מפקד חיל האוויר לשעבר: "יש מוכנות לתקיפה באיראן"

קובי פינקלר No Comments on מפקד חיל האוויר לשעבר: "יש מוכנות לתקיפה באיראן"

במערכת הביטחונית ממשיכים להיערך לאפשרות של תקיפה צבאית באיראן: מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף במיל' נורקין, לפני זמן קצר בכנס הרצליה, שנערך באוניברסיטת רייכמן: "המוכנות לתקיפה באיראן כל הזמן משתפרת; העיכוב באספקת מטוסי התדלוק לא תרמו"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האלוף עמיקם נורקין, מפקד חיל האוויר לשעבר: "לפני שבועיים התקיים מבצע בעזה, שהסתיים אחרי 3 דקות. מה שקרה שם זה ששלושה מפקדים מצאו את מותם בהפרש של 3 שניות במבצע אווירי. אני מניח שיש מעט מקומות בעולם שבזכות מודיעין איכותי וסנכרון מצוין של הצבא הצליחו לעשות דבר כזה ומדובר בחודשים של הכנות. כששואלים אם אנחנו מוכנים זה לא תמונת סטילס, אלא סרט וידאו עם הרבה מרכיבים שלוקח שנים להכין אותם בתחום המודיעין, בניין הכוח והמוכנות האופרטיבית וככל שחולף הזמן המוכנות הישראלית הולכת ומשתפרת".

כמו כן, התייחס נורקין למדיניות צה"ל מול הסכם הגרעין: "אני חושב שהחתימה על הסכם הגרעין היא אירוע אסטרטגי שפרשנותו באה לידי ביטוי בצה"ל באמצעות שינוי סדרי עדיפויות ומעבר לתכנון ארוך טווח על פני תוכניות קצרות טווח. היציאה ממתווה הגרעין היא תפנית נוספת שבצדק החליט הרמטכ"ל לשנות את סדרי העדיפויות ולשים את האיום הגרעיני במרכז".

בנוגע לתקיפה באיראן אמר: "אני חושב שזה לא אחראי לציין תאריך למוכנות אלא נכון לומר שהמוכנות תמיד משתפרת. המודיעין כל הזמן הולך ונאסף והיכולות ההתקפיות הולכות ומשתפרות. העיכוב במטוסי התדלוק ובמסוקים לא הוסיף לגרף המוכנות. כאשר תתקבל החלטה הצבא ידע להעמיד תוכנית. מצופה מרמטכ"ל ומפקדי צה"ל להיות מוכנים למערכת אזורית בהינתן יציאה למבצע. כאשר מתכננים פעילות, לצד תכנון המשימה היינו עסוקים מאוד בהכנת חיל האוויר למלחמה בעקבות תקיפה כזאת".

נורקין התייחס גם למלחמה באוקראינה: "יש לצה"ל צוות שמנתח ומציג המלצות לצבא בהקשר למלחמה. מה שרואים באוקראינה, ודובר בישראל שנים קודם לכן, זה עולם המל"טים המתאבדים, טילי השיוט והרחפנים התוקפים. באזור שלנו, במזרח התיכון, במיוחד שמדובר בחיזבאללה ואיראן הנושא של המל"טים המתקדמים ולא יקרים ליצור הופכים ומסיפים שכבה לאיום. ישראל היא מדינה ללא עומק אסטרטגי במובן הגאוגרפי, ומתבססת על המודיעין והקשרים שלנו בעולם ובמזה"ת. תהליך בניית ברית הגנה אזורית מאוד מורכב, אך היום זה יותר קל לנוכח האירועים באוקראינה. הסעודים מתמודדים עם איום כזה ולכן יש שפה משותפת. בעזרת פיקוד המרכז האמריקאי יש היום את הקשרים הטובים ביותר אי פעם בהקשרי אוויר ומודיעין. יש פה פוטנציאל ליצור קשרים ויכולות שיקנו לישראל עומק אסטרטגי"



0 תגובות