שחרור מחבלי נוחבה? "אף אחד לא מכיר דבר כזה"

    מהדורת הבוקר No Comments on שחרור מחבלי נוחבה? "אף אחד לא מכיר דבר כזה"

    הפרשן הצבאי קובי פינקלר עדכן במהדורת סוף השבוע: "אם תושג הפסקת אש לפרק זמן ארוך, זה יקרין על מה שנעשה בלבנון. מצד שני, צה"ל נערך. יכולה להיות מציאות שרקטה פוגעת חס וחלילה בגן ילדים וזה משנה את פני התמונה. כרגע אנחנו הולכים בין הטיפות"

    צילום: דובר צה"ל
    21:34
    09.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on חשיפה: הגורם המפתיע שניסה לתווך בחוק הגיוס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרשננו לענייני צבא וביטחון, קובי פינקלר שוחח עם איתי גדסי ויענקלה פרידמן במהדורת סוף השבוע (חמישי) והתייחס לדיווחים על האפשרות שישוחררו מחבלי נוחבה: "אף אחד מאלה שאני משוחח איתם במערכת הביטחון לא מודע לדבר כזה. החמאס מפריח דברים".

    "קיימת קורלציה בין מה שקורה בעזה ללבנון", הוסיף פינקלר. "אם תושג הפסקת אש לפרק זמן ארוך, זה יקרין על מה שנעשה בלבנון. מצד שני, צה"ל נערך. יכולה להיות מציאות שרקטה פוגעת חס וחלילה בגן ילדים וזה משנה את פני התמונה. כרגע אנחנו הולכים בין הטיפות. צה"ל ערוך וידע לעשות אתה העבודה. הנחת העבודה היא שהבחירות המקומיות יתקיימו במועדן".

    ובנוגע ללחימה ברצועה: "אנחנו בפעולה עצימה בחאן יונס כל הזמן. בדרג המדיני אומרים לצבא להשיג כמה שיותר ואז הוא אומר חזרה לדרג המדיני אנחנו לא רוצים לסכן אף אחד כאן. לכן פועלים בהרבה יותר זהירות. וזה לוקח זמן".

    המגעים לעסקת חטופים: המתווכים המצריים והקטארים עדיין לא קיבלו תשובה מארגון הטרור חמאס בנוגע להסכם שהוצע לשחרור החטופים. אמש נציגי חמאס נפגשו עם ראש המודיעין המצרי בקהיר ודנו במשך זמן ההפוגה בין הצדדים.

    וברקע הדיווחים השונים, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר אמש: "אנחנו פועלים להשיג מתווה נוסף לשחרור חטופינו, אבל אני מדגיש לא בכל מחיר.

    video
    play-sharp-fill

    בתוך כך, בכיר חמאס אוסאמה חמדאן אומר "יש לנו הערות מהותיות בנוגע להצעה שהועברה לנו". בריאיון לערוץ אל מנאר הלבנוני, הוסיף חמדאן, אנחנו כעת לומדים את ההצעות שקיבלנו בפסגת פריז. בתוך פחות משבוע, נקבל החלטה.

    ובמקביל לדיווחים על עסקת חטופים, כוחות צה"ל ממשיכים בפעילות ברצועת עזה, כאשר המוקד המרכזי הוא שכונת חאן יונס שם הלוחמים משמידים עשרות תשתיות טרור.



    0 תגובות