סערה בתוניסיה לאחר שיחה בין ראה"מ לנשיא הרצוג בוועידת האקלים

שלמה ריזל No Comments on סערה בתוניסיה לאחר שיחה בין ראה"מ לנשיא הרצוג בוועידת האקלים

ראש ממשלת תוניסיה ספגה ביקורת חריפה לאחר שהחליפה חיוך ושיחה קצרה עם הנשיא הרצוג בוועידת האקלים. בבית הנשיא הוציאו הבהרה

צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90
10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סערה בתוניסיה: ראש הממשלה, נג'לא בודן רמדאן ספגה ביקורת חריפה לאחר שנצפתה משוחחת קצרות עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, במהלך וועידת האקלים במצרים.

פעילי פוליטי בתוניסיה תקף את ראש הממשלה התוניסאית: "מתפלא שהיא לא מכירה את הקודים הדיפלומטיים ביחס לאויב הציוני. זה היה ניסיון לנצל אותה פוליטית. היא הייתה צריכה להתרחק מהמלכודת הזאת".

גם עם ראש ממשלת לבנון החליף הרצוג מבט קצר ובבית הנשיא הוציאו היום (שלישי) הבהרה בעקבות הסערה בעולם הערבי סביב האירוע.

"במסגרת צילום תמונת המנהיגים המשותפת שהתקיימה אתמול בועידת האקלים במצרים, COP-27, פנה נשיא המדינה אל המנהיגים שעמדו לצידו והציג עצמו בנימוס כמקובל", נמסר מבית הנשיא.

"ביחס לראש ממשלת תוניסיה וראש ממשלת לבנון שעמדו בקרבתו, משהציגו עצמם זה לזה, הובן בין המנהיגים כי לא יוכלו לשוחח. בכך מסתכם השיח בין שלושת המנהיגים", הוסיפה בלשכה.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג מסר בהודעה: "משבר האקלים מאיים על עצם קיומו של העתיד שאנו מבקשים עבור ילדינו. הוא מתעלה מעל פוליטיקה ותחומים גיאוגרפיים, עלינו גם להתעלות מעליהם. אני מבקש לפנות לכל האומות בCOP27 ובמיוחד לשכנינו, הקרובים כרחוקים: מצב חירום זה דורש מאיתנו לשלב כוחות. הבה נמנף שותפויות אזוריות נחוצות, לצורך יצירת מסלול אל עבר הכללה, יציבות ושגשוג, על מנת ליצור את המזרח התיכון המתחדש, המשותף. הבה נציל את העולם שאלוקים נתן לנו, שהרי כולנו- בצלמו נבראנו".



0 תגובות