בית המשפט שיחרר את פעיל ההתיישבות אלישע ירד

ישראל רובין No Comments on בית המשפט שיחרר את פעיל ההתיישבות אלישע ירד
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית משפט השלום בירושלים הורה לפני זמן קצר על שחרורו של פעיל ההתיישבות אלישע ירד לאחר שנעצר אתמול בידי בלשי ימ"ר ש"י בבקעת הירדן ולטענת ארגון חוננו ללא כל צו. הבלשים סירבו לפרט מדוע הם מעכבים את ירד והודיעו לו כי הוא נעצר ל 24 שעות. בבית המשפט ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של ירד ב- 4 ימים אך בית המשפט הורה על שחרורו.

עו"ד נתי רום מארגון חוננו המייצג את ירד ברך על החלטת בימ"ש ואמר: "כשהשם אלישע ירד עולה – נסגרים ספרי החוקים, ההיגיון ממודר וכל מה שמופעל מצד המערכת זו נקמנות ורדיפה מוטרפת. מי שהפרה כאן את החוק היא המשטרה שפעלה ללא צו מעצר. האלוף, ימ״ר ש״י והשב״כ צריכים לדעת שגם למי שמותח ביקורת חריפה על ההתנהלות שלהם ועטור בפאות ארוכות – גם לו יש זכויות יסוד במדינה דמוקרטית".

בתוך כך, הגיש אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס לפני מספר ימים ערעור על החלטת בימ"ש הצבאי לקצר את צו ההרחקה כנגד ירד עליו חתם פוקס כך שתוקפו יפוג בסוף החודש. זוהי הפעם הראשונה בה אלוף פיקוד מערער על החלטת בית משפט צבאי בעניין. פוקס נימק את הערר בכך שירד מהווה סכנה לביטחון באיו"ש: "מלחמת חרבות ברזל הגדילה את הסיכון לכך שתתפרץ אלימות באזור איו"ש ועל כך הסיכון הנשקף מירד גדול אף יותר בתקופה רגישה זו".



0 תגובות