הצעת חוק: גם מחבלים בני 13 יכנסו לכלא

איתי גדסי No Comments on הצעת חוק: גם מחבלים בני 13 יכנסו לכלא

בעקבות שורת פיגועים על ידי בני 13: עוצמה יהודית הגישה הצעת חוק להורדת גיל הכלא בעבירות של טרור

צילום: Moshe Shai/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ יצחק קרויזר הגיש הצעת חוק להורדת גיל הכליאה גם מתחת לגיל 14, לקטינים שיואשמו בעבירת רצח בפיגוע טרור.

הצעת החוק הוגשה בעקבות שורת פיגועים ואירועי טרור על ידי נערים בני גיל 13. כזכור, בין היתר בעיר דוד נפצע ישראלי באורח אנוש מירי של קטין בן 13.

בנוסף קובעת הצעת החוק לבטל את חוק הנוער כלפי נערים שביצעו פיגועי טרור, וההסבר כפי שנכתב בהצעה "במטרה לצמצם את הפער בין קטין מעל גיל 14, שניתן לגזור עליו מאסר לבין קטין מתחת לגיל 14 שלא ניתן היה כלל לשולחו למאסר, ולתת ביטוי גם לאינטרס הציבורי ולשיקולי ההרתעה, המניעה והגמול במקרים החמורים ביותר".

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "החומרה שאנו מייחסים לטרור ולמעשי הטרור הגורמים לנפגעים בנפש וברכוש, והעובדה כי מעשי טרור אלה מתבצעים גם על ידי קטינים, מחייבות התייחסות מחמירה גם לקטינים שהורשעו בעבירות, קל וחומר בעבירות חמורות".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "אירועי הטרור האחרונים מלמדים אותנו כי גם ילדים קטינים מסוגלים לבצע פיגועים קשים מאוד ולתוצאות קשות ובשביל זה אנו חייבים לחזק את ההרתעה. שכל נער ידע כי ישלם מחיר כבד מאוד אם ינסה לפגוע ביהודים".

יו"ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ יצחק קרויזר מגיש הצעת חוק: "חוקי הנוער של מדינת ישראל נועדו להגן על בני הנוער שנפלו לפשע ועבריינות וטוב שכך. אולם במציאות שבה אנחנו חיים, מדינת ישראל נאלצת להתמודד עם בני נוער שביצעו פעילות טרור קשה ורצחנית כמו שבוצעה לא מזמן בפיגוע הקשה בעיר דוד על ידי מחבל בן 13 ולכן אומרים שאין מקום לעשות הבחנה בין בגיר לקטין בגין עבירות הריגה, רצח או ניסיון לרצח שבוצעו כחלק מפעילות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל ובכך ליצור הרתעה ולהציל חיים".



0 תגובות