מונה פרויקטור למאבק בטרור הפלילי במגזר הערבי

    איתי גדסי No Comments on מונה פרויקטור למאבק בטרור הפלילי במגזר הערבי

    ראש הממשלה נתניהו בוועדת המשנה לקידום המאבק בפשיעה בחברה הערבית בישראל: ״ועדת השרים מקדמת חמישה חוקים חזקים מאוד שיהדקו את היכולת שלנו להילחם בארגוני הפשיעה״

    צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום, 7 בספטמבר 2023, כ״א באלול תשפ״ג, את ועדת המשנה לקידום המאבק בפשיעה בחברה הערבית בישראל, במשרד רה״מ בירושלים.

    בדיון הוצגה לראש הממשלה חבילת חקיקה מהירה לקידום המאבק בפשיעה בחברה הערבית, שתאפשר מתן כלים טכנולוגיים ומנהליים למשטרת ישראל, וכן חוקים שיאפשרו את החמרת הענישה הכלכלית והגנה על הציבור מפני ארגוני הפשיעה. רה״מ הנחה להגביר את קצב קידום חוקים אלו, והורה על הקמת צוות שרים מצומצם שיתכנס בהקדם כדי לדון בסוגית שיתוף הפעולה בין משטרת ישראל לשב"כ בעניין השימוש באמצעים טכנולוגיים.

    כמו כן, רה״מ קיבל סקירה על גיבוש מנגנוני הבקרה והפיקוח על העברת כספים ועל מכרזים ברשויות המקומיות ובמכרזי מדינה, וכן אודות קידום סל חקיקה כלכלי שמטרתו להיאבק בפרוטקשן ובהון השחור.

    ראש הממשלה קיבל עדכון על אופן הטיפול באירועי האלימות הקשורים לבחירות ברשויות המקומיות, ועל שיתוף הפעולה בין המשטרה והשב״כ בהקשר זה. ראש הממשלה הנחה להקים צוות מקצועי בראשות הפרויקטור לטיפול בפשיעה בחברה הערבית, שיכין הצעת החלטה לממשלה לגיבוש מנגנון בקרה ופיקוח על כספי הרשויות המקומיות.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״אנחנו במלחמה של ממש נגד הפשיעה החמורה במגזר הערבי. ועדת השרים מקדמת חמישה חוקים חזקים מאוד שיהדקו את היכולת שלנו להילחם בארגוני הפשיעה. אני מיניתי את רואי כחלון היום כפרויקטור שיעמוד בראש המטה למלחמה בפשיעה במגזר הערבי. אני מודה לשרים על שיתוף הפעולה, יש כאן עבודה משותפת שלא הייתה כדוגמתה. אני מקווה שהחוקים האלה יעברו בשבועות הקרובים ויהיה גם כינוס מיוחד בפגרה כדי לקדם אותם״.

    הפרויקטור למלחמה בפשיעה במגזר הערבי רואי כחלון: ״הטיפול באלימות בחברה הערבית הוא אחד האתגרים המשמעותיים ביותר שיש היום במדינת ישראל. אזרחי המדינה מתמודדים עם גל פשיעה ואלימות שלא מבחין בין אישה לגבר, צעירה או זקן, אזרח או נבחר ציבור, מועמד או ראש מועצה. מינוי הפרויקטור והקמת צוות המשימה המיוחד בהובלת משרד ראש הממשלה מבקש להעביר מסר חד וברור: מדינת ישראל משקיעה את כל המאמצים הנדרשים לטפל בנושא. כלל השותפים לטיפול באתגר הלאומי משלבים ידיים על מנת להביא למיגור הטרור הפלילי שמכלה כל חלקה טובה״.



    0 תגובות