השלטון המקומי נערך למאבק משפטי ב"קרן הארנונה"

    ישראל רובין No Comments on השלטון המקומי נערך למאבק משפטי ב"קרן הארנונה"

    במרכז השלטון המקומי מתכוונים להגיש עתירה משפטית נגד חוק "קרן הארנונה", שיפגע לטענתם בתושבי הערים

    חיים ביבס צילום: פלאש 90
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השלטון המקומי נערך למאבק משפטי בקרן הארנונה: בישיבת ההנהלה המשותפת של מרכז השלטון המקומי ומרכז השלטון האזורי שהתקיימה היום (חמישי), הוחלט על המשך המאבק בחוק 'קרן הארנונה'.

    "השלטון המקומי והשלטון האזורי החליטו להעביר את צעדי המאבק לפגיעה בממשלה ולא בתושבים, ונערכים לפניה לערכאות משפטיות אשר יוגשו בסיום תהליך החקיקה של חוק ההסדרים", מסרו במרכז השלטון המקומי.

    לדבריהם: "חוק קרן הארנונה, הוא חוק מעוות המשנה את סדרי בראשית ביחסי שלטון מרכזי ושלטון מקומי, מדובר בחוק לא שיוויוני, המתבסס על נתונים שקריים שהציג משרד האוצר, וקודם בצורה דורסנית ולא חוקית. הקרן לא משיגה את המטרות לשמן נטען שהיא הוקמה (טיפול במשבר הדיור), וברור שקודמה משיקולים זרים אחרים".

    בנוסף, הקים השלטון המקומי צוות פעולה אשר ירכז את הפעולות שינקטו במאבק מול הממשלה, "מבלי לפגוע בתושבי הרשויות". הצוות יוביל את הצעדים המשפטיים, הבירוקרטיים והמעשיים.

    עוד נמסר: "השלטון המקומי מתנגד התנגדות מוחלטת, לחוק קרן הארנונה, שפוגע באוטונומיה, בסמכויות ובתקציבים של הרשויות המקומיות, ודורש מהמדינה להציג תכנית אמיתית לפתרון משבר הדיור, שתביא להורדת מחירי הדיור, תמרוץ ריאלי להרחבת בניית יחידות דיור וחיזוק אמיתי של הרשויות בפריפריה ובמגזר".

    בתוך כך, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פנה ליועמשי"ת בדרישה לייצוג עצמאי בעתירת התאחדות התעשיינים נגד שביתת השלטון המקומי: "תגובתך לעתירת התעשיינים אינה מייצגת את עמדתי", כתב השר.



    0 תגובות