"בנט נמנע לאשר תקן שהיה חוסך מיליארד וחצי ש"ח בשנה בעלויות הבניה"

    יוסי אשר No Comments on "בנט נמנע לאשר תקן שהיה חוסך מיליארד וחצי ש"ח בשנה בעלויות הבניה"
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "אני מבקש לשתף אתכם באכזבה הגדולה שיש לאיגוד המהנדסים משר הכלכלה היוצא שנמנע מזה קרוב לשנתיים לתת תוקף לתקן שיזם האיגוד שמאפשר שימוש בפרויקטים בארץ בפלדה 500. תקן זה אילו היה מאושר היה מאפשר לחסוך לפחות מיליארד וחצי ש"ח לשנה בעלויות הבנייה. אני מנצל במה זו לקרוא לשר הכלכלה הנכנס לאשר את כניסתו של התקן לתוקף לאלתר" דברים אילו אמר היום דני מריאן יו"ר איגוד המהנדסים לבניה ותשתיות במסגרת הכנס הרביעי להנדסת מבנים וגשרים שנערך במלון דן פנורמה בתל אביב .

    מריאן התייחס לתקן ישראלי 4466 שתיקון שלו אושר במכון התקנים כבר במאי 2013 ושהוא מאפשר לעשות שימוש בפלדה חזקה יותר (פלדה 500 במקום פלדה 400 ) השימוש בפלדה החזקה מאפשר הוזלה של בין 6% ל 10%- בעלויות בניית שלד המבנים וזאת מבלי לגרוע מבטיחותם . התיקון אושר על ידי מנכ"ל מכון התקנים, משרד הפנים, משרד השיכון והממונה על התקינה במשרד הכלכלה אך שר הכלכלה היוצר נמנע מלחתום על הפצת התקן ובכך לאשר את יישומו בארץ.

    מריאן ציין כי השימוש בחומרים חדשים הנו תנאי הכרחי להתפתחות ענף הבניה בארץ ולהגברת הפריון בענף. הבטונים החזקים יותר (היום כבר נעשה שימוש בארץ בבטון מסוג ב ' – 100), הפלדה החזקה יותר המאפשרת חסכון בשימוש בפלדה, השימוש בחומרים מרוכבים וגם השימוש בחומרים ממוחזרים או בחומרים טבעיים שמאפשרים לנו להשתלב במאמץ העולמי של שמירת הסביבה ותכנון על פי ערכי הקיימות. חשוב מאוד שאנו כמהנדסים שנעשה כל מאמץ להיפתח לחדש, להיות מוכנים לנסות גם דברים שטרם נוסו, להציע לנותני העבודות שלנו שימוש בטכנולוגיות, ידע וחומרים חדישים ועל ידי כך לשפר, ליעל ולהוזיל את המוצר וגם להפוך את המקצוע שלנו למקצוע מאתגר יותר.



    0 תגובות