עשרות מחבלים חוסלו ברצועה; ארה"ב תקפה יעדים איראנים

אתר קול חי No Comments on עשרות מחבלים חוסלו ברצועה; ארה"ב תקפה יעדים איראנים

יורט טיל קרקע – קרקע שהיה בדרכו לשטח מדינת ישראל במרחב הים האדום | מנהיגי החמאס והג'יהאד האסלאמי: "כל הסכם בעזה חייב להביא לסיום המערכה" | עשרות מחבלים חוסלו ברצועה ביממה האחרונה | שני שיגורים בוצעו הבוקר למרחב זרעית ונפלו בשטח פתוח

צילום: דובר צהל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דקות אחרי כניסת השבת: לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה על ידי מערכת "חץ" טיל קרקע – קרקע שהיה בדרכו לשטח מדינת ישראל במרחב הים האדום.

שר הביטחון גלנט ביחידת האלפיניסטים בחרמון: ״אם חיזבאללה חושב שכאשר תהיה הפסקת אש בדרום, הוא יחדל את האש ואנחנו נעצור – הוא עושה טעות גדולה. אני אומר כאן בצורה מפורשת – כל עוד לא נגיע למצב שניתן להחזיר בביטחון את תושבי הצפון, אנחנו לא נחדל. כאשר נגיע לזה, או באמצעות הסדרה או בדרך צבאית – אנחנו נוכל להיות רגועים".

הודעה משותפת של אסמאעיל הנייה, ומפקד הג'יהאד האסלאמי זיאד נח'אלה: "כל הסכם בעזה חייב להביא לסיום המערכה, לנסיגת צה"ל ממנה ולהסרת הסגר". השניים הסכימו כי בחינת ההצעה להפסקת אש ברצועה תיעשה על בסיס עקרונות אלה.

הנייה ומשלחתו נפגשו היום עם ראש המודיעין הטורקי. במהלך הפגישה, סקרו בפניו את ההתקדמות בנושא עסקת חטופים, המגעים להפסקת אש ובהכנסת הסיוע לעזה.

הלחימה ברצועה: בצפון הרצועה – אוגדה 162 פושטת על יעדים אסטרטגיים של חמאס, עשרות מחבלים חוסלו ביממה האחרונה. כוחות חטיבה 401 וחטיבת הנח״ל השמידו משגרי נ״ט, ופשטו על משרד של מחבל חמאס שבו אותר חומר מודיעיני ואמל״ח. בחאן יונס – לוחמי גבעתי והצנחנים ממשיכים בהתקפה על מערב העיר. מחבלים רבים חוסלו. 3 מחבלים שירו נ״ט על כלי צה״לי חוסלו.

עסקת החטופים: דיווח בעיתון א-שרק אל-אווסט כי חמאס נוטה לקבל את הצעת המתווכים להפסקת אש בעזה, למרות שאינה כוללת הפסקה מוחלטת של המלחמה. ראשי חמאס יסתפקו בערבויות לכך שהמלחמה אכן תסתיים – ובנוסף ידרשו לקבוע מי האסירים שישוחררו. הלילה דווח בוול סטריט ג׳ורנל על חילוקי דעות בין הנייה, למנהיג חמאס עזה יחיא סינוואר. סינוואר מוכן לקבל את ההצעה שכוללת הפסקת אש ל-6 שבועות, הנייה רוצה להמשיך במו״מ על הפסקת אש קבועה.

עדכונים מהצפון: שני שיגורים בוצעו הבוקר למרחב זרעית ונפלו בשטח פתוח. מחבלי חזבאללה ירו טיל נ״ט למרחב ברעם, בחסדי שמיים ללא נפגעים. צה"ל תקף לאורך השבת מספר מטרות חיזבאללה. במקביל, הצהריים הופעלו אזעקות בעוטף עזה – לראשונה מזה 4 ימים.

