ברוב פאר והדר: ב"מתמידים" חגגו 74 שנים לייסוד הישיבה

    נתי קאליש 1 Comment on ברוב פאר והדר: ב"מתמידים" חגגו 74 שנים לייסוד הישיבה

    במוצאי שבת קודש פרשת ויקרא התאספו מאות אברכי ובחורי קהילת המתמידים וציינו את יום ייסוד ישיבת המתמידים. המעמד התקיים בשילוב המעמד השנתי של מפעל התורה 'מאן מלכי רבנן', ומעמד הכתרת חתני תורה והוראה. וגם: הוכרז על פרויקט חדש ללימוד יומי משותף של כל בני הקהילה | גלריית ענק

    23:57
    14.05.24
    אבי יעקב No Comments on חיסול ממוקד: פעילי חיזבאללה חוסלו בלב העיר צור

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כנס אדיר ורב רושם התקיים במוצאי שבת קודש פרשת ויקרא, בראשות מנהיג קהילת המתמידים, הגאון רבי ברון מרדכי מינצברג שליט"א, ראשי ורבני הקהילה, ומאות אברכי ובחורי הקהילה, הלוא הוא המעמד השנתי לרגל יום התייסדות ישיבת המתמידים – כ"א אדר.

    המעמד התקיים בשילוב המעמד השנתי של מפעל התורה 'מאן מלכי רבנן', ומעמד הכתרת חתני תורה והוראה וחתני הספר לאברכי הקהילה. הכנס נערך ברוב פאר והדר באולמי 'פביליון' – תלפיות ירושלים, לצד שולחנות ערוכים כיד המלך ובליווי תזמורת ממיטב המנגנים לכבוד היום הנשגב ולכבודה של תורה.

    המעמד התקיים בשילוב סעודת שבע ברכות לרגל שמחת נישואי בן הרב חיים יוסף גפנר שליט"א מראשי המפעל להכתרת חתנים ומאן מלכי רבנן. את המעמד הנחה בטוב טעם הגאון רבי יוסף הירשמן שליט"א מראשי הקהילה, בדבריו הרחיב בסגולתו של יום ייסוד ישיבת המתמידים, ובדברי הוקרה והערכה למקבלים על עצמם את עול לימוד התורה בשקידה ובהתמדה.

    צילום: שלומי כהן

    לאחר מכן דיבר הגאון רבי בן ציון גוטפרב שליט"א מראשי הקהילה, במעלתה ובייחודה של ישיבת המתמידים לאורך השנים, ובשבח חתני התורה וההוראה.

    את דבר המעמד מנהיג הקהילה, הגאון רבי ברון מרדכי מינצברג שליט"א, בו הרחיב בהודאה להשי"ת על הטובות שעשה עמנו מיום ייסוד קהילתנו ועד הלום, ובמעלת המפעל הקדוש והחשוב 'מאן מלכי רבנן', אשר מרחיב את גבולות התורה בקרב אברכי ובחורי הקהילה, הזוכים לקבל על עצמם עול תורה ותורמים לעצמם ידיעות מופלגות במרחבי התורה.

    בין פרק למשנהו נשא דברים הרה"ג רבי חיים שטרן שליט"א ראש מפעל מאן מלכי רבנן והכתרת חתני תורה והוראה, בדבריו היטיב לתאר את ההתפתחות המרשימה העוברת על המפעל החשוב מאז היווסדו ועד היום, כאשר בכל שנה ושנה מתווספים אברכים ובחורים רבים ומתעטרים בכתרה של תורה, וכן מדי שנה מצטרפים רבים מבני הקהילה למסגרת 'מאן מלכי רבנן' ומוסיפים התחייבויות ללימוד התורה במגוון המסגרות השונות אשר מגיש המפעל.

    בתום דבריו הציג בפני מאות המשתתפים את הפרויקט החדש אשר בשם 'קביעין' נקרא, במסגרתו נקראים בני הקהילה ללמוד לימוד יומי משותף לכלל בני הקהילה, כאשר לעת עתה מתחילים בלימוד עמוד יומי במסכת סוכה כשימי שישי ושבת יהיו ימי חזרה על כל הנלמד במשך השבוע. לאחר דבריו המרגשים חילק רבי יוסף חשין שליט"א מראשי המפעל את שטרי התחייבות להצטרפות לתוכנית 'קביעין', אשר זכתה להיענות רבתית מצד מאות מבני הקהילה שחתמו ונטלו על עצמם להתחייב בלימוד היומי המשותף .

    מיד לאחר מכן יצאה תוכנית 'קביעין' לדרכה, כאשר הרה"ג רבי שמואל מאיר אנשין שליט"א מראשי ישיבת תורת ה' נשא שיעור תורה נפלא על תחילת מסכת סוכה. לאחר מכן התקיים מעמד חלוקת התעודות על ידי מנהיג הקהילה, אשר העניק את התעודות לחתני התורה וההוראה וחתני הספר אשר נתעטרו בנזר תפארה בכתרה של תורה.

    על החלק האומנתי הופקדו מקהלת מלכות בניצוחו של ר' פנחס ביכלר הי"ו עם אומן הרגש ר' מוטי ויזל הי"ו בעל המנגן ר' שמואל חשין הי"ו על הגראמען

    לאחר מכן נערך סיום הש"ס על ידי הרה"ג רבי אברהם יצחק קרישבסקי שליט"א והרב יהודה ברנדוויין שליט"א מנכבדי הקהילה. לקראת תום המעמד פצחו כל הקהל הקדוש בריקוד של שמחה לרגל המעמד ולכבודה של תורה.

     

     



    1 תגובות

    מיין תגובות