האם אהוד אולמרט, בדרך למאסר?

    נתן גולד 1 Comment on האם אהוד אולמרט, בדרך למאסר?
    18:09
    23.05.24
    חיים שער No Comments on מיכל לאה בת נחמה: בת 4 מירושלים שליבה קרס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, הדנים בפרשת טלנסקי זו הפעם השנייה, הודיעו הבוקר (ראשון) כי הכרעת הדין השנייה בתיק, שנפתח מחדש בעקבות עדותה של שולה זקן, צפויה להינתן כבר ביום שני הבא, בשעה 8:30.

    בקיץ האחרון, הורה בית המשפט העליון לפתוח את פרשת טלנסקי מחדש, לאחר שבמסגרת הסכם עדת המדינה שחתמה זקן עם הפרקליטות וההקלטות שסיפקה, נוסף מידע חדש על התנהלותו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, לאחר שזוכה בפרשה ב-2012, שהביא את בית המשפט העליון להורות על דיון מחדש בבית המשפט המחוזי.

    במסגרת פסק הדין של העליון, צפוי גם להינתן גם פסק דין בערעור המדינה על זיכויו של אולמרט בפרשת ראשונטורס. בכל הכרעת דין שתינתן צפויים הצדדים לערער לבית המשפט העליון על הכרעת בית המשפט.
    אולמרט הואשם בפרשת טלנסקי בהפרת אמונים, בקבלת מאות אלפי שקלים שלא כחוק ומבלי לדווח על כך מאיש העסקים מוריס טלנסקי. הכספים נשמרו בקופה סודית אצל מקורבו של אולמרט, עו"ד אורי מסר.

    בהכרעת הזיכוי שניתנה ב2012, קבע בית המשפט, כי ייתכן שהכספים שקיבל אולמרט מטלנסקי שימשו למטרות פוליטיות ולא למטרות פרטיות, וכי מכיוון שקיים ספק סביר בעניין יש לזכות אותו. בחקירתו במשטרה הכחיש אולמרט תחילה שקיבל מטלנסקי כסף, ובהמשך טען כי מדובר בכספים פוליטיים. בשלב הסיכומים בתיק, טענתו המרכזית של אולמרט הייתה כי הכספים שהעביר לזקן לפי היומנים וההקלטות שלה, ניתנו לה כחלק מתפקידה הפוליטי.

    הוא ציין כי מפעל החיים של זקן "לא היה להזמין לו (לאולמרט) סנדביצ'ים ולהשיג לו טלפונים. מפעל החיים שלה היה המחויבות העמוקה שלה יום ולילה עבורו, במטרה אחת – להפוך אותו לראש הממשלה". בגלל עבודה פוליטית זו, טענה אז ההגנה, נתן לה אולמרט את התוספת השנתית של 30 אלף דולר מכספי הקופה הסודית. יש לציין כי במוקד זיכויו של אולמרט בפרשה נקבע כי נותר ספק אם הכספים בקופה שימשו את אולמרט לצרכיו האישיים או לצרכים פוליטיים.

    הפרקליטות טענה בתגובה לעמדת ההגנה כי "תשלום בונוס ב'שחור', מתחת לשולחן ובניגוד לתקשי"ר, לא יכול להיחשב שימוש פוליטי". בנוסף, טענה התביעה כי אולמרט שיקר בנוגע למתן הכספים לזקן, בין היתר בהסתמך על עדותו בגלגול הקודם של התיק.

    לאחר מתן ההכרעה התייצב אהוד אולמרט, מול מצלמות התקשורת ומינף את זיכויו בבית המשפט מחוסר ראיות: "בית המשפט הכריע, לא היו מעטפות כסף, אין מעטפות כסף!"

    כאמור, ביום שני הבא, ההכרעה בשני התיקים; טלנסקי וראשון טורס, עדיין אינם סוף פסוק, אך הם מהווים פרק מתקדם נוסף, בתהליך שבסופו צפוי לראשונה ראש משלה לשעבר בישראל, אהוד אולמרט, לשבת בכלא, על כל המשמעויות הכרוכות בכך.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לפי דעתי אולמרט עבר על החוק ולכן עליו לשלם את המחיר שזה אומר לשבת בכלא ולארח חברה לקצב