אגו או אידאולוגיה? הפרשנים על מאבקי סמוטריץ'-דרעי

    אייל ראובן No Comments on אגו או אידאולוגיה? הפרשנים על מאבקי סמוטריץ'-דרעי

    מני גירא שוורץ: "כשימצא הפתרון למשרד הדתות סביר להניח שכל השאר יסתדר". שמעון ליברטי: "העניין הוא שלא יצא מצב שסמוטריץ שר יותר בכיר מדרעי"

    צילום: יונתן סינדל/פלאש 90
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרשנים מני גירא שוורץ ושמעון ליברטי מעיתון 'הדרך', שוחחו עם איתי גדסי ויענקלה פרידמן במהדורת הבוקר (ראשון), על הקשיים במשא ומתן להרכבת ממשלה.

    מני גירא שוורץ: "כשימצא הפתרון למשרד הדתות סביר להניח שכל השאר יסתדר. ש"ס מתעקשת על האוצר, אבל אם סמוטריץ ישחרר בנושא הדתות ימצא פתרון בעניין האוצר. בקושי שבועיים עברו. זה משא ומתן, זה טבעי והגיוני שיקח לפחות חודש".

    שמעון ליברטי: "אני מסכים שאנחנו סתם נכנסים ללחץ. יש עוד חמישה שבועות על הנייר. לגבי הדתות אני חולק על מני – לדעתי כבר יש הבנות. ברגע שהאמירה העקרונית תהיה ששלושת התיקים הבכירים חוץ-ביטחון-אוצר נשארים בליכוד נראה שהכל נפתר במהירות. העניין הוא שלא יצא מצב שסמוטריץ שר יותר בכיר מדרעי".

    מני: "אני לא חושב שאגו זה הסיפור כאן. ראינו את ההתנהלות של דרעי במערכת הבחירות והאגו לא שיחק תפקיד, חבטו בו מספיק ועל הכל הוא הבליג. יש קונסטרוקציה שאפשר לייצר שדרעי יהיה בתפקיד הבכיר בממשלה גם אם לא הוא יקבל את האוצר. יש פה מחלוקת עקרונית בסוגית מינוי רבנים ספרדים ברחבי הארץ. ש"ס רוצה שליטה בהכל ובציונות הדתית לא מוכנים לכך".

    ליברטי: "מני צודק כמובן. הסיפור פה הוא לא אגו, אלא איזון".

    לאחר מכן התייחס ליברטי לשאלה המשפטית סביב מינויו של יו"ר ש"ס לשר: "זה ברור שאם דרעי לא יהיה שר גלי בהרב מיארה לא תהיה היועמ"שית".

    מני: "זו בדיוק הנקודה שנתניהו פוחד ממנה, שאלו יהיו הכותרות. אי אפשר לצפצף על הכל".



    0 תגובות