אזעקות בצפון ובדרום, נסיון פיגוע בחברון | חדשות השבת

אתר קול חי No Comments on אזעקות בצפון ובדרום, נסיון פיגוע בחברון | חדשות השבת

מחבל פתח הצהריים בירי מבית הקברות הפלסטיני בחברון לעבר היישוב היהודי. אין נפגעים | כלי טיס אותר היום באופן חריג באזור רמת פוריה בדרום הכנרת | במהלך השבת הופעלו אזעקות בשדרות ועוטף עזה שבדרום – ובשלומי וקריית שמונה שבצפון. לא היו נפגעים

שיגור טילים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סיכום חדשות השבת:

דשדוש? צה״ל פרסם הודעת סיכום ליממה האחרונה של הלחימה, בעיקר על פעילות אווירית ותקיפות של כלי טיס, כמעט ללא פעילות קרקעית ברצועה. בשטח רצועת עזה יש נכון להבוקר 4 חטיבות בלבד, ההיקף הנמוך ביותר של כוח לוחם בעזה מתחילת התמרון. חטיבה אחת שמחזיקה את המסדרון שמבתר את הרצועה, ועוד 3 חטיבות בחאן יונס. הפעולה בשכונת חמד בחאן יונס הסתיימה ואין עדיין התקדמות ליעד הבא. אוגדה 162 לא ביצעה כבר יותר משבועיים שום מבצע אוגדתי משמעותי בצפון הרצועה.

פיגוע בחברון: מחבל פתח הצהריים בירי מבית הקברות הפלסטיני בחברון לעבר היישוב היהודי. אזעקה הופעלה ביישוב היהודי בחברון, אבל לא היה חשש ממשי מחדירת מחבלים לתוך היישוב. כוחות צה״ל קפצו לנקודה ונטרלו אותו, אין נפגעים לכוחותינו. המחבל הוא מחמוד נופל, האימאם של מסגד אלקאסם בחברון. גם לפי הבגדים שלבש בעת הפיגוע, נראה היה שמדובר באיש דת.

לראשונה מאז שהחלו הצנחות הסיוע ההומניטרי בשמי רצועת עזה: גם גרמניה הצטרפה למאמץ הבינלאומי, והיום מטוסי חיל האוויר הגרמני הצניחו 4 טון של סיוע הומניטרי לרצועה, בהנחיית שר ההגנה של גרמניה בוריס פיסטוריוס. עד כה בוצעו בשבועות האחרונים עשרות הצנחות דומות של חילות אוויר מארה״ב, איחוד האמירויות, ירדן, מצרים ומדינות נוספות. יותר מ-1,000 חבילות סיוע הוצנחו ברצועה מהאוויר, במסגרת העלייה הדרמטית של עשרות אחוזים בהיקף הסיוע שנכנס לרצועה.

כלי טיס אותר היום באופן חריג באזור רמת פוריה בדרום הכנרת. נבדק כעת האם מדובר בכלי טיס עוין שחדר לשטח ישראל מלבנון או מגבול אחר. צה״ל מסר כי האירוע מתוחקר.

במהלך השבת הופעלו אזעקות בשדרות ועוטף עזה שבדרום – ובשלומי וקריית שמונה שבצפון. לא היו נפגעים.

השב"כ העריך בדיון ביטחוני סגור שחמאס הגיש את התשובה לעסקה כדי להרוויח זמן ולגרור רגליים. בצמרת הביטחונית קיימות חילוקי דעות כיצד להתייחס לתשובת חמאס שהוגשה. יש גורמים שרואים בה תשובה קונסטרוקטיבית שניתן להתקדם איתה לעסקה, אחרים, כמו שב"כ, סבורים שמדובר בקניית זמן וגרירת רגליים.

ביידן מגבה את צ'אק שומר שקרא לבחירות בישראל: "הוא נשא נאום טוב". ביידן הוסיף כי הוא הביע דאגה ששותפה לרבים וכי הצוות שלו קיבל הודעה על הנאום מראש על ידי שומר.

בראשון ייערך דיון קבינט המלחמה המצומצם שבו ייקבע המנדט של המשלחת שתצא לקטאר, אחרי ניתוח עומק של התשובה של חמאס. בקבינט יצטרכו לקבוע מחדש את הקווים האדומים החדשים ולצייד בהם את המשלחת, טרם יציאתה. גורמים מדיניים בכירים אומרים שאחד הקשיים המשמעותיים במו"מ החזרת התושבים לצפון הרצועה שכן מדובר על מנוף לחץ משמעותי על חמאס, וישראל מבינה שתזדקק לו גם בהמשך כשתרצה לשחרר את יתר החטופים.

שר הביטחון גלנט הבהיר בישיבה ביום חמישי על חוק הגיוס שלא יתמוך בחוק שמגבשת הקואליציה שכן "אינו משקף הסכמה רחבה ויש למלא את השורות בדחיפות". גלנט פנה במכתב לנתניהו וגנץ, והאשים אותם בתקיעת ההסכמות משיקולים פוליטיים: "במיוחד בעת הזו, אני פונה אליכם כנציגם של החיילים בשטח בסדיר ובמילואים – להתעלות על השיקולים הפוליטיים הצרים ולהגיע להסכמות. זו אינה העת להשתמש בהליכי החקיקה הדחופים כנתיב פוליטי".

דיווח ב-NBC: ישראל בוחנת לשכור את שירותיהם של חברות וקבלנים ביטחוניים אמריקנים לאבטחת משלוחי הסיוע ההומניטרי בתוך רצועת עזה.

צבא ארה"ב: החות'ים ירו הלילה מתימן שלושה טילים נגד ספינות לכיוון ים סוף – אין נפגעים או נזק.

האסיר הביטחוני ג'ומעה אברהים אבו גנימה מת הלילה לאחר שנמצא מחוסר הכררה בתאו בכלא "אשל" לפני כמה ימים. הוא חצה את הגבול לרצועת עזה ב-2016, מסר פרטים על בסיסי צה"ל בדרום והתאמן עם מחבלי הנוחבה. ב-2021 נכלא בעזה ונעצר לאחר שניסה לחזור לישראל.

טבריה: פעוטה בת שנה וחצי פונתה במצב קשה עם כוויות בגופה ממשחקייה בעיר למרכז רפואי צפון (פוריה). פרמדיקית מד"א שובל אבטן סיפרה: "הובילו אותנו אל הפעוטה שהייתה בהכרה וסבלה מכוויות בגופה, סיפרו לנו שהיא נכוותה מחומר רעיל. הענקנו לה טיפול רפואי ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ".

רויטרס: ראש המוסד ברנע יגיע מחר לשיחות בדוחא עם ראש ממשלת קטאר ובכירים מצרים על רקע ההצעה הנגדית שהגיש חמאס למתווכים.

חשוד נעצר מחוץ לשגרירות בוושינגטון אתמול לאחר שעבר עם רכבו וצעק קריאות מאיימות לעבר קבוצת מפגינים פרו-ישראלית. משגרירות ישראל נמסר בתגובה: "אדם שאיים עם מבער על מפגינים תומכי ישראל נעצר על ידי כוחות הביטחון האמריקאים ששהו במקום. לא נגרם נזק למפגינים, לצוות או למבנה".



0 תגובות