שעות לפני שבת: נעצר בירושלים חשוד וברשותו סכין

בנצי לייזרוביץ No Comments on שעות לפני שבת: נעצר בירושלים חשוד וברשותו סכין

ישראלי תושב הצפון בן 28, נעצר לחקירה בכניסה לרחוב דוד בעיר העתיקה שבירושלים כשברשותו סכין – נבדק החשד לניסיון פיגוע. לדברי השוטרים הוא נצפה בנסיבות מחשידות על ידי שוטרים בעיר העתיקה בשעת צהריים כמה שעות לפני כניסת השבת.

צילום: דוברות המשטרה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחרי שזוהה חשוד במזרח ירושלים שברשותו סכין ונראה כי הוא בא לבצע פיגוע נגד יהודים, שוטרים עצרו החשוד עם הסכין בעיר העתיקה בירושלים. ממ״ז ירושלים שיבח את תפקוד השוטרים בהערכת מצב שקיים ואמר: ״עלינו להמשיך להיות דרוכים, ערניים וחדים בכל פעילות ומשימה ובכל שעות היממה״.

החשוד (28, תושב צפון הארץ) נלקח לחקירה במרחב דוד, ובמשטרה ממשיכים לבדוק ולחקור מה היו כוונותיו ותכנונו עם הסכין הגדולה שהייתה על גופו, ועמה נצפה בנסיבות מחשידות כאמור, על ידי שוטרים בעיר העתיקה בשעת צהריים כמה שעות לפני כניסת השבת.

זמן קצר לאחר המקרה, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן קיים הערכת מצב במרחב דוד במהלכה אמר: ״פעילות השוטרים ולוחמי מג״ב הייתה מקצועית, כבר משלב העיכוב וההחשדה של החשוד, שמהלכה איתרו בליטה חריגה בבגדיו שמקורה בסכין גדולה שהייתה על גופו וזוהתה. בהמשך כששמרו על טווח ביטחון, בהגעת כוחות תגבור משטרתיים למקום בתוך זמן קצר מאוד, ועד לנוהל מעצר החשוד שהסתיים בהשתלטות עליו בכוח ובמעצרו".

"זוהי הערנות והדריכות המצופה מכל שוטר ולוחם מג״ב שפועל באזור, ובמקרים רבים זוהי גם הדרך היחידה שלנו לאתר ולנטרל מבעוד מועד איומים וסכנות טרם התממשותם. בשלב זה אמנם עדיין לא ניתן לדעת מה היו הכוונות של אותו החשוד שהגיע לעיר העתיקה חמוש בסכין גדולה, אך יש להתבסס תחילה על הנחת עבודה מחמירה לגביו במיוחד כשהוא לא נותן כל הסבר המניח את הדעת למעשיו. מה שבטוח שייתכן והשוטרים הצילו חיי אדם בפעילותם ועל כך הם ראויים לכל ההערכה. במישור החקירתי, חשוב להמשיך ולמצות את החקירה עד תום ולהבין את כוונותיו של החשוד שנעצר. לצד זאת, עלינו להמשיך להיות דרוכים, ערניים וחדים בכל פעילות ומשימה ובכל שעות היממה״.

לאחר מכן, ביקר ממ״ז ירושלים בבית החולים שערי צדק את שוטרי מחוז ירושלים ולוחם מג״ב שנפצעו מוקדם יותר היום באירוע אחר בעיר העתיקה, כתוצאה מאלימות ומיידוי אבנים וחפצים לעברם, זאת במהלך הפרת סדר שהייתה באזור שער השבטים, בהם גם שוטר יס״מ ירושלים שנפצע בראשו ובכתפו.



0 תגובות