מתכוננים להסכם עם איראן? צה"ל מציג את הצוללת "תנין"

קובי פינקלר | צילום: אילוסטרציה No Comments on מתכוננים להסכם עם איראן? צה"ל מציג את הצוללת "תנין"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעוד במערב, מדברים על הסכם קרוב עם איראן, בצה"ל לא שוקטים על השמרים ומדברים על עשרות מבצעים חוצי קווי אויב שבהם היה שותף צי הצוללות.

לאחר קליטת הצוללת תנין בשנה שעברה, מקדמים בצבא את ההערכות למסירת אח"י רהב – הצוללת החמישית שנמצאת בתהליכי בחינה מתקדמים.

"בימים אלה אנחנו בסיום קליטת מערכות של אח״י תנין" אומר קצין בכיר במערך הצוללות "יש עוד צורך בקליטת מערכות מסווגות כמו קשר, אמל״ח ומשיקולי בטחון מידע עשו אותם בארץ" הוא מספר.

הצצה ראשונה לתוך עולם הצוללת החדשה מגלה שלכלי הגדול הזה יש ייחודיות ביכולת האיסוף, כמו מגלה מכ"מים, סונאר ומערכות קשר המתקדמות מסוגן בעולם "עם הצוללות החדשות אני יכול להיות הרבה יותר שקט" אומר הקצין "יש לנו שילוביות גבוהה. אנחנו בתרגילים שוטפים מול חה״א. הדבר החשוב הוא שאסור שידעו בשום שלב איפה אני ומה אני עושה. אם ידעו לא אוכל לעשות את מה שאני צריך".

מי האויב שלכם?
"אני מפריד בין יכולת לבצע משימה לבין יכולת לגלות אותי. אם יש כלי שייט שיודע לקחת סונאר, הוא יכול לגלות אותי. למיטב ידיעתי – לא גילו אותי עדיין .אחת לכמה שעות אני מקבל דיווחים מהחוף של מה קורה, בנוסף, אני מעדכן מפקד מה נמצא סביבי, מה נמצא בחוף, יש היום יכולות מתקדמות.

צריך להבין שעם כל הטכנולוגיה, מהירות בצוללת היא לא הדבר החשוב. מפקד צוללת צריך לחשוב מהר ולהפליג לאט".



0 תגובות