הנשיא הרצוג בכנס הרצליה: "דיוני המו"מ רציניים"

    איתי גדסי No Comments on הנשיא הרצוג בכנס הרצליה: "דיוני המו"מ רציניים"

    נשיא המדינה יצחק הרצוג על המו"מ המתנהל בבית הנשיא על הרפורמה המשפטית: "אף אחד לא גורר רגליים ומבזבז את הזמן ובניגוד לספינים שרצים הדיונים מעמיקים ורציניים מאוד" את הדברים אמר לפני זמן קצר בכנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) באוניברסיטת רייכמן

    הרצוג בכנס צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) באוניברסיטת רייכמן התארח נשיא המדינה יצחק הרצוג ודיבר על הסוגיות שקורעות את הציבור הישראלי ובכללם המו"מ המתנהל בבית הנשיא על הרפורמה המשפטית: "על המו"מ המתקיים בבית הנשיא בנוגע לרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה, אמר הנשיא: "צריך להבין כי לא מודבר בסכסוך עבודה במשק שגם יכול לקחת חודשים, מדובר בתהליך שורש שנוגע לתפקודנו כמדינה דמוקרטית ומדינת הלאום של העם היהודי. חשוב לי להדגיש כי אף אחד לא לוקח את זמנו, אף אחד לא גורר רגליים ומבזבז את הזמן ובניגוד לספינים שרצים הדיונים מעמיקים ורציניים מאוד" אמר לפני זמן קצר בכנס.

    הנשיא הרצוג הוסיף: "אף אחד לא מוכר את ערכי היסוד של המדינה וגם המנהיגים הרלוונטיים מחויבים להגיע להבנות רחבות. מתנהלים דיוני עומק על קביעת הגבולות בין הרשויות, וכך צריך להיות כי 75 שנה לא עסקנו במבנה חוקתי וזה לגיטימי לעשות זאת, בלבד שנשמור על דמותה של הדמוקרטיה הישראלית.

    לשאלה האם הוא חושב שיש סיכוי לתהליך ענה הנשיא הרצוג כי "לא יכול להגיד בקביעת נחרצת שאין סיכוי כי אני חושב שיש סיכוי. הפרמטרים מאוד ברורים אבל מחייבים דיוני עומק. אני לא נאיבי אך אופטימי כי האלטרנטיבה הרבה יותר מסוכנת, אם נגיע להבנות זה יחזק משמעותית את המדינה. אני רואה יתרון עצום בכך שיש שיח ציבורי ער והפגנות מכאן ומכאן שמביאות שיח דמוקרטי עז".

    "אולי טוב שזה קורה עכשיו ולא עוד שלושים שנה" הוסיף הנשיא ואמר: "אני לא מפרט שום תוכנית ב' כי החלופה תהיה איומה לישראל. צריך להבין את גודל האחריות, לדעת לכבד להקשיב ולהבין דברים ואם אני אראה מעשים זדוניים שיעשו כדי לחבל בתהליך אני לא אהסס להצביע על כך".

    על המתיחות כלפי החברה החרדית לאור הסערה סביב הכספים הקואליציונים אמר הנשיא: "אני רוצה לומר שאני מסתייג בכל הווייתי מפסילות, השפלה והתנשאות של קבוצות. אני מנסה ליצור מצב שבכל הקבוצות ידעו ויכירו את הקבוצה השנייה. יש דיונים ערים בכל הקבוצות ולכן לבוא לומר אמירות פוסלות ומכלילות זה דבר נורא, דבר שסבלנו ממנו שנים רבות ואנחנו סובלים ממנו עד היום.

    לשאלה האם יש לו ביקורת כלפי המנהיגים החרדים ענה הנשיא הרצוג כי "לא באתי לפה פה כדי לשפוט מנהיג כזה או אחר אני מלווה את הציבור החרדי למעלה מ-25 שנה. זה תהליך עמוק מאוד בקבוצה גדולה שיש לה סולם ערכים ותורמת לחברה הישראלית בנושאים לא מעטים שתורמים לנו רבות. לחברה החרדית אני אומר שהגיע הזמן שתפתחו ותכירו את אורחות החיים ותפיסות העולם של כל הציבור הכללי במדינה".

    על מערכת היחסים של ממשלת ישראל וארה"ב אמר הרצוג: "נאום שלי בקונגרס האמריקאי אכן נמצא על הפרק. מה שחשוב לומר שהיחסים עם ארה"ב הם יחסים אסטרטגיים וחשובים עד מאוד וחשוב לשמר ולטפח אותם. אני מקווה שהתהליך ההידברות יביא לביקורו של רוה"מ בבית הלבן בהקדם"

    על השאיפה לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה, לאחר הסכמי אברהם, הוא אמר: "משא ומתן ופריצת דרך עם סעודיה הוא חשוב בצורה בלתי רגילה. אני חושב שהסכמי אברהם הם פלטפורמה יוצאת מן הכלל ואני אברך כל התקדמות עם הנושא הסעודי. אני חושב שהמציאות מראה שאפשר לקדם את השתלבות ישראל באזור בלי התנייה בסוגיה הפלסטינית"

    על הסוגיה הפלסטינית שלא נמצאת על סדר היום של הממשלה הנוכחית: "צריך להסתכל גם על הצד השני, העם הפלסטיני מפוצל, יש לו שתי רשויות. זה לא פותר את ישראל מהצעדים שהיא צריכה לעשות אבל צריך לזכור שכאשר עומדת מולך חברה שמקדשת טרור זה מאוד מורכב"

    על האלימות המשתוללת במדינה, בדגש על החברה הערבית אמר הנשיא: "החברה הערבית וסוגיית האלימות והרצח בחברה הערבית במיוחד, אני חושב שמדובר באיום אסטרטגי שמחייב טיפול יסודי שצריך לשים בראשות סדר העדיפויות בכל הרמות. מדובר בארגוני טרור ומחייב אותנו להתמודד איתם כמו שמתמודדים עם ארגוני טרור".

    "יש 80 הרוגים, אזרחים ואזרחיות תמימים, ולהבין מדובר באיום אסטרטגי על כלל החברה הישראלי ולשים אותו על הבמה. הייתה קבוצה שריכז סגן השר יואב סגלוביץ שהייתה נפגשת מספר פעמים בשבוע והתוצאות היו יפות מאוד. אני מקווה מאוד שימונה פרויקטור מטעם הממשלה שיעסוק בנושא זה"



    0 תגובות