אל ג'זירה לביה"ד בהאג: "ישראל חיסלה את אבו עאקלה"

שלמה ריזל No Comments on אל ג'זירה לביה"ד בהאג: "ישראל חיסלה את אבו עאקלה"

ערוץ אל ג'זירה הגיש לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, תביעה נגד ישראל בגין הרג העיתונאית שירין אבו עאקלה. רה"מ הגיב: "אף אחד לא יטיף לנו על מוסר לחימה"

בית הדין הפלילי בהאג צילום: Hanhil from the Nederlandstalige Wikipedia

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רשת התקשורת אל ג'זירה הקטארית הגישה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, תביעה נגד ישראל בגין הרג העיתונאית שירין אבו עאקלה. ברשת טוענים כי בתביעה שהוגשה ישנן "ראיות חדשות שמלמדות כי העיתונאית ספגה ירי ישיר וכי הטענה הישראלית שהוא בוצע בשוגג – חסרת בסיס".

ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב: "אף אחד לא יחקור את חיילי צה"ל ואף אחד לא יטיף לנו על מוסר לחימה, בטח לא רשת אל ג'זירה".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר קרא לגרש את הרשת מהארץ: "רשת אלג'זירה לא רק מסקרת בצורה אנטישמית, מסלפים את האמת ומפרסמים שקרים, הם גם פועלים נגד מדינת ישראל בעולם. את רשת התעמולה הזאת צריך לגרש מהארץ ולא לתת להם את ההזדמנות להמשיך במסע השקרים האנטי ישראלי".

כזכור, בחודש מאי נהרגה עיתונאית רשת אלג'זירה הקטארית, שירין אבו עאקלה, במהלך חילופי אש בין פלסטינים לכוחות צה"ל בג'נין. האירוע הוביל לתסיסה ברשתות הערביות ולהאשמות בעולם הערבי כנגד ישראל בחיסול מכוון כביכול של עיתונאית הערוץ הלעומתי לישראל. אבו עאקלה החזיקה אף באזרחות אמריקנית, מה שהגביר את המעורבות של וושינגטון באירוע הטראגי והלחצים מצג הבית הלבן לחקירה בינלאומית של התקרית.

תיעוד האירוע מקסדות החיילים:

video
play-sharp-fill

בחודש ספמטבר פרסם צה"ל את מסקנות התחקיר שערך בעקבות האירוע, מהן עלה כי לא ניתן לקבוע באופן חד משמעי על ידי מי נורתה שירין אבו-עאקלה, אך הסבירות הגבוהה היא כי שירין נפגעה בשוגג מירי צה״ל, שבוצע לעבר מי שזוהו כחמושים פלסטינים תוך כדי קרב במהלכו נורה לעבר חיילי צה"ל ירי מסכן חיים. בנוסף ציינו בצה"ל כי ייתכן גם שהיא נפגעה מירי פלסטיני.



0 תגובות