הרכבת הממשלה: השיחות התחדשו, המו"מ תקוע

אבי רבינא ואיתי גדסי 2 Comment on הרכבת הממשלה: השיחות התחדשו, המו"מ תקוע

אמש התחדשו שיחות המשא ומתן, אך לא נרשמה התקדמות. סמוטריץ' ממשיך להתעקש על תפקיד שר הביטחון. אווירת נכאים בפגישת המו"מ

צילום: Noam Revkin Fenton, Yonatan Sindel - Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המגעים להקמת הקואליציה: אמש התחדשו שיחות המשא ומתן בין הליכוד לש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית. עד כה, לא נרשמה התקדמות עם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שממשיך להתעקש על תיק הביטחון.

סמוטריץ אף דחה הצעה לוותר על אחד התיקים ולקבל את תיק המשפטים עם סמכויות מורחבות. אנשיו סירבו אתמול במהלך הפגישה לדון בתפקידים ואמרו כי כבר מסרו את דרישותיהם.

בסרוגים דווח כי הפגישה הייתה קשה ובמהלכה מתחו נציגי הליכוד ביקורת חריפה על התנהלותו של סמוטריץ'. נציגי הציונות הדתית השמיעו גם הם ביקורת מצידם.

חה"כ מאיר פרוש תקף אמש (חמישי) בריאיון ל'קול חי': "צר לי להגיד לך. זה לא משא ומתן. אני לא חשבתי מהיום הראשון שצריך להוציא הודעה שהפגישה התנהלה באווירה חיובית. היא לא הייתה חיובית. הליכוד ביקש לשדר את זה".

בתוך כך, פרקליטו של יו"ר ש"ס, עו"ד בועז בן צור הכין חוות דעת ליועצת המשפטית לממשלה, שנמסרה לראש הממשלה המיועד נתניהו ובה הובאו הטיעונים שמטרתם לאפשר לדרעי לכהן בתפקיד שר בממשלה הבאה.

על פי הדיווח, בחוות הדעת נטען בין היתר כי מאחר והושת על דרעי עונש מאסר על תנאי, אי אפשר לקבוע שזהו מאסר של ממש. עוד נטען, כי דרעי כיהן בממשלות מזה 30 שנה ודווקא בעת זו נוכחותו בקבינט תהיה חיונית למדי.

אמש דיווח כתבנו אבי רבינא כי גורמים במו"מ מאשרים שההצעה שמתבשלת כעת ביוזמת הליכוד וקיבלה את הסכמת דרעי, לתת את האוצר לסמוטריץ', אך ללא אגף התקציבים. הצעה שכבר עלתה בתחילת המו"מ. סמוטריץ' טרם השיב.

הפרשן הפוליטי ועורך עיתון יום ליום, יוחאי דנינו, חושף הבוקר (שישי) בטורו השבועי, כי למרות ההתחייבויות השונות של ראשי הליכוד, לקדם את חוק הגיוס בהתאם לדרישות המפלגות החרדיות, צוות המשא ומתן של הליכוד מתנגד לשינויים מהותיים בו ודורש להותיר את הסנקציות הפליליות, כפי שהן כיום.

כזכור, למרות הרצון של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו וראשי צוות המשא ומתן של הליכוד, להקים ממשלה עם הסכמים רזים במילים כלליות, במפלגות החרדיות מתעקשים על סיכומים כתובים בנושאי תקצוב הישיבות והכוללים, השוואת שכרם של צוותי ההוראה ותקצוב תלמידים ברשתות החינוך החרדיות, הסרת מיסים כמו המס על השתייה המתוקה והחד פעמי, שינוי חוק הגיוס, דיור בר השגה וכמובן פסקת ההתגברות.

על פי הפרסום, גורם בכיר במשא ומתן מטעם יהדות התורה מאשים כי למרות הסיכומים המוקדמים בעל פה, אפילו בנושא המהותי של חוק הגיוס, צוותי המשא ומתן של הליכוד נסוגים בהם מהתחייבויותיהם, ודורשים להותיר בחוק סנקציות פליליות, להן המפלגות החרדיות מתנגדות באופן נחרץ.

הגורם הבכיר הביע את אכזבתו ואמר ליוחאי דנינו ביום ליום: "ניהלנו איתם מאבקים נגד הממשלה היוצאת, הבטיחו לנו הרים וגבעות, אבל פתאום רוצים לספק לנו פירורים ואפילו מדברים שכבר סוכמו בעל פה, הם חוזרים בהם", דברי הגורם.

יצויין כי טענות דומות נשמעו מצד גורמים נוספים במערכת הפוליטית, בעקבות הסירוב של הליכוד להצהיר על שינויים במערכת המשפט, לצד התחייבויות נוספות שניתנו למתיישבים ולמצביעי גוש הימין.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    למה יהודות התורה מתעקשת על ככ הרבה סעיפים ? להשוות שכר מורים מבינה שפה באמת חייבים להתעקש …אבל למה להתעקש על שטויות כמו מס על שתיה מתוקה ???