עילת הסבירות: אלפים מפגינים בירושלים ובצה"ל "דנים בכשירות"

    חדשות קול חי 5 Comment on עילת הסבירות: אלפים מפגינים בירושלים ובצה"ל "דנים בכשירות"

    אלפי מפגיני שמאל צעדו בסוף השבוע לירושלים במחאה על הרפורמה המשפטית, וחוק ביטול וצמצום עילת הסבירות אותם מתכננת הקואליציה הנבחרת להעביר. כעת מתקיימת הפגנה מול הכנסת ובצומת קפלן בתל אביב ובמסגרתה הודיעו עוד עשרת אלפי מילואמניקים על סירוב להתייצב למילואים. בצה"ל דנים בכשירות הצבא שנפגעת עם הגורמים המדיניים

    ארכיון צילום: Chaim Goldberg/Flash90
    22:41
    28.05.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל: כך עניתי לאחד מראשי 'אחים לנשק' שביקש לפגוש אותי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במקביל לעצרת מתוקשרת במסגרתה אלפים רבים מפגינים כעת בירושלים כנגד הרפורמה המשפטית, כעשרת אלפים אנשי מילואים מכלל יחידות הצבא הודיע על אי התייצבות וסירוב למילואים. "שינויים במערכת המשפט עושים בהסכמה רחבה, לא במחטף", הצהיר אייל נווה, מראשי "אחים לנשק", במסיבת עיתונאים שהתקיימה בסוף השבוע, עם התעצמות הפגנות השמאל שעלו לירושלים לקראת ביטול וצמצום עילת הסבירות שתעבור ביום שני הקרוב.

    מדובר בכעשרת אלפים חיילים שמצטרפים לקריאה של יותר מאלף אנשי חיל האוויר: "זה אחד הערבים הקשים בתולדות המדינה. עומדים מאחורינו כ-10,000 לוחמים שאומרים הערב לממשלת ישראל – עד כאן", אמר נווה הוסיף. "ניסינו הכול כדי לא להגיע לרגע הזה, לא השארתם לנו ברירה – התחייבנו לשרת את הממלכה ולא את המלך. אנחנו נחושים, אנחנו לוחמים, אנחנו אוהבים את המדינה הזאת ואנחנו לא נוותר עליה".

    בוגרי אגף המודיעין פנו במכתב לראש אמן אלוף אהרון חליוה, שבו הודיעו על השהית ההתנדבות שלהם למילואים ביחידות השונות. נכון לעכשיו, יש 904 חותמים על המסמך, מתוכם 487 משרתי מילואים פעילים. "אנו קוראים לממשלת ישראל ולחברי הקואליציה לעצור לאלתר את המהלכים הדיקטטוריים", כתבו. "אנו מודיעים בזאת למפקדינו, בצער רב, כי אנו משהים את התנדבותנו לשירות מילואים עד להודעה חדשה". גם 240 מתנדבים במשטרה חתמו על עצומה שקוראת להפסיק להתנדב אם תושלם חקיקת ביטול הסבירות.

    גם שורת מילואימניקים של היחידה ללוחמה בטרור, הודיעו למפקדם כי אין בכוונתם להמשיך ולהתנדב. במכתב ששלחו לו הודיעו כי הם משעים את התנדבותם לשירות "כל עוד נמשכת החקיקה ונרמסים היסודות הדמוקרטיים של המדינה", כלשונם. הם הוסיפו כי בכוונתם לחזור למילואים "כאשר ממשלת ישראל תחזור למלא את חלקה בחוזה והחקיקה תיגנז".

    כתוצאה מסרבנות זו, גורמים בצה"ל סיפרו כי השתמטות כזאת משירות עלולה לפגוע בכשירות המבצעית של הצבא, אך סייגו: הפרסום שיצא על אזהרת הרמטכ״ל לפיו תוך 48 שעות צה״ל לא כשיר, אינו נכון ולא יצא מטעם צה״ל. צה״ל דן בכשירות אך ורק עם הדרג המדיני.

    ביום שישי נחשף כי כ-1100 אנשי חיל אוויר במילואים בהם 500 טייסים, כולם פעילים, הודיעו על הפסקת שירותם בעקבות כוונת הממשלה להצבעה על החוק לצמצום עילת הסבירות ביום ראשון. דובר צה"ל, דניאל הגרי אמר: "צה"ל קיבל את המכתב ובודק את הפרטים. בימים האחרונים ניכרת כבר פגיעה בלכידות שתיקונה ייארך זמן רב".

     



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      חרדים שלא מתגייסים, שזהו החוק, אתם כולאים אותם. אבל רשעים שמאלנים אתם דנים מה לעשות. צה’’ל = צבא כושל בתכלית!

    2. 4

      כל הסרבנים לזרוק אותם מהצבא
      העם לא רוצה בשירותכם
      העם לא רוצה דיקטטורה משפטית
      העם לא רוצה דיקטטורה בגצי"ת
      העם רוצה בממשלה שנבחרה
      באופן דמוקרטי

    3. 3

      יש כאן שתי מדינות לשני עמים!
      שיבנו להם מדינה משלהם!

      1. אני מציע שיבנו לעצמם מדינה חדש ה, איפה שהם רצו כבר בתקופת הרצל.
        באוגנדה.
        שכל השמאלנים הפריווילגים שחושבים שהמדינה שלהם, שילכו לאוגנדה ויהיה טוב להם ובעיקר טוב לנו..

    4. 2

      אני לא מבין נגיד ונפתחת מלחמה והערבים מתחילים להשתלת על הארץ ולשחות אנשים עז הם ישאלו אחד אחד אתה ימני או שמולאני ? או שאת אזוריי הצפונבונים הם לא יכבשו? כעילו מה הטייס הדפוק שלפי דעתי ערב רב הילדים שלו לא בסכנה ? פשוט צריך לא להייתיחס ולרוץ קדימה ואים הערבים יחליטו לנצל רגע של חולשה הנו בוטחים ביושב במרומים ולא בכוחנו ובטוחים שניסים גדולים וגלועים נראה בעיננו וזהו יהיה מלחמת המשיח בכופרים שהם ערב רב ובכל שונאי ישראל והתוצא הסופית הנו נגאלים והילדים של הטייסים וכל הערב רב נ מ ח ק י ם יש לנו תורת אמת והכל כתוב אנו צריכים רק להתחזק ולא לפחד ולהרבות שלום ביננו (המאמינים במלכנו ולא עים הערב רב לצערנו אין הנו יודעים בברור מי תינוק שנשבה ומי ערב רב לכן לנסות לדבר ולפקח להם את העיניים רבים שבים וקולטים שזו מלחמה בדת אך את סוף המערכה זה תפקידו של המשיח החמורים פשוט לא מבינים אך הם קירבו את הגאולה וקירבו את קיצם)