צה״ל מנסה לגרום לתושבי רצועת עזה להתקומם נגד חמאס: חיל האוויר פיזר כרוזים בצורת עיתון בשם ״המציאות״ ובו נכתב כי ״הם הרגו את הילדים שלכם, הרסו כל דבר טוב, הכו אתכם, השאירו את משפחותיכם מופקרות בחורבות בזמן שהם היו מוגנים במנהרות, הם שרפו את הכסף של העם על מנהרות ואמל״ח – ואתם עדיין שותקים?"

צה״ל השמיד בשבוע האחרון מנהרה תת קרקעית, שהובילה לדירת מסתור של חמאס – ובתוך המנהרה מעלית תת קרקעית. המנהרה אותרה ע״י לוחמי המילואים מחטיבה 5 שסיימו את משימתם ברצועה ויצאו ממנה.

דובר צה"ל: כוחות הביטחון עצרו הלילה שישה מבוקשים ברחבי פיקוד המרכז. במהלך הפעילות בשכם, נעצר חשוד שנשא אקדח ואותר והושמד מטען נפץ. בכפר טובאס, נעצר מבוקש עם ציוד צבאי. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, בחסדי שמיים אין נפגעים לכוחותינו.

שגרירת ארה"ב לאו"ם אמרה כי מועצת הביטחון חייבת להבטיח שכל פעולה שהיא נוקטת תגביר לחץ על חמאס לקבל את ההצעה להפסקה הלחימה בעזה.

משרד החוץ של ארה"ב הודיע כי שר החוץ בלינקן יערוך ביקור בערב הסעודית, במצרים, בקטאר, בישראל וברשות הפלסטינית החל ממחר למשך 4 ימים.

בניסיון להרתיע את ארה"ב מהסלמת המתיחות – איראן הציבה את כל כוחותיה החמושים ברמת הכוננות הגבוהה ביותר, הפעילה מערכות הגנה אווירית, והציבה טילים בליסטיים לאורך הגבול עם עיראק, כך לפי דיווח בניו יורק טיימס.

גורם אמריקני רשמי ל-BBC: הקואליציה הבינלאומית ביצעה בליל שבת לפחות שמונה מתקפות במזרח סוריה נגד מילציות איראניות. על פי רשת אל-ג'זירה הופצצו לפחות 12 יעדים בערים אל-מיאדין, אל-בוכמאל וסמוך לגבול עם עיראק.

צבא ארה"ב: תקפנו יותר מ-85 מטרות בעיראק ובסוריה. לראשונה בחודשים האחרונים, בארה"ב טוענים שתקפו ישירות יעדים של כוח קודס של משמרות המהפכה.

ביידן: "התגובה שלנו למתקפת הכטב"ם בירדן החלה היום. היא תימשך בתזמונים ובמקומות שאנחנו נבחר". הבית הלבן: ארצות הברית הודיעה לממשלת עיראק על התקיפות – לפני ביצוען. דיווח בוול סטריט ג'ורנל: גם מטוסים של חיל האוויר הירדני הצטרפו לתקיפה האמריקנית כהבעת סולידריות.

דיווח בניו יורק טיימס: במקביל לתקיפות אתמול בוצעו גם תקיפות סייבר נגד יעדים איראניים. מקורות איראניים טענו בפני כלי תקשורת ערביים שלמשמרות המהפכה וכוח קודס "אין בסיסים באזורים שהותקפו אמש על ידי האמריקנים".

דיווח: לפחות 15 הרוגים בתקיפות האמריקניות הלילה בסוריה ועיראק.

לאחר ששורת מדינות הקפיאו כספים לארגון: איחוד האמירויות מקצה 5 מיליון דולר לתמיכה באונר"א בעזה, כך לפי כלי תקשורת בממלכה.

צבא ארה"ב מעדכן על שלושה אירועים אתמול בגזרה התימנית: ספינת המלחמה USS Carney הפילה כטב"ם של החות'ים מעל מפרץ עדן. לאחר מכן השמידו הכוחות האמריקניים ארבעה כטב"מים של החות'ים שהיו מוכנים לשיגור והיוו סכנה מיידית. בהמשך, ספינת המלחמה USS Laboon ומטוסי קרב מנושאת המטוסים דוויט אייזנהאוור יירטו שבעה כטב"מים של החות'ים. לא היה נזק או נפגעים.



0 תגובות