אחרי ביטול עילת הסבירות: הטעות המביכה של השופט

אתר קול חי No Comments on אחרי ביטול עילת הסבירות: הטעות המביכה של השופט

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב שדחה את עתירת ארגון ראש יהודי נגד עיריית תל אביב – נתלה בביטול עילת הסבירות. אך עיון בחוק מגלה כי מדובר בטעות מביכה: העילה בוטלה רק ביחס להחלטות ממשלה

אולם בית משפט. אילוסטרציה צילום: Nati Shohat/FLASH90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שופט בית המשפטי מחוזי בתל אביב, מגן אלטוביה דחה בערב החג את עתירת ארגון 'ראש יהודי' נגד החלטת עיריית תל אביב לשלול את רישיונותיהם לקיים אירועי חג. כזכור, ארגון ראש יהודי ארגן את התפילה בכיכר דיזינגוף ביום הכיפורים, שהופסקה באלימות בידי פורעים שונאי דת.

פסק הדין של השופט עורר סערה כאשר באופן תמוה ביותר הוא נימק את החלטתו בכך שלאור ביטול עילת הסבירות, מתעורר ספק האם לבית המשפט סמכות להתערב בהחלטה. זאת, בעוד  שהחוק במפורש אינו חל על אותו המקרה. בחוק החדש נקבע כי בית המשפט לא יוכל להפעיל ביקורת שיפוטית על החלטות הממשלה והשרים, בעילת הסבירות. בהתאם לכך, ברי כי השופט רשאי לפסוק נגד עיריית תל אביב גם בעילת הסבירות.

"אף אם יהא מי שיטען כי החלטת המשיבה היא בלתי סבירה, על אף שאין הדבר כך, מתעורר ספק אם לבית המשפט לעניינים מנהליים סמכות כיום להתערב בהחלטה זו לאור שינוי הדין בעניין עילת הסבירות", כתב השופט. "רוצה לומר שאף אם תתקבלנה טענות העותרות, ספק אם בידי הסמכות לבטל החלטת המשיבה 1 או להתערב בשיקול דעתה או להורות לה לפעול כעמדת העותרות והדבר מצריך עיון. די בכל אילו כדי לקבוע שאין בידי להיעתר לבקשת העותרות בהענקת סעד ארעי או ביניים כמבוקש".

שר הפנים משה ארבל הגיב לטעות המביכה: "יום בו שופט בבית משפט מחוזי לא יודע לשונו הפשוטה של חוק יסוד זהו יום כיפורים של המערכת. מערכת המשפט זקוקה נואשות לאמון וככה לא בונים אותו".

ח"כ טלי גוטליב תקפה: "שופט בישראל שלא יודע לקרוא הוראת חוק פשוטה ומוציא תחת ידו החלטה שבגלל ביטול עילת הסבירות ספק בעיניו אם יוכל להתערב בהחלטת רשות מקומית. אדון אלטוביה, צימצום עילת הסבירות קשורה רק להחלטות ממשלה ושרים! אבל רשמתי בפניי שמקורות הפרשנות שלך זה שלטים בהפגנות של כח קפלן. בושה".



0 תגובות