הפרופ' מעריך: זה מה שיפסוק הבג"ץ בנושא הנבצרות

אסתי פלד No Comments on הפרופ' מעריך: זה מה שיפסוק הבג"ץ בנושא הנבצרות

המשפטן פרופ' אביעד הכהן במהדורה המרכזית: "עילת הסבירות זה לא הסיפור כאן. השפה העברית מספיק עשירה ויש הרבה מאוד עילות נוספות לפסילת החלטות. אף אחת מהן לא נמצאת בחוק. גם את הסבירות בית המשפט יצר"

צילום: ערוץ 7
10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המשפטן פרופ' אביעד הכהן, שוחח הערב (רביעי) עם בצלאל קאהן במהדורה המרכזית על הדיון מחר בבית המשפט העליון בנושא הנצברות: "לאור ההרכב שלא הורחב, ההערכה שלי שהעתירה תידחה על הסף כמו העתירה הקודמת בנושא הנבצרות לפני חצי שנה. בג"ץ ישאיר את נושא הביקורת על חוקי יסוד לדיון המורחב על הסבירות".

לדבריו: "יש כאן שאלה כבדת משקל. עילת הסבירות זה לא הסיפור כאן. השפה העברית מספיק עשירה ויש הרבה מאוד עילות נוספות לפסילת החלטות. אף אחת מהן לא נמצאת בחוק. גם את הסבירות בית המשפט יצר. הם לא יצטרכו את עילת הסבירות בשביל לפסול מינויים".

הוא העריך כי "יהיו כמה דעות וזה לא יפתיע. יהיו שופטים שיתמכו בפסילת חוק היסוד, בקצה השני יהיו מי שיגידו שאין על מה לדבר ואין סמכות בכלל ואני משער שתהיה קבוצה גדולה שתאמר שמכיוון שעדיין איננו יודעים מה השפעת החוק בפועל, ניתן לזה כמה שנים ולא נמהר לפסול".

על המשבר החוקתי הצפוי: "התשובה בסופו של דבר לשאלה מי יכריע זה חוק יסוד החקיקה. הכנסת הייתה צריכה להתכבד ולהחליט בנושא. אחרי 75 שנה – הגיעה השעה להחליט איך מחוקקים חוק יסוד ועד כמה בית המשפט יכול לבטל חוקים של הכנסת. עד היום הכנסת לא נדרשה לנושא במפורש".



0 תגובות