כשמרן הגרש"ז אוירבך זצ"ל פרץ בבכי

    יוסי אשר No Comments on כשמרן הגרש"ז אוירבך זצ"ל פרץ בבכי
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "דרשו ה' בהיותו קרוב" אומר הרה"ג יחזקאל מוצפי, מייסד 'טהרת הבית' בשידור מיוחד לקראת יום הכיפורים, "בעשרת ימי תשובה זה הזמן!" הוא מדגיש "לכל אחד ואחת יש הרבה משוכות לעבור… ואם בכל השנה צריך לחפש את אור השכינה, בימים אלו זה כאן קרוב, אסור לפספס!"

    "הזוהר הקדוש אומר במפורש כי אם לא שומרים על טהרה, השכינה מתרחקת ובני אדם – גם אלו ששומרים טהרה – צועקים בתפילה ואינם נענים, תחשבו על זה, גם מי ששומר טהרה בעצמו, זה לא מספיק! חייבים להגביר את הטהרה דווקא בימים האלו, כמו שנאמר "לפני ה' תטהרו"

    "גם הילדים יודעים כי מי שרוצה שנה טובה צריך 'תשובה תפילה וצדקה' תשובה זה תשוב ה' – לחבר את ההא, לשוב ולהתחרט, חלק מהחרטה היא התפילה, אבל יש עוד המון שלא שמעו ולא תיקנו מעשיהם, לכן יש צדקה – היא זיכוי הרבים לעזור להם גם להתחזק! זה חלק מהעשייה של הימים הללו

    הרב נזכר בסיפור משפחתי "סבי הרב הגאון סלמן מוצפי זיע"א, היה גר בשכונת גאולה בירושלים, כשהחליטו לסגור את כיכר השבת בשבתות לנסיעת רכבים, ישב בערב שבת במרפסת ובכה, אבי שליט"א התפלא ושאל אותו מדוע הוא בוכה, אמר לו שהרחוב סגור למכוניות ואבי התפלא 'על זה צריך לשמוח…' השיב לו סבי, כשאעלה לשמים ישאלו אותי 'נכון שאצלך לא עברו מכוניות, אבל מה קורה 2 רחובות למעלה, ברחוב יפו, נוסעות מכוניות? דאגת להם?' הוא לימד אותנו שלא נדאג רק לעצמנו, יש גם יהודים בישובים רחוקים, צריך לדאוג להם"

    הסבא זצ"ל בהזדמנות אחרת אמר שהוא מוותר על העולם הבא שלו למען מי שיתרום למקוה במקום שלא היה, נושא הטהרה העסיק את המשפחה מאז ומתמיד, וגם אביו הרב הגאון בן ציון מוצפי, עומד בנשיאות הארגון, בוחן כל פעולה ומסייע להמשיך ולהרבות בקדושה, ולדאוג להקים מקוואות איפה שאין תקציבים ואין מי שידאג.

    "החפץ חיים זיע"א קבע שמקוה קודם לבית הכנסת, מכיוון שהתפילה לא עובדת כשיש טומאה. לצערנו, יש שכונות שאין בהן מקוה, אנחנו מקבלים פניות ובעזרת הציבור שנרתם אוספים שקל ועוד שקל ומגיעים לבנות מקוה ועוד מקוה. על מזכי הרבים נאמר "כפי תהיה" – הם כמו הפה של הקב"ה, ששום דבר לא עומד בדרכו, כל המסכים נופלים. ללא ספק זו ההשקעה הטובה ביותר לפעול למען הטהרה".

    בכל מקום אפשר לבנות?

    "אכן ישנן התנגדויות פעמים רבות בשכונות שונות דווקא לבניית מקוה, לא אכפת להם בית ספר, גן, אפילו בית כנסת, אבל מקוה זה מרתיע, כי זה מה שמביא את השכינה למקום, אנשים מתחברים שם, בוכים וממשיכים הלאה בדרך התורה, שמירת שבת, מטבח כשר וכו'.

