מצטרפים למערכה: בחורי הישיבות חוזרים להיכלי התורה

נתי קאליש 2 Comment on מצטרפים למערכה: בחורי הישיבות חוזרים להיכלי התורה

לאור החלטת גדולי ישראל עקב מצב המלחמה הקשה, בין הזמנים תשרי קוצר ובחורי הישיבות יחזור ללמוד תורה בהיכלי התורה. לעת עתה הישיבות הקטנות ותלמודי התורה טרם יתחילו את זמן חורף

10:02
28.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on המשטרה לא הייתה ערוכה: אלפים המתינו במשך שעות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עקב מצב המלחמה הקשה, החליטו גדולי ישראל שבחורי הישיבות הגדולות ישובו ללמוד תורה בכדי להוסיף זכויות ולהגן על עם ישראל.

מרנן הגר"ד לנדו הגרב"ד פוברסקי והגרמ"ה הירש, פרסמו את המכתב והורו להקדים את זמן חורף עקב המלחמה: "הראוי הוא מכל הבחינות לאור המצב החמור מאד והבלתי ברור שיוקדם הזמן של החורף ביום א' או ביום ב' כל ישיבה לפי האפשרויות שלה, וכפוף להנחיית הרשויות".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ראש ישיבת פוניבז' פנה לכל תלמידי הישיבה בהודעה ואמר: "אני פונה לכל תלמידיי, המתב הוא קשה, צריך הרבה זכויות לעצור את המצב, אני קורא לכולם לבוא לשיעור הפתיחה שאמסור מחר. נתחזק בדברי תורה ונבקש מהקדוש ברוך הוא שנעבור את המצב הזה, דברי תורה זה מה שמציל אותנו".

‏גם בישיבת סלבודקא פתחו מוקדם את זמן חורף, ומרן ראש הישיבה הגרמ"ה הירש מסר היום את שיחת פתיחת הזמן כשלצידו רשכבה"ג מרן הגר"ד לנדו.

 

בישיבת חברון – כנסת ישראל שלחו הודעה לבחורים בה נכתב: "יודעים אנו כי אין לנו על מי להשען אלא על אבינו שבשמים, ובתקופה קשה זו על כתפינו התפקיד המרומם של העמדת שמו של הקיה שרק בו יחובל עול הצרים עלינו. נישא תפקיד זה בגאון, ונישא בעול עם כל אחינו בית ישראל הנתונים בצרה ובשביה ונבין את גודל נועה ואת האחריות, כי בלי ספרא אין סייפא כמאמר חז"ל, ולזה נתאזר בגבורה לבוא לישייה"ק ביום שני בערב, ונתאמץ להגביר חיילים לתורה ולתפילה בכה הקול קול יעקב, ולדעת שבנו הדבר תלוי".

גם בישיבת מיר בירושלים החלו את זמן חורף, כאשר אלפי הבחורים חזרו לספסל הלימודים.

בישיבת "עטרת שלמה" הודיעו לבחורים: "בהוראת רבותינו ראשי הישיבה שליט"א בהיוועצות עם מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט יא להלן סדרי פתיחת זמן החורף:
תחילת זמן חורף בישיבת הקד' קריית הישיבה יוקדם ליום שלישי כ"ה תשרי. ההסעות ביום שלישי בשעה 20:00 בערב. דברי פתיחה וחובת השעה מפי רבותינו רה"י שליט"א ביום רביעי בשעה 9:00 בבוקר".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    הבנים שלנו מגויסים כדי להגן על החיילים, ועל כל עם ישראל עם הלימוד תורה שלהם!