נתניהו: "הסרבנות מאיימת על יסוד קיומנו"

    איתי גדסי 1 Comment on נתניהו: "הסרבנות מאיימת על יסוד קיומנו"

    ראש הממשלה נתניהו בהצהרה בבסיס מג"ב בבית חורון: "הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי הזה, ולכן אסור שיהיה לה מקום בשורותינו"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    17:12
    14.05.24
    יונת קפלן No Comments on לא יאמן: מה אמר לידידיה מאיר אוקראיני שפגש אותו בחו"ל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בפתח ביקורם בבה"ד מג"ב, בבית חורון: "לוחמות ולוחמי משמר הגבול, אתם נמצאים בחוד החנית של הפעילות המבצעית – במעברים, במחסומים, בסיורים, בפעילות גלויה, בפעילות סמויה. פעם אחר פעם אתם בולמים בגופכם מחבלים רצחניים, אתם מבטיחים את ביטחונם של תושבי מדינת ישראל.

    "אתם שומרים עלינו תמיד, גם בחג, ולצערי לעיתים אתם משלמים על כך בחייכם. אני מודה לכם מעומק הלב בשמי ובשמם של כל אזרחי ישראל. אני אוהב אתכם, אני מצדיע לכם.

    "בערב חג פורים, נזכור שבמשך אלפי שנים, העם היהודי היה כעלה נידף ברוח, כצאן מובל לטבח. השינוי הגדול ביותר בתולדות עמנו התחולל כשהחזרנו לעצמנו את היכולת להגן על עצמנו, בכוחות עצמנו. לשינוי הזה קוראים צבא הגנה לישראל וזרועות הביטחון של מדינת ישראל. יהודים, דרוזים, מוסלמים, נוצרים וצ'רקסים, מגינים יחד על המדינה שלנו.

    "צה"ל, משמר הגבול, משטרת ישראל, השב"כ והמוסד – משקפים את כל חלקי העם. פעם אחר פעם אנו הודפים את אויבינו, שומרים על מדינתנו, מביאים שלום עם שכנינו.

    "אני מכבד את כל חיילינו, בסדיר ובמילואים – בים, ביבשה ובאוויר. גם ברגעים אלה, אתם שומרים על המדינה שלנו.

    "כשאנו נלחמים בשדה הקרב ומסתכלים ימינה ושמאלה, איננו עושים זאת כדי לבדוק את הדעות הפוליטיות של אחינו ואחיותינו. אנו מסתכלים ימינה ושמאלה בידיעה שאנו מסתערים יחד, שכם אל שכם אל מול אויבינו כדי להבטיח את ביטחוננו ועתידנו. זהו היסוד הראשון והחשוב ביותר של הקיום שלנו בארצנו. הוא נשען על ההבנה העמוקה, שתהיינה אשר תהיינה המחלוקות בינינו, אנו תמיד מאוחדים מול מבקשי נפשנו.

    "כך היה בכל מלחמות ישראל, ללא קשר למאבקים ולחילוקי הדעות בינינו.

    "הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי הזה, ולכן אסור שיהיה לה מקום בשורותינו. החברה הישראלית תמיד הוקיעה את הסרבנות ותמיד קידשה את השירות המשותף בצה"ל ובזרועות הביטחון.

    "מעולם לא נתנו לסרבנות דריסת רגל בשום מצב ובשום מקום – לא בצבא הסדיר ולא בצבא המילואים, לא בכוחות הביטחון ולא בשום מקום אחר. לא היה לסרבנות מקום במלחמת השחרור, לא היה לה מקום בהסכמי אוסלו ובהתנתקות, אין מקום לסרבנות עכשיו, ואסור שיהיה לה מקום בעתיד.

    "במאבק ציבורי יש מקום למחאה, יש מקום לחילוקי דעות, להבעת דעות, אבל אין מקום לסרבנות. כי ברגע שאנו נותנים לה לגיטימיות, נגע הסרבנות יתפשט ויהפוך לשיטה – כל מי שההכרעה הדמוקרטית איננה נראית לו, או שהחלטה כזו או אחרת אינה לרוחו, יעשה דין לעצמו.

    "אני משוכנע שאנחנו נתגבר על הסרבנות ועל איומיה הפעם, אבל הזרעים שנזרעים כאן יכולים להצמיח גידולי פרא במחלוקות הבאות שתבואנה.

    "ולכן דווקא בחג פורים, אנחנו צריכים לזכור את עיקרון האחדות שהוא בסיס כוחנו. כשהמן הרשע, ביקש למצוא נקודת תורפה בעם היהודי, הוא אמר: "ישנו עם אחד מפוזר ומפורד". אבל בימים ההם, כמו בזמן הזה, קמנו כאיש אחד, התלכדנו, והשגנו ניצחון לדורות – כך נעשה גם הפעם.

    אני מודה לכולכם על העמידה האיתנה, על הגבורה וההקרבה, על השירות המסור שלכם לעם ולמדינה. חג פורים שמח".

    השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אמר: "לא בכדי הגענו דווקא לכאן, בסיס מג"ב, בחג הכל כך חשוב הזה, חג של מסירות נפש, חג של גיבורים, של מרדכי היהודי שלא כורע ולא משתחווה, חג של אסתר המלכה שמסרה את כל כולה, להגיד לכם לוחמים ולחומות תודה רבה רבה על מה שאתם, ואנחנו כאן כדי להיות הגב שלכם, לחזק אתכם".

    "מותר לצעוק ולהפגין אבל אסור שתהיה אנרכיה, אסור שתהיה הסתה, אסור שאשת ראש ממשלה תותקף במספרה ואסור שנראה שלטים עם מסרים קשים מאוד".

    "אני קורא לחברנו באופוזיציה, גלו אחריות. ואני אומר למפגינים שרוצים להפגין ביום חמישי, חופש המחאה הוא זכות יסוד, היא ציפור נפשה של הדמוקרטיה, אנחנו נלחם על זכותכם להפגין ולצעוק אבל לא נאפשר, לא הסתה, לא המרדה ולא פגיעה במדינת ישראל".

    יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ בתגובה לנתניהו: "מי שרוצה להוציא פוליטיקה מהצבא – לא עושה פוליטיקה בצבא. הסרבנות היא קודם כל שלך נתניהו, אתה זה שמסרב לעצור את ההפיכה המשטרית ולהתחיל הידברות. אתה מסרב לשמוע את הקריאות של פטריוטים ישראלים וגורר מדינה שלמה לכאוס".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      החרדים ייפגעו מהרפורמה הכי הרבה. בלי בית משפט עוד תהיה קואליציה שתבטל את הבחירות, והחרדים יאבדו את הכוח הפוליטי ולא יוכלו להמשיך לקיים אורח חיים חרדי.
      השליט יוכל להטיל על החרדים כל גזרה שירצה, ואף אחד לא יוכל לעצור אותו.
      לא במקרה חרדים בעולם חיים רק בדמוקרטיות, כי רק הן מגנות על הזכות שלנו לחיות כמו שאנחנו מאמינים.