הדחת נציבת שב"ס: בקואליציה תוקפים את בן גביר

מוטי הלפרין No Comments on הדחת נציבת שב"ס: בקואליציה תוקפים את בן גביר

בקואליציה תוקפים בחריפות את השר בן גביר על רקע החלטתו להדיח את נציבת שב"ס. גם השר קיש מהליכוד וח"כ גפני מדגל התורה הצטרפו לעמדת המחנה הממלכתי: "הסכמים צריך לכבד"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר סופג ביקורת חריפה בקואליציה על רקע הודעתו כי הוא אינו מתכוון להאריך את כהונתה של נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי. ל'קול חי' נודע כי בשעות האחרונות פונים אנשי לשכת גנץ לחברי קואליציה בבקשה להתבטא ולפרסם את דעתם בנושא הפרת ההסכם שחתם עם נתניהו – על ידי בן גביר.

שר החינוך יואב קיש מהליכוד, השר גדעון סער ממפלגתו של גנץ ויו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, הצטרפו לעמדת המחנה הממלכתי מאמש, לפיה אל לבן גביר לנקוט בצעד הזה בזמן מלחמה.

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני אמר היום בשיחה עם חכי"ם: "אנחנו מתנגדים לזעזועים פנימיים בזמן המלחמה ועל כן אנחנו דורשים לכבד את ההסכמים גם בנוגע לנציבת השב"ס".

שר החינוך יואב קיש כתב: "הסכמים חייבים לכבד. ברגעים אלו, כשחיילינו נלחמים, עלינו לעשות הכל כדי לשמור על אחדות. איתמר, מן הסתם יש אמת בדרישתך להפסיק לנציבת שבס את תפקידה אך יש הסכם שנחתם עקב מצב החירום במדינה. מצב החירום עדיין קיים. את ההסכם חובה עלינו לקיים. את כל שאר המחלוקות נשאיר לסוף המלחמה".

השר מיקי זוהר נגד בן גביר: "החלפת המפכ״ל והנציבה בעת מלחמה פוגעת בביטחון המדינה ובניגוד להסכם בינינו לבין המחנה הממלכתי. עלינו להילחם כולנו יחד באויב הארור וחלילה לא בינינו לבין עצמנו. רק יחד ננצח".

השר גדעון סער כתב בקצרה: "הסכמים יש לכבד".

מוקדם יותר, התייחס בן גביר מגיב למתקפות נגדו ואמר כי "אחד מהתפקידים הבולטים של השר לביטחון לאומי במדינה דמוקרטית, היא לבחור מפכ"ל ונציבת שב"ס, גם אם יש מי שלא נאה לו דמות השר הנבחר. זו דמוקרטיה. נציבת שב"ס היום, שמסיימת את תפקידה בעוד מספר שבועות, לא עמדה בתפקידה. היא התנהלה ברפיסות מול אסירי חמאס וניהלה איתם משא ומתן על שיפור תנאי כליאתם, בניגוד מוחלט לעמדתי המפורשת והחד משמעית, תוך שהיא משקרת ומסתירה ממני את הצעד הנאלח הזה".

כזכור, אמש (שלישי) הודיע בן גביר כי החליט השר בן גביר שלא להאריך את כהונתה של נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי.

בהודעה שהוציא, תקף בן גביר את הנציבה בפומבי במילים חריפות, באופן חסר תקדים: "חוסר אמון מוחלט, פערים שאינם ניתנים לגישור, ובעקבות כך שהנציבה נמנעה מלממש את מדיניות השר ואף פעלה בניגוד לה, בין היתר: ניהלה מו"מ עם מחבלי חמאס על תנאיהם, התנהלותה באירוע חמור שאירע בבית הסוהר רימונים, במהלכו ביקשה לטייח ולהסתיר מהשר את המתרחש וההתנהלות הכושלת בטיפול בגורם פלילי בכיר".

נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, הגיבה במילים חריפות משלה: "החלטה לא מפתיעה של שר חסר אחריות המשולבת בטענות מופרכות וחסרות שחר, תלושות מהמציאות וילדותיות המראות את אי הבנתו בשב״ס. הנציבה מודה על הזכות שניתנה לה להוביל את הארגון המשמעותי הזה, ארגון הכליאה הלאומי של מדינת ישראל, ומודה לכלל סגל שירות בתי הסוהר על העשייה המדהימה והמשמעותית בשנות כהונתה וביתר שאת בעת הלחימה. הנציבה תשיב למכתב השר בערכאה הנכונה".

במחנה הממלכתי הגיבו להחלטת השר בן גביר לא להאריך את כהונת נציבת שב"ס: "החלפת בעלי תפקידים בכירים בכלל, וראשי ארגונים ביטחוניים בפרט, בעת הזו, פוגעת בתפקוד המדינה בעת מלחמה ואינה נכונה. אנו מצפים מראש הממשלה למנוע את הפגיעה הזו בביטחון המדינה ולא לאפשר החלטות משיקולים פוליטיים בניהול המערכה".



0 תגובות