    "אבל אנחנו לא מתייאשים וב"ה רואים סיעתא דישמייא בכל מקום ומקום, ומכיוון שזה מביא לזיכוי רבים עצום אנחנו רואים כי תורמים רבים רואים ישועות בזכות השותפות שלהם עם טהרת הבית, בזכות התרומה שלהם. ההתפתחות של הארגון זה בזכות עם ישראל, שהולך ומתפתח בכל רחבי הארץ".

    כמה אנשים פונים אליכם?

    "אין יום בלי טלפון שמבקשים עזרה, מקומות שאין בהם מקוואות, מקומות שדרוש תיקון, למשל היום היה טלפון מיהוד, יש שם מקוה אחד בלבד ויש בו הרבה ליקויים. זה כבר הועבר לבדיקה ולראות איך אפשר לטפל בכך באופן המיידי ביותר, אנחנו גוף בלי ביורוקרטיה, פועלים במהירות ועושים שלא על מנת לקבל פרס, למען זיכוי הרבים."

    תוך כמה זמן בונים מקוה?

    "יש מקוואות גדולים שזה לוקח חצי שנה, יש מקוואות של חודש חודשיים, ויש מקומות שצריך לתקן ליקויים ובימים ספורים זה מטופל.

    "למשל, טבריה היא עיר גדולה, המועצה דתית בגירעון, העירייה גם בבעיה תקציבית, הפרוצדורה ממשרד הדתות היא ארוכה ולוקחת שנים, ואפילו לא התחילו בה, כרגע המצב זה שכל הצד הצפוני של העיר ללא מקוה טהרה. אנחנו לקחנו את זה על עצמנו, בונים שם 'קמפוס' של טהרה, שיכלול גם הדרכה, ליווי, ולהביא ממש פתרון לכל האיזור, והכל לפי המסורת של 'טהרת הבית' ברמת בנייה גבוהה, מפוארת ומכובדת.

    "יש שם בעיר אנשים שמוכנים לתרום חומרי בנייה, אחד נותן בטון, אחד לבנים וכו'. אבל יש עוד הרבה מה לעשות, לכסות עלויות של פועלים ויתר הצרכים של הבנייה, זה לפחות שני מיליון שקלים ואנחנו נעשה את זה בעז"ה, בזכות הציבור"

    "הרב חיים פלאג'י אומר 'כי רחק ה' את האדם ורבה העזובה בארץ' יש כל כך עזובה בכל הארץ ואנחנו מרוחקים מהקב"ה ובהמשך הוא אומר 'וזרע קודש מצבתה' בימים האלו כולנו מתקבצים, המלך לפנינו, ואנחנו רוצים להגביר את הטהרה.

    "יש סיפור עם הגרש"ז אוירבך זצ"ל, שהגיע אליו יהודי אמריקאי שהבת שלו אמורה להתחתן עם גוי, הרב בכה איתו והיו ממש בעצב על כך שהיא יוצאת מהדרך, לבסוף האבא החליט לתרום מקוה טהרה, ואחרי תקופה קצרה היא עזבה את הגוי וחזרה לשורשים. זה גילוי שכינה" אומר הרב מוצפי בהתלהבות "מחזירים את השכינה בזכות הטהרה!"

    אתם בוודאי שומעים הרבה סיפורים כאלה…

    "יש כל כך הרבה סיפורים, לא מספיקים לכתוב אותם. למשל דיבר איתי יהודי מספרד ואמר שבעיר שלו לא היה מקוה. בכל שבת יש כמאה יהודים בבית הכנסת אבל אין עדין מקוה בעיר.

