מותר לנשים לומר קדיש? הרב אברהם יוסף: "לעודד אותה"

    אתר קול חי No Comments on מותר לנשים לומר קדיש? הרב אברהם יוסף: "לעודד אותה"

    הגאון הרב אברהם יוסף, השיב לשאלתו של מאזין האם להעיר לאישה שאומרת קדיש בבית הכנסת: "להפך, צריך לעודד אותה. אין שום איסור לאישה לומר קדיש כשיש מניין גברים בבית הכנסת. לכתחילה אישה יכולה לומר קדיש" | בנוסף, מדוע אמר הרב קדיש על סבו כשהוריו עוד היו בחיים

    הגאון רבי אברהם יוסף צילום: נתי שולמן
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האזינו>>>

    בתכנית שמור וזכור, בה משיב הגאון הרב אברהם יוסף לשאלות המאזינים בהלכה, עלה מאזין ששאל כיצד לנהוג כאשר אישה אומרת קדיש בעזרת הנשים בבית הכנסת. המאזין שאל האם צריך להעיר לה או שלא.

    הרב הפתיע אותו כשהשיב: "להפך, צריך לעודד אותה", והסביר: "אין שום איסור לאישה לומר קדיש כשיש מניין גברים בבית הכנסת. לכתחילה אישה יכולה לומר קדיש".

    הוא הוסיף: "מצוי הדבר שאדם נפטר ויש לו רק בנות. רשאית הבת לומר קדיש כל השנה ובכל יארצייט בדיוק כמו גברים. אין שום הבדל. זה אמנם לא צנוע שהיא תיכנס לבית הכנסת (לעזרת הגברים), אבל כשהיא עומדת במקומה בעזרת הנשים וכל כך צנועה, לא מגביהה את קולה, אדרבה צריך לעודד אותה ותבוא עליה הברכה".

    בתוך כך, סיפר הרב אברהם יוסף: "הסבא שלי ע"ה, אבא של אמא שלי, כתב לי על כל הספרים שהוא נתן לי 'נא לזכור אותי ביום היארצייט'. כשהוא נפטר שאלתי את אבא האם אני יכול לומר עליו קדיש, למרות שאבא ואמא שלי עוד חיים. אבא עודד אותי ואמר בני בנים הריהם כבנים. הייתי אומר עליו קדיש כל אותה השנה".



    0 תגובות