יוזמה רבנית: "תתחפשו בפורים לנשיא ארה"ב ברק אובמה"

    ארי וידר No Comments on יוזמה רבנית: "תתחפשו בפורים לנשיא ארה"ב ברק אובמה"
    17:19
    03.06.24
    eng
    20:03
    03.06.24
    אבי מימרן No Comments on בכיר השב"כ לשעבר: "הסיכויים לעסקה קלושים מאוד"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבה של מזכרת בתיה הרב אפרים זלמנוביץ קורא להתחפש בפורים הקרוב לנשיא ארה"ב ברק אובמה. “תארו לכם את ההד החיובי שיווצר עם הצגת תמונה של אלפים רבים של תלמידים ברחבי הארץ המחופשים לשיא האמריקאי וישדרו לאמריקאים ולכל העולם כולו שפנינו לשלום ועד כמה אוהבים אנחנו את ידידתנו הקרובה ביותר, ארצות הברית". כתב הרב בקריאה פומבית.

    הרב זלמנוביץ מסביר כי המנהג להתחפש בפורים נובע מנס פורים ומהמהפך שאירע בו ועל כן נוהגים להסתיר את הפנים ולהתחפש בפורים למישהו אחר. “בדרך כלל, הנוהג הרווח להתחפש לצדיקים כמרדכי ואסתר. אנשים טובים. דמויות חינוכיות. הן מן הראוי שהתחפושת תעביר מסר חיובי. לדוגמא; אני מתחפש לגוי טוב המתאמץ להביא עלינו את השלום יען אין כלי המביא ברכה כמו השלום. דוד המלך מניסיונו כאיש מלחמה ציוונו בקש שלום ורדפהו. אמת, תמיד חונכנו להתרחק מהגויים ולא להתלבש כמותם, בכל אופן בפורים מותר להתחפש לגוי טוב ואין איסור בדבר שאין מכוונים אלא לשם שמחה בעלמא במיוחד בזמן פורים שכל עמי הארץ מתייהדים".

    לשאלת אתר 'קול חי' האם ראוי לקרוא להתחפש דווקא לנשיא שאינו נחשב לידיד גדול של ישראל, משיב הרב אפרים זלמנוביץ. "האמריקאים הם ידידים גדולים וצריך להכיר להם הכרת הטוב. אולי אם אובמה יראה שהיהודים מתחפשים אליו זה ירגיע אותו. יהיה לו מאד נחמד לראות את זה".

    הרב הוסיף ואמר לאתר 'קול חי': "תמיד היה נהוג לעשות מי שבירך לקיסרים".

    לעומת זאת מוסיף הרב ואומר כי לדעתו ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך לנסוע ולנאום בפני הקונגרס האמריקני.

    בעניין הבחירות סבור הרב זלמנוביץ שנחשב לאיש שמאל כי "לא נראה לי שיהיה מהפך אלא אם כל הדתיים ירצו להתנקם בנתניהו".



    0 תגובות