נחשפים הקשרים העלומים בין הרבי מליובאוויטש לגדולי ישראל

דוד קורצווייל 1 Comment on נחשפים הקשרים העלומים בין הרבי מליובאוויטש לגדולי ישראל
7:43
30.04.24
איתי גדסי No Comments on ניצלנו מחורבן: המסר של מרן הגר"י יוסף וההצעה לישיבות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת יום ההילולא ה-20 לרבי מלובביץ' הסודות נחשפים. ספר חדש חושף לראשונה אלפי פנינים וסיפורים בין גדולי ישראל ורבנים מחוגים שונים לבין רבי מנחם מענדל שניאורסאהן המוכר בעולם היהודי בשם הרבי מלובביץ'.

הספר החדש "בסוד שיח" מלווה במאות מסמכים וצילומים נדירים ועדויות מכלי ראשון. כך למשל הספר את מי שלח הרבי מליובאוויטש ללוות את הרב עובדיה יוסף במסעותיו באירופה, כיצד שכנע הרבי ממלובביץ' את רבי ישראל אבחוצירא ה"בבא סאלי" לא לעזוב את ארץ ישראל ולהגר לארה"ב והדרמה שהתחוללה מאחורי הקלעים.

פרק עלום מלווה במסמכים מגולל כיצד הציל האדמו"ר מלובביץ' את קברו של רבי נחמן מברסלב באומן שעמד בפני הרס של השלטונות המקומיים בשנת 1979, בעקבות העצה שנתן למנהיגי חסידות ברסלב והוראתו לרב פנחס טייץ ממנהיגי יהדות ארה"ב להדק את הקשרים עם נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר.

הספר "בסוד שיח" כולל 1400 סיפורים ופנינים על למעלה מ-200 גדולי ישראל ורבנים במאה השנים האחרונות. הספר "בסוד שיח" הוא הצצה נדירה ליחסים המרתקים בין מנהיג תנועת חב"ד העולמית לבין רבנים וגדולי ישראל מכל החוגים והעדות. החל מהפוסקים החרדים, ראשי ישיבות מהציבור הליטאי, אדמו"רים, רבני הציונות הדתית, הרבנים הראשיים לישראל לדורותיהם ומנהיגי קהילות גדולות.

כך למשל הסיפור המלא של הרב הראשי הרב ישראל מאיר לאו שהעניק לנכדו יוסי סורוצקין בעיצומו של הבר מצווה דולר ששלח לו האדמו"ר מלובביץ' עשר שנים קודם לכן. מדוע שלח הרבי מלובביץ' את רבה של מגדל העמק הרב יצחק דוד גרוסמן לכלא סינגסינג בארה"ב, או למשל לאיזה רב הורה האדמו"ר מלובביץ' להדליק חנוכיה בשגרירות ארה"ב הנצורה באיראן? איך גילה פוסק הדור הרב שמואל וואזנר בזכות תשובה של הרבי מלובביץ' סופר שכותב מזוזות פסולות.

הספר בסוד שיח מלווה, כאמור, במאות תמונות ותצלומים נדירים ומודפס על נייר כרומו משובח ומוגש בשפה קלילה ובהירה. הספר החדש זה היסטוריה מהלכת המרתקת את הקורא ושואבת אותו לסיפורים ופרשיות עלומות שלראשונה כולנו נחשפים אליהם.



1 תגובות

מיין תגובות