    "באחד מערבי השבתות הם החליטו לעשות מגבית, ויהודי שנכח במקום, קם והודיע כי הבוס שלו, שהוא גוי החליט לתרום את כל המקוה בעלות של כמיליון יורו. כולם שמחו ומחאו כפיים. הרב המבוגר לא היה מרוצה, והוא היה טיפוס קצת תקיף נעל את הדלתות של בית הכנסת, בסיום התפילה רצו לצאת והמקום סגור….ואז הוא עצר אותם ואמר 'נאמר אשריכם ישראל לפני מי אתם מטהרים, אתם!! ישראל!!אנחנו נבדלים מהגויים על ידי טהרה, אני לא מסכים לקבל תרומה של גוי לבניית מקוה טהרה' בסופו של דבר עשו מגבית והגיעו לאותו סכום בלי שום תרומה מהגוי'

    "אבל זה לא הסוף, אותו העובד עדכן את הבוס שלו במוצאי שבת שהסתדרו, והוא היה מאוכזב, אבל הבין, מסתבר שאותו גוי היה נשוי 13 שנים בלי פרי בטן, והנה עברו 9 חודשים והוא זכה לתינוק. אפילו שלא תרם, והוא הרגיש שזו היתה הזכות שלו, וזה הביא לו את הישועה.

    "גם בזמן המלחמה היה איחוד לבבות, קירוב למצוות, היתה משפחה שתרמה את עצמה לשמור טהרה, וקיבלו ליווי של הארגון בכל הצעד. התקשרו לפעילה שלנו ואמרו שהבן שלהם במלחמה נכנס לשק שינה, עייף מאוד אבל הרגיש חום ולא היה לו נוח לישון, יצא מהשק שינה והדליק סיגריה, באותו רגע נפלט כדור לחברו ופגע בשק שינה שלו, הוא ניצל ממוות באותה שעה ממש!

    מה יכול כל אחד לעשות למען הטהרה?

    "כל אחד יחזק את משחפתו את מי שמכיר, לחזק את הטהרה, להרחיב את המעגלים, ומי שלא בקיא ולא יודע כיצד, יכול להיות שותף של טהרת הבית, שיתקשרו ירימו תרומה יסייעו בפעילות, בבנייה, בשיפוץ ובתחזוקה של המקוואות.

    לסיום התוכנית שירה, פעילה ותיקה של 'טהרת הבית' עולה ומספרת "אדם שתורם לנו כבר תקופה ארוכה, הבן שלו נכנס לעזה במבצע צוק איתן, היתה לו תאונת דרכים קלה, נפצע ברגל ופונה לבית חולים, למחר מהיחידה שלו נהרגו 13 חיילים והוא ניצל, הוא התקשר ואמר שמרגיש את השמירה בזכות טהרת הבית.

    "ויש כל כך הרבה שזוכים לפרי בטן, למשל אישה שלא נפקדה 14 שנים, מישהו שמכיר אותה הקדיש תרומה מכובדת לזכותה, וללא כל טיפול זכתה להיפקד ותוך 11 חודשים ולהחזיק בן זכר."

    איך את מרגישה את היענות הציבור לנושא?

    "הציבור מחובר לזה, ואני יכולה לומר שגם אני תורמת לארגון הזה, אני רואה את העבודה והכל פה זה קודש, ורוצה גם לתת מעצמי. גם התורמים שמתקשרים אני מרגישה את השמחה שלהם בתרומה, מרגישים את החיבור, בכל פעם נותנים שמות אחרים לזיווג כי השמות הקודמים כבר זכו להשתדך. יש אין ספור סיפורים, אין סוף".

    והרב מוצפי מוסיף ואומר "אסיים בדברי אבי מורי הגאון בן ציון מוצפי שליט"א, שכבר אמרו רבותינו מידה כנגד מידה לא בטלה.. והקב"ה משלם מידה כנגד מידה וכל מי שימסור נפשו ויתרום כספו עבור טהרת הבית, אין ספק שהקב"ה ישלם לו בדבר שהוא זקוק בו לישועה, ואין ספק שייכתב לחיים טובים ולשלום ביום הדין".

    כל אחד יכול להצטרף ולהיות חלק מהפעילות של טהרת הבית בשיחה אחת 02-8080808. ניתן גם לקבל שם את כל המידע על הפעילות העניפה ולזכות לפעול למען המצווה הנצחית של עם ישראל, כי ביום הזה יכפר עליכם לטהר אתכם.



    0 תגובות