עקב המלחמה: ב'עדה החרדית' קוראים לקיים יום תפילה

נתי קאליש No Comments on עקב המלחמה: ב'עדה החרדית' קוראים לקיים יום תפילה

ה'עדה החרדית' בירושלים יוצאת במכתב מיוחד לאור המלחמה הקשה וההרוגים הרבים בו היא קוראת לציבור לקיים מחר יום תפילה וזעקה על המצב.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

 

 

במכתב מיוחד שיוצא היום מטעם ה'עדה החרדית' עקב המלחמה הקשה, תחת הכותרת "ובעד עמך רחמים שאלי", קוראים הרבנים לקיים מחר יום תפילה וזעקה על המצב הקשה בארץ.

"מצב המלחמה הנורא בו שרוי עם בני ישראל דרי ארה"ק, מאז בוקר יום אתמול יום שמחת תורה, כאשר מאות נרצחו באכזריות רח"ל, ועשרות רבות נחטפו ונלקחו לשבי הקשה מכולם רח"ל, ומאות רבות פצועים משוועים ממיטת חולים השי"ת ישלח דברו וירפאם בתשח"י, ובכללות מחוץ תשכל חרב ומחדרים אימה, ואין אתנו יודע עד מה, השם ירחם עלינו ועל כל עם בני ישראל".

"אין לנו אלא לתפוס את אומנות אבותינו בידינו, לדפוק על שערי שמים לשפוך שיח ולקרוא אל ה' בחזקה שיחוס וירחם על העם היושב בארה"ק, ובפרט אחרי שראו כל בשר יחדיו כי אם ה' לא ישמור עיר שוא שקד שומר, והבוטחים על זרוע בשר וכוחי ועוצם ידי נכזבה תוחלתם".

ב'עדה החרדית 'קובעים כי מחר יתקיים יום תפילה: "וקבענו כי ביום מחר יום שני פר' בראשית כ"ד תשרי תשפ"ד יתאספו בבתי הכנסת לאמירת כל ספר תהילים (ולכה"פ מקפי' צ' עד גמירא) לפני תפלת המנחה ואחריו יהי"ר וי"ג מדות של רחמים, ובתפלת מנחה שלאחריו יאמרו אבינו מלכינו בפתיחת הארון וסליחות 'ישראל נושע' וי"ג מידות של רחמים, לעורר עלינו רחמי שמים המרובים, על הכלל והפרט ועל בני ישראל הנתונים בצרה ובשביה המקום ירחם עליהם, (עסקני וגבאי בתי המדרשות והקהילות מתבקשים לפרסם את מקום ושעת התפלה). ועד ארגיעה יאמר כל אחד ואחד בכל יום עשרה מזמורי תהילים לעורר רחמי שמים".

"ובכללות יש להתחזק באמונת אומן להחדיר את האמונה הטהורה בלבנו ובלבות צאצאינו כי הבורא יתב"ש הוא בורא ומנהיג והוא לבדו עשה ועושה ויעשה לכל המעשים ורק אליו נשואות עינינו, להגביר חיל בלימוד התורה"ק כי היא חיינו ואורך ימינו, לגדור גדרים בצניעות הלבוש וההנהגה וההתרחקות מכלים המשחיתים בפרט בעת מלחמה אשר רבה המכשלה ולפתח חטאת רובץ, וכבר אמר הכתוב ולא יראה בך וגו' ומכלל לאו אתה שומע הן".

"אחינו בני ישראל חזקו ונתחזקה, כי אין לנו תקווה וישועה אלא אפס בלתך גואלינו ה', וישראל נושע בה' תשועת עולמים בשוב ה' שבות עמו יגל יעקב ישמח ישראל, בביאת משיח צדקנו הולך תמים בעגלא ובזמן קריב, אמן כן יהי רצון". 



0 תגובות