ברקת פיטר את אריה קינג מהקואליציה בירושלים

    בנצי לייזרוביץ ודוד לזר 2 Comment on ברקת פיטר את אריה קינג מהקואליציה בירושלים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הודיע לחבר מועצת העיר אריה קינג כי הוא נאלץ לשלול את כל סמכויותיו ותפקידיו בקואליציה העירונית, זאת עקב עתירה שהגיש כנגד העירייה בעודו חבר קואליציה. ברקת ציין במכתבו כי "חבר קואליציה אינו יכול 'לאחוז במקל בשני קצותיו' – הן להיות חלק מהקואליציה המתווה את מדיניות העירייה ופעילותה והן לתקוף את העירייה בעתירות לבתי משפט".

    מתוקף ההסכם הקואליציוני החזיק קינג בתיק איכות הסביבה, שימש כיו"ר ועדת החירום והביטחון של העירייה וכן השתתף בישיבות ועדת התכנון.

    קינג ברקת

    השבוע עמד קינג בראש המוחים נגד אישורה של תוכנית הבנייה בשכונת ערב א-סווחרה שבמזרח העיר, במסגרתה יוקמו 2,200 יחידות דיור. אישורה של תוכנית הבנייה, הגדולה ביותר לפלסטינים בירושלים, לווה במאמצים קשים מצד ברקת. קינג טען כי התוכנית תוביל ליצירת "רצף אורבני" בין הגדה המערבית למזרח ירושלים ותקף את ברקת, שלדבריו, "מקדם את ירושלים לקראת חלוקתה דה-פקטו".

    ביום אישור התוכנית עתר קינג לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, העירייה ונגד ברקת עצמו. בעתירה טען קינג שהעירייה הסתירה נתונים מהותיים מחברי הוועדה המקומית בנוגע לבנייה בערב א-סווחרה.

    כאמור, בעקבות עתירתו של קינג, החליט ברקת לפטרו לאלתר בטענה כי "חבר קואליציה אינו יכול 'לאחוז במקל בשני קצותיו'".

    בתגוה אמר קינג: "יצא המרצע מן השק. מוטב שיבינו תושבי ירושלים את שהיה ידוע מראש: בראשות העיר עומד איש מחנה השמאל, שדוגל בחלוקת ירושלים דה-פקטו, שפועל כנגד האינטרס של העם היהודי בירושלים. ברקת לצערי מנסה להידמות לאיש ימין, בחיוכיו וחיבוקיו עם רבנים ואנשי ימין, אבל מדובר באיש שמסכן את עתידה של ירושלים כעיר יהודית ומאוחדת".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      את הד"לים זה מעניין? העיקר שלא יהיה איש של החרדים!

    2. 1

      אני יותר לא מצביע לשס.
      מיכאל מלכיאלי חבר הוועדה מטעם ש"ס יצא מחדר הוועדה כי ברקת לחץ עליו..זה אחרי שאריה קינג נלחם כארי נגד חילול השבת,נגד הריסת בתי כנסת.
      אני קורא לכל בני משפחתי בעיר )23 בעלי זכות הצבעה( לא להצביע לש"ס