מלחמות ב'העדה החרדית' • ביטאון ומערך כשרות חדש

    ארי וידר 3 Comment on מלחמות ב'העדה החרדית' • ביטאון ומערך כשרות חדש
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לראשונה קריאת תיגר אמיתית על כשרות 'העדה החרדית', מתוך המחנה. המדובר בוועד כשרות חדש שמגובה על ידי פלגים מרכזיים ב'עדה החרדית' שהוקם לאחרונה על רקע המאבק בין הגורמים ה'סיקריקים' הקנאים לבין הגורמים שנחשבים בעיני הקיצונים לפשרניים יותר.

    בימים האחרונים נודע על הקמת מערך כשרות חדש שמגובה על ידי הרב משה זאב זורגר, מו"ץ בעדה החרדית ורב בקהילת סאטמר מהרז"ל בירושלים.

    הוועד הוקם על ידי גורמים הנחשבים ל"ימניים" והקיצוניים מקרב הפלגים המרכיבים את קהל העדה החרדית.

    בשלב זה מעניק הכשר "וועד יראים" כשרות על חלב ועל יין והוא מתעתד להמשיך ולהתפתח.

    כידוע, ועד הכשרות של העדה החרדית נחשב כיום לגוף יוקרתי אשר מכניס הון רב לקופת העדה החרדית, וכאשר מו"ץ נחשב בעדה החרדית שותף להקמת מערכת כשרות מתחרה, הרי שמדובר בצעד דרמטי ומשמעותי.

    אירוע זה מצטרף לשרשרת אירועים שמסעירים את העדה החרדית ומעניקים תחושה כי הקהילות המאוגדות בשיטת העדה החרדית כבר אינן אחידות, וזאת בלשון המעטה.

    כחלק ממאבקי השליטה בין הקיצונים הנחשבים ל"ימניים" לבין הגורמים הנחשבים ל"שמאלנים" הוקם בשבועות האחרונים עיתון בשם "עדתנו" שהוקם על ידי חסידי דושינסקיא, הנחשבים ל"פשרניים" בעיני הקיצוניים. העיתון מתחרה בעיתון הוותיק של העדה החרדית שנושא את השם "העדה".

    עם זאת, גם "עדתנו" וגם "העדה" זוכים לקבל את תקציב מטעם ועד העדה החרדית, וזאת בשל היותם של שני הגורמים דומיננטים ומרכיבים את הנהלת העדה החרדית.

    אבל גם את זה יש מי שרוצה לשנות. מי שנחשב לגוף העל בהנהלת העדה החרדית זהו ועד שנקרא "הנהלת הכ"ג", שם כבר חברים כיום 30 מחשובי העדה החרדית והם המקבלים החלטות כבדות משקל, ובהן מי יהיה הגאב"ד. לאחר שנודע כי הגורמים ה"שמאלניים" מתכוונים להכניס חברים נוספים לוועד מטעמם, הציבו גם הגורמים ה"ימניים" הנחשבים לסיקריקים דרישה להציב אישים מטעם כדי לאזן את הוועד. ובינתיים, הרוחות סוערות והתחושה בקרב ותיקי העדה החרדית קשה.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      כל מי שעוזר לעיתון הפלס נכווה

    2. 2

      ימניים ……………………..