"העם בישראל מיואש מההנהגה הפוליטית"

    גואל ועקנין No Comments on "העם בישראל מיואש מההנהגה הפוליטית"
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות המחאה הציבורית על יוקר המחיה התייחסה היום יו"ר מרץ ח"כ זהבה גלאון לדבריהם של הממונה על אגף התקציבים אמיר לוי והממונה על ההגבלים עסקיים, דויד גילה, שתמכו בחרם צרכנים ואמרה: "אני תומכת בחרם צרכנים, וחושבת שהוא צעד חשוב במאבק נגד יוקר המחייה אבל מקבלי ההחלטות במשרד האוצר שכחו שהצעדים המשמעותיים באמת נמצאים בידיים שלהם. במקום להשתמש בסמכויותיהם כדי להוביל צעדים להורדת יוקר המחייה,  משרד האוצר והממונה על ההגבלים העסקיים בוחרים להטיף מוסר לציבור ולהטיל עליו את האחריות לאזלת היד שלהם".

    גלאון הוסיפה ואמרה כי היא שלחה הבוקר לשר האוצר יאיר לפיד תוכנית עבודה המפרטת שורה של צעדים קונקרטיים בתחומי המזון, הבנקאות, הדיור, החשמל והמים, הבריאות והחינוך. העלאת שכר המינימום, התווית תכנית להתחדשות עירונית בערים הגדולות והקצאת דירות לדיור בר השגה, פירוק מונופולים וקרטלים בתחום המזון, טיפול בעמלות הבנקים וכרטיסי האשראי, עדכון סל התרופות, ופתיחת מעונות יום בידיעה כי הם רק חלק מהצעדים שממשלה אחראית שעובדת לטובת האזרחים, צריכה לאמץ".

    גלאון הוסיפה: "כדי להתמודד עם יוקר המחייה לא מספיק לקרוא לחרם צרכנים, אלא לעמוד באומץ ובנחישות מול תאגידים חזקים וקבוצות אינטרסים. זאת הדרך להביא לשיפור של ממש באיכות חייהם של אזרחי ישראל ולהחזיר את האמון שאבד בינם לבין הממשלה והאוצר".

    יצוין כי בניגוד למחאה החברתית שהייתה ברחבי הארץ בקיץ לפני שנתיים וזכתה לתהודה ולסיקור נרחב הפעם המחאה שקיבלה את השם מחאת 'המילקי' מעניינת הרבה פחות את הציבור הישראלי וזוכה לסיקור מינורי וקטן בהרבה מה שהביא חברי כנסת רבים מהאופוזיציה לטעון כי העם בישראל מיואש מההנהגה הפוליטית וכי אינו מאמין ביכולת שלה לשנות משהו לטוב האזרחים.



    0 תגובות