דברים שרואים מכאן / אריאל שרפר

    אריאל שרפר No Comments on דברים שרואים מכאן / אריאל שרפר
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחת הבעיות הגדולות של תושבי הדרום, חוץ מהבעיה הכי גדולה בצורת מחבלי- חמאס שיורים על יישוביהם רקטות כבר עשרות שנים ומשבשים את שגרת חייהם, היא העובדה שהם מרוחקים מאד מבחינה גיאוגראפית משאר אזורי הארץ.

    כאשר המערכה בדרום וברצועת עזה מתרחשת אי-שם בדרום הרחוק, קשה מאד לתושבי המרכז, השפלה, הצפון, ואזורי ירושלים ויו"ש להתחבר אליה ולהבינה. ברוב אזורי הארץ החיים מתנהלים תמידים כסדרם, והסידורים היום-יומיים מוספין כהלכתם, אבל הבעיות בעיקר בירוקרטיות ומחושבות, ולא נוגעות אל הרגש ואל הלב.

    אך מרגע שכל הארץ נכנסה לטווח הרקטות של חמאס, ומליל שישי בשבוע שעבר- כשרבים מבני הארץ הזאת הפכו בצו 8 אחד ללוחמים למען ביטחון ישראל- כל המדינה הפכה לדרום. ועדיין- יש ימים שקשה להרגיש זאת.

    אני אישית, כעורך ומגיש חדשות ברדיו קול-חי חווה את המבצע הזה דרך מסך המחשב ומרגיש איך בניגוד לימים שחונים מבחינה חדשותית שבהם צריך לקושש ידיעות מעבר להרי החושך ושממת תיבת הדואר האלקטרוני, יש בימים אלה מבול של מידע שחלקו אינו מיועד למאזינינו או למאכל אדם בלשון ציורית, ורובו הגדול חייב לעבור עיבוד, תהליך שעשוי לגרום גם למנוסה שבעורכים ללכת לאיבוד.
    אך החשיפה שלי למידע והידיעה בעורף (של הראש, לא הפיקוד) שהאזרחים צמאים לו כמים מרגיעים לנפש חרדה, מחברת אותי באופן אישי לכוחות הלוחמים בעומק רצועת עזה, לתושבי הדרום שאבדו מזמן את השקט הנפשי ואת היכולת לחיות חיים רגילים ונטולי חרדות, וגורמת לי להעריך את הזכות שנפלה בחלקי בחסדי השם להביא באמצעות מילים וכמה דקות שידור את האירועים וההתרחשויות במרחק גדול מרוב מאזיני הרדיו- אל הבתים המשרדים והרכבים בכל רחבי הארץ.

    אני יודע שמילים לעולם לא יוכלו לתאר את מה שמרגיש לוחם חדור אמונה רגע לפני צאתו לקרב כדי שהמוני בני אדם יוכלו להמשיך בחייהם כרגיל- להתפלל, ללמוד תורה, לעבוד, ולשחק בחצר בלי פחד- כי בכל זאת דברים שרואים מכאן לא רואים משם- אבל החיבור הזה בעזרת התקשורת- שבימים אלה חשוב כל-כך לכל-כך הרבה אנשים- משמעותו כוח גדול להעברת מסרים חיוביים- ועם כוח גדול באה גם אחריות גדולה.

    בגלל זה אני מברך על ההחלטה האמיצה והנכונה להוסיף למהדורות החדשות בקול-חי פרק תהילים בסוף כל מהדורה. כי זהו תמציתו של המסר שעלינו להעביר למאזינינו בימים אלה: בסוף כל הידיעות הלא כל-כך טובות ולעיתים גם קשות וכואבות שאנו שומעים בזמן המורכב והמאתגר הזה- מחובתנו להפנים את העובדה האחת החשובה מכל: העורך הגדול מכולם, המתכנן חדשות לבקרים את קורות חיינו- הוא היחיד שיכול לשנות לטובה את המהדורה הבאה.

    וגם אם חס וחלילה אנחנו מרגישים כאן על הארץ, יש דברים שעלולים להרחיק אותנו מעבודתו הקדושה ולבלבל אותנו חלילה, צריך להזכיר לכולם בכל מקום , כל הזמן, שאין לנו על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמיים.

    דוד המלך השאיר לנו הוראות מפורטות מה לעשות בזמנים קשים בהם יש רק מוצא אחד כשהחיילים נלחמים ואנחנו רחוקים מהם ומנסים לשמור על שגרה: רק לצעוק אל ה'. והלוואי שהידיעה הזאת- של תהילים נגד טילים אם תרצו- תביא במהרה ב"ה לסיום המבצע בהצלחה ולחזרת הלוחמים לשלום, ונשוב לשמוע על פוליטיקה, מאבקי כוחות ציבוריים ומזג האוויר.
    חזק חזק ונתחזק!

    אריאל שרפר הוא עורך ומגיש חדשות ברדיו קול-חי



    0 תגובות