מרן הגר"ש אוירבאך: "כואב לי שקוראים לזה קנאות זו עקירת הדת"

    דוד לזר 3 Comment on מרן הגר"ש אוירבאך: "כואב לי שקוראים לזה קנאות זו עקירת הדת"
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאות ראשי ישיבות, רבנים, אדמורי"ם, מנהיגי קהילות הקודש מכל העדות והחוגים, בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, הגיעו אמש לכינוס היסטורי באולמי תמיר בירושלים, להכרזת מלחמה בגזירת הגיוס, ולאסור את ההתייצבות בלשכת הגיוס של הבחורים והאברכים, הן לדיחוי והן לפטור.

    במרכז הכינוס נשא דברים ראש הישיבה מרן הגר"ש אוירבאך שליט"א שאמר בדבריו: "נתאספנו על רוע הגזירה, גזירת עקירת התורה ועקירת הדת, אני בעניי לא רואה צורך להסביר לפני היושבים פה, כולם יודעים".

    "זה כואב לי שקוראים לזה קנאות, לקנאות לא זכינו, זו עקירת הדת פשוטו כמשמעו."

    "התאספנו ביחד, למעמד גדול, אז נדברו יראי ד', לזעוק זעקה גדולה ומרה, והחלטה נחושה, לחזק את הבחורים שלא מתייצבים, שלא יפלו ברוחם חס ושלום, ושיהיו מחוזקים, ויתרבה יותר ויותר החוב הקדוש שלא להתייצב, ושלא תהיה שום שייכות איתם, שום מגע, ולהתרחק מהם, כמטחווי קשת ויותר כמטחווי קשת. והדברים פשוטים, וזו לא גוזמה, שאומר שזה דברים שעד לפני כמה שנים היו פשוטים לכל בן תשע".

    "קשה לי להאריך, ואני מצטרף לכל הדברים שנאמרים כאן, ונצפה בחודש הרחמים, שנתחזק בלימוד התורה, ושהגזירה תתבטל, וודאי שהיא תתבטל כי אנחנו בס"ד לא ניתן שהיא תתקיים, ויתקיים בנו ומלאה הארץ דעה את ד' אמן ואמן."

    גאב"ד ירושלים הגאון רבי יצחק טוביה וייס שליט"א, הזכיר בדבריו את דברי רשכבה"ג מרן הגאון רבי חיים עוזר גרודז'נסקי זצוק"ל, בהקדמה לספרו שו"ת אחיעזר, "ביחוד עלינו לשים לב לחזק את הישיבות הקטנות והגדולות מבצר היהדות מדור דור, אשר משם יצאה תורה והוראה לכלל ישראל, והאירו את חשכת הגולה, וגם עתה הישיבות בפולין ובליטא ועד הינם מרכז רוחני וכמגדל המאיר לכלל ישראל, התלמידים המצויינים השוקדים על התורה במסירות נפש, הם הם חלוצי האומה וגיבורי הרוח, המשואות המפיצות אורה בכל מקום, ועל ידם תיבנה ותכונן כנסת ישראל".

    "ואם נלך בכח זה, לחזק התורה והמצווה, נקווה כי יצלח לנו לגדור את הפרצות, ולהמשיך את קדושת ישראל בכל צביונו וטהרתו כמאז ומעולם, ולהגדיל תורה ולהאדירה, וד' ימהר לרווחתנו ולשיבתנו, ויקבץ נפוצותינו מארבע כנפות הארץ, כי מציון תצא תורה ודבר ד' מירושלים".

    הגאב"ד שליט"א המשיך, כי "מדברי הגרח"ע רואים אנו, כי זוהי הדרך להמשך נצחיות עם ישראל, להמשיך את הישיבות והכוללים, ואכן זכינו שיתקיימו דברי הגרח"ע 'כי מציון תצה תורה ודבר ד' מירושלים', שהוקמו כאן בארץ ישראל מקומות התורה לתפארת, ועכשיו רוצים הרשעים לעקור זאת, וזהו לא מפני שהם רוצים חיילים לצבא, לא שהם חושבים שבני היהדות החרדית הם הגיבורים שנזקקים לצבא, אלא הם רוצים לעקור תורה מישראל."

    "ולכן כבר יצא הפסק מהבד"ץ וגדולי ישראל, שלא להתייצב כלל בלשכת הגיוס, אפילו לא בשביל פטור, ושמעתי בעצמי מבחורי ישיבות רבים, שהיו שם, שאפילו שיצאו מהלשכת גיוס עם פטור, אבל מה עברו שם לפני כן, איזו פריצות וטומאה ופיתויים, שהם מכניסים בכוונה, לפעמים 6-7 שעות. ואפילו אלו שנמצאים בגיל שמגיע להם מראש פטור חוק פטור, הם לא מסכימים בשום אופן לשלוח להם את הפטור הביתה, אלא קודם שיבואו ללשכת גיוס, ושם יקבלו את הפטור, וזאת בשביל לנסות ולשכנע אותם".

    "התאספנו כאן להציל את התורה הקדושה ב"ה נמצאים כאן כ"כ הרבה רבנים ומרביצי תורה, וכולם יורו לתלמידיהם שלא להתייצב כלל בלשכות הגיוס, ובזה נקיים ונחזק את הישיבות ומוסדות התורה, כדברי הגרח"ע, ונזכה לביאת גואל במהרה בימינו אמן", סיים הגאב"ד.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      איפה התמונות של המאות שהיו שם? בואו תראו את המחבלים העלובים שישבו שם
      עם אנשי ה"עדה"! מסכנים הספרדים הפראיירים שלא מתיצבים ויושבים בכלא ושם הם באמת שמורים מיהרג ואל יעבור….וכל הביטול תורה של ההפגנות….
      כל בחור שיש לו אבא ואמא מתיצב לפי הוראות גדולי התורה מנהיגי הדור האמיתיים!
      ומי שלא שילך לכלא שם מקומו

    2. 1

      קנאות זה לא דבר רע אין מה להתבייש בזה. פנחס בן אלעזר בן אהרן הכהן היה קנאי.
      הבעייה שכיום קנאות זה שם נרדף לחוצפה נגד גדולי ומנהיגי הדור. אויבער חכמים. נערים דוחפים את הזקנים. וזה בדיוק מה שר' שמואל עושה