גנץ הכריז על מועמדותו לראשות הממשלה: "נרכיב ממשלה יציבה"

    איתי גדסי 2 Comment on גנץ הכריז על מועמדותו לראשות הממשלה: "נרכיב ממשלה יציבה"

    שר הביטחון גנץ: "אני מתכוון להתמודד על ראשות הממשלה ולהרכיב את הממשלה הבאה כממשלת אחדות יציבה וממלכתית, שאינה נשענת על הקצוות". נתניהו הגיב: "גנץ מנסה להסתיר את העובדה שהוא ולפיד לא יכולים להקים ממשלה יציבה וכל הסקרים מוכיחים זאת"

    צילום: גנץ המחנה הממלכתי. דוברות המחנה הממלכתי צילום: קובי וולף, אלעד מלכה
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הכריז הערב (שלישי) על כוונתו לרוץ לראשות הממשלה בנאום השקת הקמפיין והצגת הרשימה: "מבקש את אמונכם בכדי להרכיב ממשלת אחדות יציבה וממלכתית. מי שרוצה להמשיך לפצל את ישראל לראשונה, ושנייה ושלישית, יביא עלינו את מלחמת האזרחים הישראלית הראשונה".

    "אני ניצב פה לפניכם, מודע לחששות, מודע לציניות, מודע היטב למגבלות ולקשיים ומבקש את אמונכם. הפתרון היחיד למשבר – הוא לחבר. כדי שזה יקרה, אני מתכוון להתמודד על ראשות הממשלה ולהרכיב את הממשלה הבאה כממשלת אחדות יציבה וממלכתית, שאינה נשענת על הקצוות", אמר גנץ. "אני מתכוון לשים סוף למשבר הפוליטי, להחזיר את האמונה, לממש את התקווה שיהיה כאן טוב יותר – ולמנוע את הסכנה להתפתחותה של מלחמת האזרחים הראשונה של ישראל שכבר מבעבעת בשטח".

    לדבריו "אנו ניצבים בפני המשבר הפוליטי הגדול ביותר שידעה מדינת ישראל, ובפני אחד מהמשברים העמוקים ביותר שידעה החברה הישראלית. בעת של משבר חברתי עמוק ויסודי, עלינו להיזכר במנהיגות של בן גוריון, בגין ורבין, ובתפיסה הממלכתית שביסוד התנהלותם בכדי שנוכל לתקן. הממלכתיות עבורי מתבטאת בשלוש מילים – "ישראל לפני הכל". מי שרוצה לפצל את ישראל לראשונה שנייה ושלישית, יביא עלינו את מלחמת האזרחים הישראלית הראשונה. מי שיבקש ללבות את המשבר, ולגדוע את התקווה; מי שנושם את אדי השנאה ומפיץ רעל ממניעיו האישיים – לא יוכל לתקן ולא יוכל להיות חלק מהתיקון. גם מי שאין בו אמונה שביכולתנו לפתור את המשבר ויכוון לבחירות שישיות – לא יוכל לתקן. בנו, במחנה הממלכתי, יש תקווה ויש אמונה".

    צילום: גנץ המחנה הממלכתי. דוברות המחנה הממלכתי

    קובי וולף, אלעד מלכה

    עוד אמר: "המציאות הפוליטית מורכבת אך ברורה. יש שלוש אפשרויות: או שביבי ירכיב ממשלה קיצונית וכהניסטית שתחריב את הדמוקרטיה הישראלית כפי שאנו מכירים אותה. או שנלך לבחירות נוספות, שימשיכו לקרוע את העם. או שאני ארכיב ממשלת אחדות יציבה וממלכתית, להרכיב ממשלה שתדע להתמודד עם אתגרי הביטחון בכל הזירות הקרובות והרחוקות. בבחירות הקרובות – האפשרות היחידה להנהגה שתצליח לבצע חבירות פוליטיות הכרחיות – היא המחנה הממלכתי. האפשרות היחידה לממשלה שבה המרכז יכתיב את הטון והקצוות יתיישרו – היא המחנה הממלכתי. אין עוד אפשרות".

    ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו הגיב: "המדינה שלנו זקוקה לממשלה יציבה אחרת נמצא את עצמנו בבחירות שישיות או בממשלה שתיפול תוך כמה חודשים.

