עשרות מיליוני שקלים יוענקו לפרוייקטים תחבורתיים מקומיים

צבי טסלר No Comments on עשרות מיליוני שקלים יוענקו לפרוייקטים תחבורתיים מקומיים

משרד התחבורה יעניק 200 מיליון שקלים מידי שנה לפרוייקטים תחבורתיים ברשויות המקומיות. התקציב נועד לקדם פרוייקטים תחבורתיים בכבישים עירוניים, הגברת הנגישות לתחבורה ציבורית וחיזוק חוסנן החברתי והכלכלי של הרשויות

צילום: א.ג מהנדסים
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שרת התחבורה מירי רגב הכריזה היום (שלישי) על פרסום קול קורא "שותפים לדרך 2023-2024" המופנה לרשויות המקומיות בכל רחבי הארץ ומיועד להניע פרויקטים תחבורתיים המתמקדים בשיפור הבטיחות בכבישים עירוניים, בהגברת הנגישות לאמצעי התחבורה ובחיזוק חוסנן החברתי והכלכלי של הרשויות.

במסגרת התוכנית יוקצו יותר מ-200 מיליון שקלים לשנה לפרויקטים של שיפור בטיחות ומיתון תנועה לרשויות מקומיות ובאשכולות אזוריים. דגש מיוחד יינתן לפתרונות במוקדי סיכון עירוניים בהם התרחשו תאונות דרכים; שיפור הבטיחות בסביבת מוסדות חינוך ומרכזים לגיל השלישי ולבעלי צרכים מיוחדים; ומיתון תנועה ברחובות ובסביבת מתחמים עירוניים.

שרת התחבורה מירי רגב: "אני רואה ברשויות המקומיות שותף חשוב בקידום פרויקטים תחבורתיים ובטיחותיים. הרשות המקומית היא הגורם המכיר טוב מכולם את צרכי התושבים, היום ובעתיד, ומבין את השפעתם המכרעת על חיי היום-יום של התושב, על משיכת תושבים ועסקים חדשים, ועל צמיחה כלכלית וחברתית. הקול הקורא שאנו מפרסמים היום הוא צעד נוסף במחויבותנו העמוקה לפיתוח תחבורתי בכל רחבי הארץ, מניעת תאונות, שיפור הבטיחות בדרכים והצלת חיי אדם".

קול קורא "שותפים לדרך", מובל על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אגף תקציבים באוצר והחשב הכללי. את הקול הקורא מוביל אגף רשויות מקומיות במשרד התחבורה, האחראי על כל פרויקטי התחבורה העירוניים.

ישנה אפשרות להגשת בקשות לתקצוב גם על ידי אשכולות אזוריים, ולא רק על ידי רשות מקומית בודדת. כל אשכול יוכל להגיש מספר פרויקטים עבור רשויות שונות הנכללות בו, על מנת להגביר את יכולת התכנון והביצוע של פרויקטי תחבורה.

במטרה לסייע לרשויות לקדם במהירות פרויקטים קטנים, תתאפשר השנה לראשונה הגשת בקשה לתקצוב תכנון וביצוע של פרויקט בהיקף כולל של עד 900 אלף שקלים, ללא צורך בהמתנה בין מועד תקצוב התכנון לבין מועד תקצוב הביצוע.

בחודש נובמבר השנה יפורסם קול קורא מקביל גם ליישובים הלא יהודיים, זאת מתוך הבנת החשיבות והצורך בקידומם של פרוייקטי בטיחות ופיתוח קטנים ברשויות אלה, לצד פרוייקטי תחבורה גדולים שמקדם המשרד ברשויות אלה במסגרת התכנית האסטרטגית הרב שנתית לחברה הערבית.

הקול קורא יאפשר לרשויות הלא יהודיות בכל הארץ להגיש בקשות לפרוייקטים מקומיים, בעלות כוללת של עד חמישה מיליון שקלים, שיאפשרו לשפר את התשתיות התחבורתיות שבתחומם.



0 תגובות