מעל 10 שנות מאסר ל – 4 מחבלים שתכננו פיגועים

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on מעל 10 שנות מאסר ל – 4 מחבלים שתכננו פיגועים

    בית המשפט המחוזי בירושלים גזר 19-13 שנות מאסר בפועל, ומאסר על תנאי על ארבעה מחבלים שתכננו לבצע פיגוע במזרח ירושלים. "אחד המחבלים שפך דלי בנזין על שמשה קדמית של רכב הסעות וחבריו יידו לעברו בקבוקי תבערה"

    מחבל צילום: פלאש 90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על ארבעה נאשמים, שהיו מעורבים כחוליה מאורגנת בפעולות של יידוי אבנים ובקבוקי תבערה לעבר רכבי משטרה ורכבי הסעות, 19-13 שנות מאסר בפועל, ומאסר על תנאי.

    על פי כתב האישום, הנאשמים היו חלק מחוליה שפעלה נגד כוחות הביטחון והאזרחים היהודים בסילוואן בשנת 2017. במסגרת זו, נהגו חברי החוליה להיפגש לבצע פעולות טרור מתוכננות מראש אשר כללו, בין היתר, יידוי אבנים ובקבוקי תבערה לעבר רכבים משטרתיים ורכבים אזרחיים. באחד מהמקרים, תכננו חברי החוליה פיגוע במסגרתו ינסו לרצוח את יושבי רכב הסעות שעובר באזור.

    ביום הפיגוע נפגשו חברי החוליה בשכונה, והתכוננו לבצע את המעשה על פי התכנון המקדים. כשעבר רכב ההסעות בו שהו באותה העת שלושה בני אדם, רוקן אחד המחבלים דלי בנזין על שמשה הקדמית של הרכב כאשר בו בעת יידו יתר חברי החוליה בקבוקי תבערה אשר התנפצו על הרכב, התלקחו, והרכב החל לעלות באש.

    באותה העת שימש מנהיג החוליה כתצפיתן על האירוע והתריע את חברי החוליה מפני הגעת כוחות ביטחון. האזרחים אשר שהו ברכב נמלטו והרכב עלה באש. בתשובתם לכתב האישום כפרו המחבלים במיוחס להם.

    בית המשפט הרשיע את המחבלים בביצוע עבירות של מעשי טרור, ניסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה, ייצור נשק, ניסיון הצתה, יידוי אווירי של אבן לעבר כלי תחבורה והצתה, כפי שיוחסו להם בכתב האישום. במהלך המשפט העידו יושבי רכב ההסעות שהיו צריכים לחלץ עצמם מהרכב הבוער ואחד מהם תיאר את הטראומה שנלוותה לאירוע.

    פרקליטות מחוז ירושלים הדגישה את החומרה במעשים שביצעו הנאשמים בצוותא וביקשה לגזור עליהם עונשי מאסר ממושכים. זאת נוכח הימשכות מעשיהם על פני תקופה, החזרתיות שבמעשיהם והחשיבות בהעברת מסר מרתיע. ביהמ"ש קבע כי "הנאשמים פעלו במסגרת חוליה בת מספר חברים ששמה לה למטרה להתעמת ולפגוע בכוחות הביטחון ובתושבים יהודיים בכפר סילוואן מטעמים אידיאולוגיים. הסיכון הרב שנשקף מיידוי אבנים ובקבוקי תבערה מחייב גזירת עונשים שיש בהם כדי להרתיע הן את המבצע עצמו והן את העבריינים בכוח, צעירים המתפתים על נקלה להשליך אבנים".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לא מספיקקק!! הם יצאו ויבצעו את הפיגוע!!!!!!!!!1