    "גנץ אומר שהוא יכול להקים ממשלה כזאת והוא מנסה להסתיר את העובדה שהוא ולפיד לא יכולים להקים ממשלה יציבה וכל הסקרים מוכיחים זאת. יש להם 50 מנדטים עם מרצ, העבודה וליברמן. הם חייבים את טיבי ומנסור עבאס וגם אז אין להם 61. זאת ממשלה שלא תקום ואם תקום היא תיפול תוך כמה חודשים.

    video
    play-sharp-fill

    "רק ממשלה יציבה בהנהגת הליכוד יכולה להביא יציבות למדינת ישראל כדי לעצור את השתוללות המחירים, להביא ביטחון אישי לכל אזרחי ישראל ולמנוע בחירות בכל שנה. רק הליכוד יביא ממשלה יציבה לאזרחי ישראל ל-4 שנים טובות".

    בכנס המחנה הממלכתי הערב הוצגה רשימת המועמדים לכנסת ה-25:

    1. יו"ר המחנה הממלכתי ושר הביטחון בני גנץ.
    2. סגן רה"מ ושר המשפטים גדעון סער.
    3. רא״ל (מיל') גדי איזנקוט.
    4. שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה.
    5. שרת החינוך ד״ר יפעת שאשא ביטון.
    6. שר התרבות והספורט חילי טרופר.
    7. שר הבינוי והשיכון זאב אלקין.
    8. יו״ר ועדת הכלכלה ח״כ מיכאל ביטון.
    9. ח"כ מתן כהנא.
    10. שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן.
    11. יו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט, ח"כ שרן השכל.
    12. סגן שר הביטחון, ח"כ אלון שוסטר.
    13. ח"כ מישל בוסקילה.
    14. סגן יו״ר הכנסת, ח״כ איתן גינזבורג.
    15. מזכ"לית המחנה הממלכתי ויו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ יעל רון בן משה.
    16. אכרם חסון.
    17. עינבר יחזקאלי.
    18. ענבר הרוש גיטי.
    19. ח״כ מופיד מרעי.
    20. דוברת וייזר.
    21. גלעד קבילו.
    22. ח"כ רות וסרמן לנדה.
    23. ח"כ שירלי פינטו קדוש.
    24. ח״כ אלון טל.
    25. שלומי יחיאב.
    26. זהר טל.

    שר המשפטים, גדעון סער נאם: "במהלך השנים בחיים הפוליטיים ראיתי מנהיגים מסוגים שונים. ראיתי כאלה שמפלגים ומסכסכים. שנבנים מ״הפרד ומשול״. ראיתי כאלה שמלכתחילה לא רוצים להביא לסביבתם אף אדם בעל שיעור קומה מנהיגותי או מעמד ציבורי. ואם הם מזהים שצומח מנהיג כזה – הם פועלים להרחיקו.

    "ישראל אינה זקוקה היום לעוד אטד. ישראל משוועת למנהיג שיכול לאחד . מנהיג שיודע לחבר. מנהיג של מעשים. לא עוד יחצ״ני דיבורים.

    "לפני למעלה מעשרים שנה, אחרי פרישת שרי העבודה מממשלת האחדות, שכנעתי את ראש הממשלה דאז אריאל שרון עליו השלום לצרף את בנימין נתניהו ,שהיה אז מחוץ לכנסת, לתפקיד שר החוץ בממשלתו, על אף המשקעים המרים שהיו ביניהם.

    "מנהיג של מנהיגים הוא אדם הבטוח בעצמו ובמנהיגותו ויכול לגבש סביבו נבחרת של אנשים חזקים. נבחרת שיש לה את היכולת להתמודד עם האתגרים הלאומיים הגדולים. בני גנץ הוא מנהיג של מנהיגים והוא בעת הזאת המתאים ביותר להוביל את ישראל. רק בני גנץ בראשות המחנה הממלכתי יוכל להוציא את ישראל ואת המערכת הפוליטית שלה מהמשבר ולאחד את ישראל".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      הנני להכריז בזאת על כוונתי להתמודד על כס ראש הממשלה
      נו באמת ….😂

    2. 1

      גנץ ר"ת; גמ'אני נוכל צבוע….😋