רוטמן ליועמ"שית הכנסת: "לא אאפשר השתלחות בח"כים"

ישראל רובין 1 Comment on רוטמן ליועמ"שית הכנסת: "לא אאפשר השתלחות בח"כים"

יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן בתגובה ליועמ"שית הכנסת שגית אפיק, לאחר שביקרה את התנהלותו מול נציגת בתי המשפט: "איני סבור שאני אמור לאפשר השתלחות שכזו בחברי כנסת על ידי עובד מדינה. אסור לעובד באיזו דרגה שהיא לבקר, בצורה מעליבה או פוגעת, את הכנסת וועדותיה"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן שלח היום (חמישי) מכתב תגובה ליועצת המשפטית לכנסת שגית אפיק, לאחר שביקרה את התנהלותו מול נציגת בתי המשפט עורכת הדין חנית בכר, במהלך הדיון בוועדה על ניגוד העניינים של השופטים.

במכתבו טען חה"כ רוטמן: "במקרה הנדון, נציגת הנהלת בתי המשפט התייחסה לבקשה לכינוס הוועדה שהוגשה על ידי שליש מחברי הוועדה, וטענה שמניעיהם אינם ענייניים ומטרתם לפגוע באמון הציבור בבית המשפט. איני סבור שאני אמור לאפשר השתלחות שכזו בחברי כנסת על ידי עובד מדינה. בניגוד לכללים לפיהם אסור על עובד באיזו דרגה שהיא לבקר, בצורה מעליבה או פוגעת, את הכנסת וועדותיה, בהתאם לכללי התקשי"ר 42.536. אשר על כן דרשתי שתחזור בה מאמירה זו. ברוב המוחלט של הסיטואציות הדומות בעבר, מי שנדרש ממנו לעשות כן, התנצל או הבהיר שלא היה בכוונתו לפגוע בחברי הכנסת והמשיך בדבריו.

"במקרה הנדון, נציגת הנהלת בתי המשפט התעלמה מדבריי לחלוטין והמשיכה להקריא מהכתב. כאשר אמרתי לה שהיא אינה ברשות דיבור, היא המשיכה לדבר לתוך המיקרופון ולאחר שביקשתי מהסדרן להרחיק ממנה את המיקרופון, היא שבה וחטפה את המיקרופון כדי להמשיך לדבר ללא רשות דיבור".

בנוסף הדגיש חה"כ רוטמן כי "בניגוד לאמור במכתבך ולמרות שאני סבור שהתנהלות שכזו מצדיקה הוצאתו של אדם מחדר הוועדה, במקרה הנוכחי לא הוצאתי את עו"ד חנית אברהם בכר, ולכן ממילא לא ביקשת ממני להחזיר אותה וממילא גם לא סירבתי להחזיר אותה".

חה"כ רוטמן סיכם "התגובות הרבות שאני מקבל מאנשים רבים ומגוונים על הדרישה העקבית שלי להקפיד בכבודם של חברי הכנסת, מכל סיעות הבית, כאשר עובדי ציבור מתייחסים אליהם בבוטות ובהתנשאות, גורמות לי לחשוב שאני פועל למען כבודה של הכנסת, גם אם את סבורה אחרת.

"כך נהגו יושבי ראש וועדות רבים בעבר, ואני מקווה שכך ינהגו גם בעתיד, ולא יעברו לסדר היום על התנהלות של עובד ציבור הפוגע בכבודם של חברי כנסת וחברי וועדה, ובכבודה של הכנסת כולה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אם לגב' בכר מותר להשתלח בצורה מבזה ומקוממת בנבחרי ציבור, אין שום סיבה שיו"ר הוועדה יאפשר לה לנאום, אם היא רוצה שתמודד לכנסת,ותנאם במגרת הזמן שיקציבו לה, אכל כנראה שהתרגלו שלמערכת משפטית מותר גם לקבל כסף כעובדי ציבור וגם ל ה ש ת ל ח בנבחרי הציבור