השופט בדימוס הרן פיינשטיין: "אולמרט אמר דבר שאסור היה לו לומר"

אסתי פלד No Comments on השופט בדימוס הרן פיינשטיין: "אולמרט אמר דבר שאסור היה לו לומר"

השופט בדימוס ערן פיינשטיין בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מסביר על מהלך משפט התביעה של נתניהו נגד אולמרט ועל תיק ארבעת אלפים

צילום: פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השופט בדימוס הרן פיינשטיין התראיין הערב (שני) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן והתייחס למשפט התביעה של נתניהו נגד אולמרט לאחר שכינה אותו ואת בני משפחתו, "חולי נפש" ועל תיק ארבעת אלפים שמתנהל בבית משפט. על התפתחות המשפט אומר הרן, "השאלה איזו סוג עדויות יבואו בפני שופט, גם אם אולמרט יבקש שמומחה יבדוק את בני משפחת נתניהו הבקשה תידחה על הסף, כי צריך להוכיח שבזמן אמירתו מצבם היה כפי שאמר. ואין רופא מומחה רציני שיכול לתת חוות דעת כזו אלה אם כן הוא מקבל כסף".

השופט הדימוס פיינשטיין הסביר כי "אולמרט לא איש מקצוע בתחום הנפש, ההבנה שלו ל מקצועית וכמובן שאינו יכול להביע דעה. למה גם הוא משתמש בביטוי כזה. עכשיו הוא פחד לחזור על הביטוי והוא אמר לא נורמטיבי. הוא אמר דבר שאסור היה לו לומר".

על השאלה האם מתקבל על דעתו שמאות אנשים ישבו וחקרו בפרקליטות ובמשטרה את עניין סיקור אוהד? "לא. אם אומרים סיקור אוהד, הרי צריך השוואה למה. יש באיזה מקום קריטריון שקובע מה זה סיקור אוהד. לזה הקדישו מאות אנשים? זה לא רציני. ממתי מקדישים מאות אנשים את זמנן לשאלה תיאורטית".

השופט בדימוס פיינשטיין התייחס לתופעה שהעד במשפט שמתחיל להישאל על ידי ההגנה מתחיל לשכוח הכל, "מה שהוא אמר מחוץ לבית המשפט זה לא מחייב, מה שהוא אמר במשטרה ועכשיו בבית המשפט הוא לא זוכר זה פוגע באמינות שלו. לא היה נוהג מאוד פשוט ועבד יופי, אני הייתי מכתיב לפרוטוקול כך: "העד מתחמק מעדות, אני נתתי לו צ'אנס מספר פעמים לענות ישירות, אני מניח שהדבר הזה יעלה בסיכומים ואני שמח להזכיר לעצמי כבר מעכשיו". אני הייתי אומר לעורך דין אם הוא רוצה הפסקה להסביר לעד מה זה אומר".

 



0 תגובות