לוחם צה"ל נרצח בפיגוע בצומת ראם, שני לוחמים נפצעו קשה בעזה

אתר קול חי No Comments on לוחם צה"ל נרצח בפיגוע בצומת ראם, שני לוחמים נפצעו קשה בעזה

רס"ל במיל' אורי יעיש הי"ד נרצח בפיגוע בצומת ראם | שני לוחמי יחידת מגלן נפצעו באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה | כוחות צה״ל עצרו עד כה כ-100 חשודים בפעילות טרור בתוך בית החולים נאצר | תקיפה ישראלית בסוריה | אזעקות נשמעו הבוקר באשקלון

צילום: דוברות מד"א
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סיכום חדשות השבת:

הותר לפרסום: רס״ל (מיל׳) אורי יעיש הי"ד, בן 27, ממודיעין, חייל בפלס״ם 8119, חטיבת ירושלים (16), נהרג אתמול בפיגוע בצומת ראם. בתוך כך, הותר לפרסום כי שני לוחמי יחידת מגלן נפצעו באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

רס"ל (במיל') אורי יעיש ז"ל

הפעולה בבית החולים נאסר בחאן יונס: כוחות צה״ל עצרו עד כה כ-100 חשודים בפעילות טרור בתוך בית החולים. מסביב למרחב בית החולים חוסלו מספר מחבלים בהיתקלויות עם לוחמי הקומנדו.

מטוסי קרב של צה״ל תקפו הלילה בסוריה מחסן אמצעי לחימה של צבא סוריה במרחב מחג׳ה. זאת לאחר שבמהלך הלילה בוצעו מספר שיגורים משטח סוריה לדרום הגולן – שלא חצו לשטח ישראל.

בפעם השלישית בימים האחרונים: אזעקות נשמעו הבוקר באשקלון. רקטה אחת יורטה, ללא נפגעים. סה״כ בשבוע האחרון 5 רקטות נורו לאזור אשקלון. תוך פחות מ-30 דקות – כוחות צה״ל זיהו את המחבל ששיגר את הרקטה, באזור אלפורקאן בעיר עזה בצפון הרצועה – וחיסלו אותו באמצעות כלי טיס.

עדכונים מהצפון: בשעות האחרונות בוצעו שני שיגורים לעבר מרחב הר דב, ושיגור נוסף לאזור נטועה בגליל המערבי. בשני האירועים ללא נפגעים, צה״ל הגיב בארטילריה. במקביל, חיל האוויר ביצע בשעות האחרונות גל תקיפות בדרום לבנון נגד יעדי חזבאללה.

בכיר בחמאס לאל-ג׳זירה: מתכוונים להשהות את המו״מ על עסקת חטופים – עד להכנסת סיוע לצפון הרצועה.

הערב בשעה 19:45 – ראש הממשלה יכנס מסיבת עיתונאים במשרד רה"מ בירושלים.

צה"ל: תרופות עם שמות של חטופים ישראלים נמצאו במסגרת הפעילות בבית החולים נאסר שבחאן יונס. מקור התרופות והשימוש שנעשה בהן בבדיקה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש בחשאי עם ראש ממשלת קטאר מוחמד אל-תאני במסגרת ועידת מינכן שמתקיימת השבוע בגרמניה. במוקד הפגישה: נושא השבת החטופים שעדיין מוחזקים בעזה. הרצוג הגיע לכנס במטוסו עם בני משפחות חטופים וחטופים ששוחררו מהשבי.

אירוע חריג אמש במעבר רפיח: נורה למוות נער פלסטיני שניסה לקחת סיוע הומניטרי מתוך המעבר יחד עם רבים אחרים. הוא נורה ככל הנראה בידי שוטרי חמאס. בתגובה, רבים ממשפחתו של הצעיר הגיעו למעבר והחלו להתפרע והתפתחו עימותים של המונים במקום. גם שער הכניסה של המעבר הוצת. משטרת חמאס התערבה בניסיון להשליט סדר.

ראש השב"כ רונן בר נפגש אמש עם ראש סוכנות הביון האמריקאית (CIA) ויליאם ברנס כחלק מהמגעים בפסגת קהיר.

דיווח בניו יורק טיימס: ישראל אחראית לפיצוץ שני צינורות גז מרכזיים באיראן השבוע.

ביום ראשון יתקיים אצל ראש הממשלה נתניהו דיון בסוגיית הר הבית בהשתתפות השרים גנץ, איזנקוט ובן גביר – כאשר האחרון דורש שלא לאפשר כניסת מתפללים מוסלמים מיהודה ושומרון בחודש הרמדאן. במערכת הביטחון מזהירים שהצעד יתסיס גזרות שכבר תחת שליטה.

בית הדין הבין-לאומי לצדק בהאג (ICJ) פרסם פסיקת ביניים שקובעת כי לא יוטלו צווים נוספים על ישראל בשלב זה, אך מזהיר כי עליה למלא אחר הצווים שהוצאו בסוף ינואר כולל חובת דיווח. הפסיקה האחרונה באה בעקבות פנייתה של דרום אפריקה מוקדם יותר השבוע לבחון אם הצווים שהוטלו על ישראל מספקים, בשל האפשרות לפלישת צה"ל לרפיח.

מנהיג הלשכה המדינית של חמאס אסמעיל הניה: לא נסכים לדבר מלבד עצירה מוחלטת של המלחמה ונסיגת הצבא הישראלי מכל רצועת עזה. דורשים שחרור של האסירים המבוגרים ואלו המרצים את העונשים הכבדים ביותר כחלק מכל עסקה אפשרית.

בתוך שעות: ילדה קטנה אותרה משוטטת לבדה בגשם. במד"א עדכנו כי ילדה בת 3 נמצאה משוטטת לבדה בגשם ברחוב שלמה בן יוסף בבני ברק. חובשים ופרמדיקים של מד"א חיממו וייבשו אותה והעבירו אותה לטיפול המשטרה במצב יציב.

שר החוץ האמריקני בלינקן בוועידת הביטחון במינכן: יש לישראל הזדמנות יוצאת דופן להשתלב באזור בחודשים הבאים, כמעט כל מדינה ערבית רוצה כעת לשלב את ישראל באזור ולנרמל עימה את היחסים. מתקיימים מאמצים כנים בהובלת מדינות ערב לערוך רפורמה ברשות הפלסטינית. כל זאת יחד יביא לאזור שבו אנשים יעבדו יחדיו כדי להבטיח את טובת הכלל, שבו ישראל תהיה בטוחה ואיראן תהיה מבודדת".

מארק וורנר, יו"ר ועדת המודיעין בסנאט בארה"ב, אמר בוועידת הביטחון במינכן כי הצלחתה של ישראל בטיפול בסוגיית המנהרות של חמאס בעזה היא "מזערית". לדבריו, טופל רק חלק "קטן להפליא" מ-500 הק"מ המשוערים של המנהרות.

רוסיה: משרד התובע הכללי של רוסיה הזהיר את האזרחים מפני עצרות המוניות במחאה על מותו של נבלני, כך מדווחת סוכנות הידיעות הרוסית RIA. ביום שישי מת בכלאו מנהיג האופוזיציה הרוסי, אלכסיי נבלני.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן: "לא מופתע אך זועם" על מותו של נבלני, פוטין אחראי לכך. עוד מביידן: "קיימתי שיחות מעמיקות עם נתניהו לאחרונה. הבהרתי שצריך הפסקת אש שתביא לשחרור חטופים. אין להתחיל בהתקפה על רפיח בזמן הזה. יש חטופים אמריקנים. המשא ומתן נמשך ומקווה שיביא תוצאות".



0 תגובות