פרסום ראשון: חברי כנסת חרדיים יפעלו למנוע את סגירת קווי התוכן

    ארי וידר 2 Comment on פרסום ראשון: חברי כנסת חרדיים יפעלו למנוע את סגירת קווי התוכן
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם המדינה תדחה את סגירת אלפי קווי המידע של הציבור החרדי? כך מקווים בעלי הקווים המשרתים לטענתם כחצי מיליון חרדים מידי חודש.

    כפי שחשפנו באתר 'קול חי' קבוצה של בעלי קווי מידע וקווים קהילתיים הגישה עתירה בבג"צ נגד החלטת משרד התקשורת לפעול למעשה לסגירתם של קווי המידע.

    בעתירה נטען בין היתר כי: "מדובר בשימורו של מצב קיים, אשר נמשך לאורך למעלה מעשור, בו פועלים אלפי קווי מידע קולי בתעריף רגיל לרווחת הציבור העצום המשתמש בהם, באופן חוקי לחלוטין ובאישור משרד התקשורת ומבלי שנגרם מכך כל נזק. מאידך גיסא, משמעות כניסת ההחלטה לתוקף ביום 15.2.2015, הינה הרסנית ובלתי הפיכה עבור העותרים, ותפגע באופן קשה בציבור רחב הנאמד במאות אלפי תושבי המדינה עקב חיסולו של אמצעי תקשורת חיוני. לפיכך, יש ליתן צו ביניים וצו ארעי על מנת למנוע מהמשיבים לשנות את המצב הקיים ולגרום לנזק בלתי הפיך ולא מידתי לעותרים לגופים ומוסדות הדומים להם.

    אילו תבוצע ההחלטה ביום 15.2.2015, ימצאו עצמם מאות אלפי צרכני שירותים של קווי מידע קולי ללא תחליף לאמצעי תקשורת חיוני, זול ונגיש המאפשר להם לקבל מידע בתחומי הרווחה, החינוך, החדשות, ומשמש עבורם קשר לעולם הרחב. כן ימצאו עצמם אלפי מפעילי קווי מידע קולי ללא יכולת להפעיל את השירותים שהם מספקים לציבור. ביטול הפעלת קווי המידע הקולי הקיימים כעת – ללא מתן פרק זמן להתארגנות – פוגע פגיעה קשה בזכויות היסוד של מאות אלפי אזרחים, ובהן: חופש הביטוי והבעת הדעה, זכות הציבור לדעת, חופש העיסוק, זכות הקניין ועוד".

    משרד התקשורת היה צריך להגיש את תגובתו לבית המשפט עד היום ה-9.2 אולם באי כוחו ביקשו מבית המשפט ליתן ארכה של שבוע נוסף עד שתוגש תגובתם בנושא.

    יוסף לנצ'נר שמפעיל מאות קווי מידע וקהילה אמר לאתר 'קול חי' "הוגשה בקשה להארכת מועד להגשת תגובת המדינה עד ליום שני 16.2. כאשר יש הסכמה שמועד כניסת ההחלטה לתוקף ישונה מה15.2 עד למתן החלטה בבקשה לצו הביניים.

    עדיין אין החלטה על הבקשה להארכת מועד, אבל היא צפויה להתקבל מכיוון שהוגשה בהסכמת הצדדים. כך שבפועל, הקווים לא יסגרו במוצ"ש, וזה עדיין ללא שהיה דיון או החלטה של בג"ץ בנושא".

    לנצ'נר מספר "פנינו לחברי כנסת, קיבלתי תשובות מאלי ישי ומעוד חכי"ם שהבטיחו לעזור ולסייע במניעת סגירת קווי התוכן – זאת בגלל שהם מבינים שרוב מוחלט של השימוש שנעשה במערכות הוא עבור ארגוני צדקה וחסד, ישיבות וכוללים, בתי ספר וסמינרים, מידע קהילתי וחסידויות וגם סתם "דברי חולין" כמו זמני הגעה לאוטובוס ותחזית מזג אוויר. השימוש של קווי הנייעס בקווי התוכן הוא שולי וזניח לעומת היקף השימוש המועיל בקווים".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      קול חי יעלו את הרייטינג בטירוף אם קווי התוכן יסגרו