בזמן מלחמה: בקואליציה יחרימו את הצבעת אי האמון

איתי גדסי No Comments on בזמן מלחמה: בקואליציה יחרימו את הצבעת אי האמון

באופוזיציה הודיעו היום כי יעלו הצבעת אי אמון בממשלה, על רקע נושא החטופים. ליברמן הביע התנגדות לבחירות: "לא זמן למחלוקות פנימיות". לפיד קרא לנתניהו לסכם על תאריך לבחירות

צילום: Hadas Parush/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פוליטיקה בזמן מלחמה: באופוזיציה הודיעו היום (שני) על העלאת הצבעות אי אמון בממשלה, על רקע אי החזרת החטופים שעדיין מוחזקים בידי חמאס.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד בפתח ישיבת סיעת ׳יש עתיד׳ קרא לראש הממשלה: "במקום מריבות בזמן מלחמה. במקום כל הפוליטיקה, יש לי הצעה לבנימין נתניהו: בוא נשב, אתה ואני, ראש הממשלה וראש האופוזיציה, ונסגור תאריך לבחירות".

יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי בישיבת הסיעה: "מאז ה-7 באוקטובר נמנעו מהצעד הזה, אבל כבר 108 ימים שאנחנו רואים שהממשלה הזאת מתעסקת בהכל- בהדחת הדובר הלאומי, בהעברת תקציב מושחת, בהדלפות מביכות מהקבינט. הכל, רק לא החטופות והחטופים. לכן אנחנו נעלה להצבעה היום אי אמון בממשלה על אי החזרת החטופות והחטופים".

יו" ישראל ביתנו איווט ליברמן התייחס להצעת אי האמון היום של מפלגת העבודה בכנסת והביע עמדה מפתיעה: "במישור העקרוני, אנחנו זקוקים לאחדות. בחירות זה מחלוקת, לא אחדות. להכנס 90 יום למלחמות יהודים, זה לא הזמן. גם ברמה הפרקטית, איך נעשה בחירות עם מילואימניקים? מה? יביאו קלפי לחאן יונס?".

ראשי הקואליציה הודיעו, כי "הקואליציה לא תיקח חלק במופעים פוליטיים בזמן מלחמה. בשל זאת הקואליציה לא תשתתף בדיון ובהצבעת אי האמון".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בפגישתו עם נציגי משפחות החטופים, במשרד רה"מ בירושלים: "בניגוד למה שאומרים, אין הצעה אמיתית של החמאס – זה לא נכון. אני אומר את זה בצורה הכי ברורה שאני יכול משום שיש כל כך הרבה דברים לא נכונים שוודאי מייסרים אתכם. לעומת זה יש יוזמה שלנו, ולא אפרט".

בהמשך לכך, הודיע השר בן גביר הודיע לנתניהו: לא תהיה ממשלה אם המלחמה תסתיים‌‌.

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ התייחס לנושא החטופים: "צריך לומר למשפחות החטופים את האמת שהדרישה של חבורת המרצחים הנאצים היא שמדינת ישראל תסכים להפסקת המלחמה, תסכים לכך שלוחמינו ייצאו מרצועת עזה ומכל המוצבים והמקומות שכבשנו בדם של חיילינו הגיבורים, שנתחייב, עם ערבויות בינלאומיות, לאפשר לחמאס להמשיך לשלוט בעזה ולאיים עלינו, ושלא ניפגע ולא נהרוג את יחיא סינוואר ובכירי החמאס.

עוד אמר סמוטריץ': "מדינת ישראל לעולם לא תסכים לעסקה כזו כיוון שהאחריות שלנו היא גם לדאוג לשלומם וביטחונם של 9 מיליון אזרחי ישראל ולשמור על חיילי ולוחמי צה"ל, להחזיר את תושבי הדרום לבתיהם ולמנוע את חזרת ההתעצמות של חמאס בעזה שתביא חלילה לטבח הבא והפיכה של יהודי העולם כולו ליעד לחטיפות בעתיד".

השר לביטחון לאומי, יו״ר מפלגת עוצמה יהודית, איתמר בן גביר אמר בפתח ישיבת הסיעה בכנסת: "החטופים הם אחים שלנו, יש לנו את החובה המוסרית להחזיר אותם הביתה ולהילחם עליהם, אבל יש לנו גם מחוייבות לכלל אזרחי ישראל, יש לנו מחוייבות לעשרה מליון אזרחים שנמצאים כאן, שלא יחטפו אותם, שלא יפגעו בהם ולא ירצחו אותם ולכן הדבר הראשון שחייבים לעשות זה להכריע, לנצח, לכסח ולעשות את המלחמה שקיימת היום – אבל צריך ללכת עד הסוף כדי שנוכל למוטט את חמאס ולהחזיר את החטופים הביתה".



0 תגובות