חידוש המקוואות בנגב: בזכות "טהרת הבית" תושבי נבטים זוכים למקווה מחודש

    צבי הדס No Comments on חידוש המקוואות בנגב: בזכות "טהרת הבית" תושבי נבטים זוכים למקווה מחודש
    אילוסטרציה צילום: Uri Lenz/FLASH90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תושבי היישוב נבטים השוכן בצפון הנגב, זכו השבוע לבשורה משמחת ומרגשת-הושלמה מלאכת בנייתו מחדש של המקווה ביישוב המרוחק.

    המשפחות הצעירות שהגיעו בשנים האחרונות להתגורר בנבטים נאלצו עד לאחרונה להשתמש במבנה רעוע של מקווה שלא התאים כלל ועיקר לייעודו כמקווה טהרה. מי שביקש לעצמו מקווה טהרה ראוי לשמוע, היה צריך לנסוע שעה ארוכה ליישוב מרוחק. מצב זה הסתיים השבוע, עם השלמת השיפוץ המפואר של המקווה ביישוב.

    שיפוץ המקווה הוא פרי פעילותו של ארגון "טהרת הבית" בנשיאות הגאון רבי בן ציון מוצפי שליט"א. שלא נח ולא שקט, ומיד לאחר שהובא לידיעתו המצב הקשה של המקווה ביישוב, עמל לגייס את כספי התרומה בסכום של 250,000 שקל, בכדי להשלים במהירות את מלאכת הקודש של בניית המקווה המחודש. זאת לצד פעילות עם עסקנים מקומיים להשגת תקציב של המועצה האזורית שהסכימה לממן שליש מעלות בניית המקווה.

    רבני הארגון הגיעו ליישוב, ובחנו את הדרכים והפתרונות לבצע את המלאכה בזמן קצר. ואכן תוך חודשים ספורים, הגיעה המלאכה אל סיומה, ובארגון "טהרת הבית" יכולים לברך על המוגמר, ולבשר לתושבי היישוב נבטים, כי עתה היישוב שלהם מתפאר במקווה מפואר ומשוכלל, אשר ירחיב את גבולות קדושת כרם ישראל.

    תושבי נבטים הודו לארגון "טהרת הבית" שנטל על שכמו את העול הכלכלי והלוגיסטי של בניית מקווה טהרה ביישוב: "שמענו סיפורים בחו"ל על אנשים שהרחיקו נדוד בשביל מקווה, צר לנו שבארץ ישראל היה מצב דומה ביישוב שלנו, עד ש"טהרת הבית" נכנסו לעובי הקורה ופעלו בצורה מהירה ויעילה לבניית מקווה מחודש", אמרו תושבי נבטים.

    בארגון "טהרת הבית" הודו לציבור התורמים, שנרתם להוזיל מהונו עבור המצווה החשובה של בניית וחידוש מקוואות ביישובים רבים בארץ ישראל.

    בנייתו מחדש של המקווה בישוב נבטים, הוא חלק מפעילות נרחבת של ארגון "טהרת הבית" לשיפוץ ולבניית מקוואות מפוארים ומחודשים ברחבי הארץ. הפעילות של "טהרת הבית" נעשית במקומות שבהם הרשויות לא ממנות את בניית המקוואות וארגון "טהרת הבית" נושא לבדו בכל או במרבית העלויות של בניית המקוואות. ב"טהרת הבית" קוראים לציבור להירתם ולסייע ככל יכולתו בשיפוץ עוד ועוד מקוואות. בארגון מספרים כי לאחרונה נערמו על שולחן הארגון בקשות רבות לסיוע בשיפוץ ובנייה של מקוואות שחלקם ניזקו בעקבות פגעי מזג האוויר.

    רק לאחרונה פרסם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי מכתב מיוחד ונדיר בו הוא מבקש מהציבור באופן אישי, להירתם כל אחד ואחד למצווה החשובה של בניית מקוואות והרחבת גבולות הקדושה:: "נפשי בשאלתי אל כל יחיד ויחיד, להיות שותף קבע בטהרת הבית. שעניין הטהרה קודם לכל, וחוב ראשון במעלה להקימה בכל בנצרך, ובפרט במקום שאין איש – ועיקר רצוני לצרף בזאת עשרת אלפים איש גיבורי החיל מחזיקי טהרה אשר יטו כתף חודש בחודשו בסכום של 100 ₪ לבניית מקווה אחר מקווה, וכל התורמים יזכו לבני חיי ומזוני. בנים עובדי ה' בקדושה ובטהרה", דברי מרן שליט"א.

    ארגון "טהרת הבית" זוכה שמרן שר התורה שליט"א יחד עם גדולי הדור העומדים בנשיאות הארגון, סומך את ידיו על כל פעילות הארגון הנעשים בנאמנות גמורה ועל פי כל כללי ודקדוקי ההלכה, בפיקוחם האישי של הרבנים חברי וועדת ההלכה של "טהרת הבית" ובראשם חבר בד"צ "שארית ישראל" וראש 'בתי הוראה' ב"ב, הגאון ר' שבח צבי רוזנבלט שליט"א, האב"ד הגאון ר' יהודא סילמן שליט"א, רב הגבעה הדרומית בק"ס, הגאון ר' יהודה קנר שליט"א וכן יו"ר הארגון הרב הגאון ר' יחזקאל מוצפי שליט"א.



    0 תגובות