החייל שנשלח למאסר מתנצל, ומבקש: "תקלו את עונשי"

    קובי פינקלר 1 Comment on החייל שנשלח למאסר מתנצל, ומבקש: "תקלו את עונשי"

    החייל מחטיבת גבעתי שתועד מתעמת עם פעילי שמאל בחברון ונשלח ל10 ימי מחבוש פנה למפקד החטיבה ולאלוף הפיקוד בבקשה כי יקלו בעונשו: "אמרתי כמה מילים בלי שום כוונה לבייש את צה"ל או לעשות עבירה ואני מוצא את עצמי הולך לכלא"

    צילום: Michael Giladi/Flash90
    17:13
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלקוחות המומים: גם 'יש חסד' בירושלים מוכר ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הלוחם מגדוד צבר של חטיבת גבעתי אשר תועד בסוף השבוע האחרון כשהוא מתעמת עם פעילי שמאל בחברון ונשלח ל- 10 ימי מחבוש פנה לפני זמן קצר במכתב למפקד החטיבה ולאלוף פיקוד המרכז בבקשה כי יקלו בעונשו.

    הלוחם מתאר במכתבו את האירוע מנקודת מבטו: "בחמישי שעבר הייתי בתפקיד כשהגיעו מפגינים למקום והתחילו לקלל אותי ואת שאר החיילים. עשינו הכל כדי להסביר להם בצורה הכי יפה שהם צריכים לתת לנו למלא את התפקיד ולעזוב את המקום. במקום זה הם צעקו עלינו וקיללו התקרבו אלינו ועמדו מכל הכיוונים".

    "אחד מהם צעק עליי כל הזמן שאני ממלא את הפקודות של בן גביר ושאני חייל של בן גביר. לא רציתי להגיד שום דבר פוליטי ולא רציתי להתנהג בצורה שלא מתאימה לחייל. עניתי לו באותה שפה שהוא השתמש. הוא אמר שאני חייל של בן גביר, אז אמרתי לו שאם אני חייל שלו אז שהוא יעשה כאן סדר. הסברתי גם למג"ד שלא התכוונתי בשום אופן להגיד משהו פוליטי על בן גביר או לתת עמדה.", תאר החייל.

    החייל הביע במכתב חרטה על מעשיו וביקש להקל בעונשו: "אני אמרתי כמה מילים בלי שום כוונה לבייש את צה"ל או לעשות עבירה ואני מוצא את עצמי הולך לכלא. אני מבין שדיברתי בצורה שלא הייתי צריך לדבר, גם אם עשיתי את זה בלי כוונה. הייתי מאוד לחוץ באירוע ואני רק מבקש התחשבות בלחץ ובכל מה שהיה שם באירוע שנמשך לא מעט זמן. אני מבקש סליחה. הבנתי את הטעות שלי. אני לא יגיד דברים כאלה שוב בשום אופן. החלום שלי היה להיות לוחם. אני מאמין במה שאני עושה ואני רוצה להמשיך להיות לוחם. יש לי המון מוטיבציה לשרת. לכן אני פונה אליך המפקד ומבקש לזכות אותי, או לפחות להקל בעונש", כתב החייל.

    מוקדם יותר הבוקר, השר המיועד לביטחון לאומי יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר, הגיע לתמוך במשפחתו של לוחם צה"ל שנשלח ל-10 ימים בכלא, ואמר בהצהרה שמסר יחד עם אביו של החייל כי: "הוענש לא מידתי ולא סביר, זה מסר רע. אני קורא לצה"ל לחשוב שוב על העונש".

    ח"כ מיכאל מלכיאלי התייחס לאירוע ב"מהדורת הבוקר" של קול חי ואמר לבצלאל קאהן ודוד חכם ב"מהדורת הבוקר": "המסר שחייל הולך לכלא, וזה שהפריע לו מסתובב חופשי לא מתקבל על הדעת במדינה מתוקנת. החיילים שם שומרים על חיי המתיישבים, ומתמודדים עם סכנת חיים יומיומית".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בן גביר בכלל מבין שבמעשה שלו הוא בעצם חולק / שובר מילה של מפקד? גבר אמיתי ולא פוליטיקאי שמחפש עוד אהדה היה הולך למפקד עצמו ומדבר איתו ומלבין איתו עניינים (אם באמת היה אכפת לו מהמערכת אותו הוא אמור לשרת שבמקרה הזה זה כביכול צה"ל)

      סתם עשה מעשה בשביל להיות יותר פופולרי "בקרב העם". ת'אכלס? הוא בעצמו יש לו דיבור אלים אז לבוא אליו בטענות זה כמו לדבר אל הלמפה