתייצבו לימינם".

    בהמשך לכך, פנתה התנועה למדינה יהודית בתלונה נגד דן אל ראש תחום כלי אכיפה ודיני עבודה במשרד הכלכלה. בעקבות התלונה, הופסקה פעילותו של מוקד המידע ושירות הלקוחות של דן בעיצומה של השבת.

    לדברי עו"ד פז, "על חברת דן להחיל את אי-הפעילות בשבת גם ביחס לנהגים וליתר העובדים היהודיים שלה. החוק אוסר העסקת עובדים אלה ללא קבלת היתר מראש ממשרד הכלכלה, כמתחייב לפי חוק שעות עבודה ומנוחה".

    בתנועה למדינה יהודית מציינים לשבח את מוקד המידע של 'אגד', הסגור בשבת, אך מציינים כי חברות תחבורה ציבורית אחרות עדיין מפעילות מוקד שירות ומידע בשבת, חלקן באמצעות עובדים לא-יהודים כפי שמחייב החוק. עם זאת, "חלק מהחברות עדיין חורגות מהוראות החוק, ואנו נפעל כנגדן באמצעי חוק מתאימים", אומרים בתנועה למדינה יהודית.



    1 תגובות

    מיין תגובות