פינת הפרשן: הבחירות המקומיות, הרבנות ומינוי השופטים

    מהדורת הבוקר No Comments on פינת הפרשן: הבחירות המקומיות, הרבנות ומינוי השופטים

    הפרשן אבי בלום בשיחה עם מגישי מהדורת הבוקר על הבחירות המקומיות, הבחירות לרבנות הראשית וסאגת הוועדה לבחירת שופטים בצל ההידברות בבית הנשיא. האם יגיעו להסכמות?

    אבי בלום צילום: קול חי
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרשן ועורך הדין אבי בלום, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי) על הבחירות ברשויות המקומיות, הבחירות לרבנות הראשית והוועדה לבחירת שופטים.

    אבי בלום: "היום כל מי שמסתובב בשכונות החרדיות בירושלים רואה שכונות מצוחצחות כמעט. פשוט שמו פחים טמונים. מפנים אותם גם במוצ"ש ופתאום רואים שהחרדים אוהבים לחיות בניקיון. ראשי ערים אומרים לך מה אני יכול לעשות, לחרדים אין תרבות ניקיון. פשוט תן להם את התנאים".

    על המאבקים החרדיים הפנימיים: "בש"ס מתכוונים ללכת אחד אחד. הם אומרים אנחנו נפרק את זה עיר עיר. ברכסים צריך להתמנות בפעם הבאה יצחק רייך והם מתכוונים להגיד אנחנו מצידנו תמכנו פעם שעברה בפינדרוס באלעד ועמדנו בהסכם, אז אם לא תתמכו במועמד שלנו נריץ מועמד ברכסים ששם יכולים לזכות בלעדיכם. או בבני ברק – נריץ ונראה מה אנחנו שווים".

    על הבחירות לרבנות הראשית ובחירת המועד הציוני הדתית: "מי שחושב שהזרם הליברלי ניצח לא קורא את המפה. התארגנו שם גם החלקים היותר ליברלים וגם אנשי מרכז הרב שנקמו את נקמת הרב שפירא. זו הסטירה הכי כואבת שסמוטריץ חטף מאז שקיבלת את המושכות בציונות הדתית".

    על המשא ומתן בבית הנשיא: "כבר שבוע וחצי מוכנים באופוזיציה לתת משהו בעילת הסבירות לגבי היועמ"שים של המשרדים, אבל מצד שני רוצים לקבל במזומן את מינוי נציג האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים. ברגע שיהיה מינוי המשחק גמור ולא יהיו שינויים בקדנציה הקרובה. אתמול הם אופטימיים יותר שאפשר להגיע להבנה. נחיה ונראה".



    0 תגובות